vytisknout velikost písma Akumulátory moderných áut zlyhávajú štyrikrát častejšie než pred 17 rokmi

Nároky na autobatérie rastú a vodiči zanedbávajú ich údržbu, ktorú pritom vyžadujú aj tie takzvané "bezúdržbové". Upozornil na to nemecký ADAC.
Akumulátory moderných áut zlyhávajú štyrikrát častejšie než pred 17 rokmi

Najčastejšou príčinou výjazdov k nepojazdným vozidlám na nemeckých cestách je porucha autobatérie. Vyplýva to z dlhodobých štatistík nemeckého autoklubu ADAC, na ktoré pred príchodom zimy opätovne upozornil magazín Auto Bild.

Len v roku 2012 zaznamenala asistenčná služba autoklubu 685 751 porúch tohto druhu. Zlyhanie autobatérie je tak štyrikrát pravdepodobnejšie ako v roku 1996. Akumulátory sa síce neustále zdokonaľujú, nároky na ne kladené však stúpajú ešte rýchlejšie.

"Kvalita autobatérií sa v posledných rokoch síce všeobecne zlepšila, ale požiadavky na ne sú ďaleko vyššie," povedal Helmut Schmaler z ADAC. "Ide napríklad o počet komfortných spotrebičov vo vozidlách alebo o vyšší podiel jazdenie v hustej mestskej premávke."

Podľa Schmalera ale za častejšími závadami autobatérií stojí aj skutočnosť, že sú označované ako bezúdržbové. Tým sa pritom myslí, že akumulátor nevyžaduje pravidelné doplňovanie destilovanej vody. Nemožno z toho vyvodiť, že vodič na neho môže úplne zabudnúť, ale presne to väčšina z nich robí.

"Kto jazdí v zime častejšie na krátke trasy, mal by napätie bezúdržbového akumulátora pravidelne kontrolovať a v prípade potreby ho dobiť," radí Schmaler .

Úplne bez komplikácií nie je ani obstaranie novej autobatérie. Ak je dlho na sklade a obchodník ju pravidelne nenabíja, stráca svoje pôvodné vlastnosti a bude mať kratšiu životnosť.

Dobíjate akumulátor preventívne, alebo sa ním zaoberáte, až keď auto začne zle štartovať? Napíšte nám do diskusie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY