vytisknout velikost písma Alan Mulally odchádza z čela Fordu, nahradí ho Mark Fields

Alan Mulally odchádza z čela Fordu, nahradí ho Mark Fields

Jedna z najväčších automobiliek sveta zverejnila očakávanú zmenu v najvyššom vedení. Doterajší prezident a generálny riaditeľ Alan Mulally odíde 1. júla. Nahradí ho súčasný prevádzkový riaditeľ Mark Fields. Oznámil to výkonný predseda predstavenstva Bill Ford.

cq5dam.web.1024.768.jpeg
Zľava: Alan Mulally, Bill Ford, Mark Fields

Keď Mulally prišiel na jeseň 2006 do Fordu, našiel rozvrátenú spoločnosť s nekonkurencieschopnými produktovým portfóliom, nezdravými financiami a najvyšším vedením, ktoré sa namiesto riadenia firmy venovalo intrigám a podrazom.

Nastolil kultúru otvorenej spolupráce a vymyslel plán One Ford, ktorý velil zjednotiť ponuku po celom svete a dosiahnuť tak úspory z rozsahu. Za to, že nový Mustang bol vyvíjaný aj s čiastočným ohľadom na preferencie európskych vodičov, vďačíme do istej miery práve jemu.

Renomé schopného manažéra získal Mulally už v Boeingu, ktorý postavil na nohy podobným spôsobom ako neskôr Ford.

Fields pred svojím vymenovaním do pozície prevádzkového riaditeľa riadil najrôznejšie aktivity Fordu po celom svete. Šéfoval okrem iného už zaniknutej skupine luxusných značiek Premier Automotive Group alebo Mazde, ktorá vtedy patrila pod krídla modrého oválu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY