vytisknout velikost písma Akumulátory moderných áut zlyhávajú štyrikrát častejšie než pred 17 rokmi

Nároky na autobatérie rastú a vodiči zanedbávajú ich údržbu, ktorú pritom vyžadujú aj tie takzvané "bezúdržbové". Upozornil na to nemecký ADAC.
Akumulátory moderných áut zlyhávajú štyrikrát častejšie než pred 17 rokmi

Najčastejšou príčinou výjazdov k nepojazdným vozidlám na nemeckých cestách je porucha autobatérie. Vyplýva to z dlhodobých štatistík nemeckého autoklubu ADAC, na ktoré pred príchodom zimy opätovne upozornil magazín Auto Bild.

Len v roku 2012 zaznamenala asistenčná služba autoklubu 685 751 porúch tohto druhu. Zlyhanie autobatérie je tak štyrikrát pravdepodobnejšie ako v roku 1996. Akumulátory sa síce neustále zdokonaľujú, nároky na ne kladené však stúpajú ešte rýchlejšie.

"Kvalita autobatérií sa v posledných rokoch síce všeobecne zlepšila, ale požiadavky na ne sú ďaleko vyššie," povedal Helmut Schmaler z ADAC. "Ide napríklad o počet komfortných spotrebičov vo vozidlách alebo o vyšší podiel jazdenie v hustej mestskej premávke."

Podľa Schmalera ale za častejšími závadami autobatérií stojí aj skutočnosť, že sú označované ako bezúdržbové. Tým sa pritom myslí, že akumulátor nevyžaduje pravidelné doplňovanie destilovanej vody. Nemožno z toho vyvodiť, že vodič na neho môže úplne zabudnúť, ale presne to väčšina z nich robí.

"Kto jazdí v zime častejšie na krátke trasy, mal by napätie bezúdržbového akumulátora pravidelne kontrolovať a v prípade potreby ho dobiť," radí Schmaler .

Úplne bez komplikácií nie je ani obstaranie novej autobatérie. Ak je dlho na sklade a obchodník ju pravidelne nenabíja, stráca svoje pôvodné vlastnosti a bude mať kratšiu životnosť.

Dobíjate akumulátor preventívne, alebo sa ním zaoberáte, až keď auto začne zle štartovať? Napíšte nám do diskusie.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY