vytisknout velikost písma Akú stopu zanechal Martin Winterkorn v automobilovom priemysle?

Akú stopu zanechal Martin Winterkorn v automobilovom priemysle?

Správa, že Volkswagen podvádzal pri meraní emisií svojich naftových motorov, obletela svet ako tlaková vlna. V reakcii na to včera podal najvyšší muž koncernu Volkswagen Group Martin Winterkorn dozornej rade svoju rezignáciu. Nevzal to priamo na seba, ale cíti sa zodpovedný a chce uvoľniť cestu, aby sa mohol Volkswagen po tomto obrovskom škandále znovu postaviť na nohy.

V roku 1973 vyštudoval Martin Winterkorn materiálové inžinierstvo a metalurgiu na univerzite v Stuttgarte a v roku 1977 získal doktorát inštitútu Maxa Plancka. V tom istom roku nastúpil do oddelenia vývoja spoločnosti Bosch a v rokoch 1978 až 1981 viedol oddelenie vývoja chladiacich kompresorov.

V roku 1981 nastúpil k Audi a bol u neho zodpovedný za kvalitu. Mal veľký podiel na tom, že sa Audi na prelome 80. a 90. rokov dostalo medzi prémiové značky.

Do Volkswagenu nastúpil v roku 1993 ako vedúci oddelenia kvality a v roku 1994 sa stal generálnym riaditeľom Volkswagenu. Od roku 1995 bol zodpovedný za produktový manažment celého koncernu (kam už spadala aj česká Škoda) a v januári 1996 sa stal členom správnej rady značky VW v oblasti technického vývoja, kde nahradil Herberta Schustera.

Rovnakú funkciu zastával od roku 2000 aj v rade celého koncernu Volkswagen a napríklad stál za tým, aby sa do výroby dostal model Volkswagen New Beetle, keď presvedčil vtedajšieho šéfa Volkswagenu Ferdinanda Piecha.

Od marca 2002 viedol Winterkorn správnu radu skupiny Audi, kam spadali aj značky Seat a Lamborghini. Od januára 2003 bol potom zodpovedný za technický vývoj skupiny Audi. Súčasne bol stále členom správnej rady koncernu Volkswagen.

Do funkcie predsedu predstavenstva koncernu Volkswagen nastúpil 1. januára 2007, keď nahradil Bernda Pischetsriedera. Na pozícii najvyššieho muža koncernu Volkswagen vydržal do 23. septembra 2015, kedy podal dozornej rade svoju rezignáciu v reakcii na škandál s podvádzaním pri meraní emisií naftových motorov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY