vytisknout velikost písma Alan Mulally odchádza z čela Fordu, nahradí ho Mark Fields

Alan Mulally odchádza z čela Fordu, nahradí ho Mark Fields

Jedna z najväčších automobiliek sveta zverejnila očakávanú zmenu v najvyššom vedení. Doterajší prezident a generálny riaditeľ Alan Mulally odíde 1. júla. Nahradí ho súčasný prevádzkový riaditeľ Mark Fields. Oznámil to výkonný predseda predstavenstva Bill Ford.

cq5dam.web.1024.768.jpeg
Zľava: Alan Mulally, Bill Ford, Mark Fields

Keď Mulally prišiel na jeseň 2006 do Fordu, našiel rozvrátenú spoločnosť s nekonkurencieschopnými produktovým portfóliom, nezdravými financiami a najvyšším vedením, ktoré sa namiesto riadenia firmy venovalo intrigám a podrazom.

Nastolil kultúru otvorenej spolupráce a vymyslel plán One Ford, ktorý velil zjednotiť ponuku po celom svete a dosiahnuť tak úspory z rozsahu. Za to, že nový Mustang bol vyvíjaný aj s čiastočným ohľadom na preferencie európskych vodičov, vďačíme do istej miery práve jemu.

Renomé schopného manažéra získal Mulally už v Boeingu, ktorý postavil na nohy podobným spôsobom ako neskôr Ford.

Fields pred svojím vymenovaním do pozície prevádzkového riaditeľa riadil najrôznejšie aktivity Fordu po celom svete. Šéfoval okrem iného už zaniknutej skupine luxusných značiek Premier Automotive Group alebo Mazde, ktorá vtedy patrila pod krídla modrého oválu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY