vytisknout velikost písma Akumulátory moderných áut zlyhávajú štyrikrát častejšie než pred 17 rokmi

Nároky na autobatérie rastú a vodiči zanedbávajú ich údržbu, ktorú pritom vyžadujú aj tie takzvané "bezúdržbové". Upozornil na to nemecký ADAC.
Akumulátory moderných áut zlyhávajú štyrikrát častejšie než pred 17 rokmi

Najčastejšou príčinou výjazdov k nepojazdným vozidlám na nemeckých cestách je porucha autobatérie. Vyplýva to z dlhodobých štatistík nemeckého autoklubu ADAC, na ktoré pred príchodom zimy opätovne upozornil magazín Auto Bild.

Len v roku 2012 zaznamenala asistenčná služba autoklubu 685 751 porúch tohto druhu. Zlyhanie autobatérie je tak štyrikrát pravdepodobnejšie ako v roku 1996. Akumulátory sa síce neustále zdokonaľujú, nároky na ne kladené však stúpajú ešte rýchlejšie.

"Kvalita autobatérií sa v posledných rokoch síce všeobecne zlepšila, ale požiadavky na ne sú ďaleko vyššie," povedal Helmut Schmaler z ADAC. "Ide napríklad o počet komfortných spotrebičov vo vozidlách alebo o vyšší podiel jazdenie v hustej mestskej premávke."

Podľa Schmalera ale za častejšími závadami autobatérií stojí aj skutočnosť, že sú označované ako bezúdržbové. Tým sa pritom myslí, že akumulátor nevyžaduje pravidelné doplňovanie destilovanej vody. Nemožno z toho vyvodiť, že vodič na neho môže úplne zabudnúť, ale presne to väčšina z nich robí.

"Kto jazdí v zime častejšie na krátke trasy, mal by napätie bezúdržbového akumulátora pravidelne kontrolovať a v prípade potreby ho dobiť," radí Schmaler .

Úplne bez komplikácií nie je ani obstaranie novej autobatérie. Ak je dlho na sklade a obchodník ju pravidelne nenabíja, stráca svoje pôvodné vlastnosti a bude mať kratšiu životnosť.

Dobíjate akumulátor preventívne, alebo sa ním zaoberáte, až keď auto začne zle štartovať? Napíšte nám do diskusie.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY