vytisknout velikost písma Akú stopu zanechal Martin Winterkorn v automobilovom priemysle?

Akú stopu zanechal Martin Winterkorn v automobilovom priemysle?

Správa, že Volkswagen podvádzal pri meraní emisií svojich naftových motorov, obletela svet ako tlaková vlna. V reakcii na to včera podal najvyšší muž koncernu Volkswagen Group Martin Winterkorn dozornej rade svoju rezignáciu. Nevzal to priamo na seba, ale cíti sa zodpovedný a chce uvoľniť cestu, aby sa mohol Volkswagen po tomto obrovskom škandále znovu postaviť na nohy.

V roku 1973 vyštudoval Martin Winterkorn materiálové inžinierstvo a metalurgiu na univerzite v Stuttgarte a v roku 1977 získal doktorát inštitútu Maxa Plancka. V tom istom roku nastúpil do oddelenia vývoja spoločnosti Bosch a v rokoch 1978 až 1981 viedol oddelenie vývoja chladiacich kompresorov.

V roku 1981 nastúpil k Audi a bol u neho zodpovedný za kvalitu. Mal veľký podiel na tom, že sa Audi na prelome 80. a 90. rokov dostalo medzi prémiové značky.

Do Volkswagenu nastúpil v roku 1993 ako vedúci oddelenia kvality a v roku 1994 sa stal generálnym riaditeľom Volkswagenu. Od roku 1995 bol zodpovedný za produktový manažment celého koncernu (kam už spadala aj česká Škoda) a v januári 1996 sa stal členom správnej rady značky VW v oblasti technického vývoja, kde nahradil Herberta Schustera.

Rovnakú funkciu zastával od roku 2000 aj v rade celého koncernu Volkswagen a napríklad stál za tým, aby sa do výroby dostal model Volkswagen New Beetle, keď presvedčil vtedajšieho šéfa Volkswagenu Ferdinanda Piecha.

Od marca 2002 viedol Winterkorn správnu radu skupiny Audi, kam spadali aj značky Seat a Lamborghini. Od januára 2003 bol potom zodpovedný za technický vývoj skupiny Audi. Súčasne bol stále členom správnej rady koncernu Volkswagen.

Do funkcie predsedu predstavenstva koncernu Volkswagen nastúpil 1. januára 2007, keď nahradil Bernda Pischetsriedera. Na pozícii najvyššieho muža koncernu Volkswagen vydržal do 23. septembra 2015, kedy podal dozornej rade svoju rezignáciu v reakcii na škandál s podvádzaním pri meraní emisií naftových motorov.

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY