vytisknout velikost písma Akumulátory moderných áut zlyhávajú štyrikrát častejšie než pred 17 rokmi

Nároky na autobatérie rastú a vodiči zanedbávajú ich údržbu, ktorú pritom vyžadujú aj tie takzvané "bezúdržbové". Upozornil na to nemecký ADAC.
Akumulátory moderných áut zlyhávajú štyrikrát častejšie než pred 17 rokmi

Najčastejšou príčinou výjazdov k nepojazdným vozidlám na nemeckých cestách je porucha autobatérie. Vyplýva to z dlhodobých štatistík nemeckého autoklubu ADAC, na ktoré pred príchodom zimy opätovne upozornil magazín Auto Bild.

Len v roku 2012 zaznamenala asistenčná služba autoklubu 685 751 porúch tohto druhu. Zlyhanie autobatérie je tak štyrikrát pravdepodobnejšie ako v roku 1996. Akumulátory sa síce neustále zdokonaľujú, nároky na ne kladené však stúpajú ešte rýchlejšie.

"Kvalita autobatérií sa v posledných rokoch síce všeobecne zlepšila, ale požiadavky na ne sú ďaleko vyššie," povedal Helmut Schmaler z ADAC. "Ide napríklad o počet komfortných spotrebičov vo vozidlách alebo o vyšší podiel jazdenie v hustej mestskej premávke."

Podľa Schmalera ale za častejšími závadami autobatérií stojí aj skutočnosť, že sú označované ako bezúdržbové. Tým sa pritom myslí, že akumulátor nevyžaduje pravidelné doplňovanie destilovanej vody. Nemožno z toho vyvodiť, že vodič na neho môže úplne zabudnúť, ale presne to väčšina z nich robí.

"Kto jazdí v zime častejšie na krátke trasy, mal by napätie bezúdržbového akumulátora pravidelne kontrolovať a v prípade potreby ho dobiť," radí Schmaler .

Úplne bez komplikácií nie je ani obstaranie novej autobatérie. Ak je dlho na sklade a obchodník ju pravidelne nenabíja, stráca svoje pôvodné vlastnosti a bude mať kratšiu životnosť.

Dobíjate akumulátor preventívne, alebo sa ním zaoberáte, až keď auto začne zle štartovať? Napíšte nám do diskusie.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY