vytisknout velikost písma Akú stopu zanechal Martin Winterkorn v automobilovom priemysle?

Akú stopu zanechal Martin Winterkorn v automobilovom priemysle?

Správa, že Volkswagen podvádzal pri meraní emisií svojich naftových motorov, obletela svet ako tlaková vlna. V reakcii na to včera podal najvyšší muž koncernu Volkswagen Group Martin Winterkorn dozornej rade svoju rezignáciu. Nevzal to priamo na seba, ale cíti sa zodpovedný a chce uvoľniť cestu, aby sa mohol Volkswagen po tomto obrovskom škandále znovu postaviť na nohy.

V roku 1973 vyštudoval Martin Winterkorn materiálové inžinierstvo a metalurgiu na univerzite v Stuttgarte a v roku 1977 získal doktorát inštitútu Maxa Plancka. V tom istom roku nastúpil do oddelenia vývoja spoločnosti Bosch a v rokoch 1978 až 1981 viedol oddelenie vývoja chladiacich kompresorov.

V roku 1981 nastúpil k Audi a bol u neho zodpovedný za kvalitu. Mal veľký podiel na tom, že sa Audi na prelome 80. a 90. rokov dostalo medzi prémiové značky.

Do Volkswagenu nastúpil v roku 1993 ako vedúci oddelenia kvality a v roku 1994 sa stal generálnym riaditeľom Volkswagenu. Od roku 1995 bol zodpovedný za produktový manažment celého koncernu (kam už spadala aj česká Škoda) a v januári 1996 sa stal členom správnej rady značky VW v oblasti technického vývoja, kde nahradil Herberta Schustera.

Rovnakú funkciu zastával od roku 2000 aj v rade celého koncernu Volkswagen a napríklad stál za tým, aby sa do výroby dostal model Volkswagen New Beetle, keď presvedčil vtedajšieho šéfa Volkswagenu Ferdinanda Piecha.

Od marca 2002 viedol Winterkorn správnu radu skupiny Audi, kam spadali aj značky Seat a Lamborghini. Od januára 2003 bol potom zodpovedný za technický vývoj skupiny Audi. Súčasne bol stále členom správnej rady koncernu Volkswagen.

Do funkcie predsedu predstavenstva koncernu Volkswagen nastúpil 1. januára 2007, keď nahradil Bernda Pischetsriedera. Na pozícii najvyššieho muža koncernu Volkswagen vydržal do 23. septembra 2015, kedy podal dozornej rade svoju rezignáciu v reakcii na škandál s podvádzaním pri meraní emisií naftových motorov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY