vytisknout velikost písma Akú stopu zanechal Martin Winterkorn v automobilovom priemysle?

Akú stopu zanechal Martin Winterkorn v automobilovom priemysle?

Správa, že Volkswagen podvádzal pri meraní emisií svojich naftových motorov, obletela svet ako tlaková vlna. V reakcii na to včera podal najvyšší muž koncernu Volkswagen Group Martin Winterkorn dozornej rade svoju rezignáciu. Nevzal to priamo na seba, ale cíti sa zodpovedný a chce uvoľniť cestu, aby sa mohol Volkswagen po tomto obrovskom škandále znovu postaviť na nohy.

V roku 1973 vyštudoval Martin Winterkorn materiálové inžinierstvo a metalurgiu na univerzite v Stuttgarte a v roku 1977 získal doktorát inštitútu Maxa Plancka. V tom istom roku nastúpil do oddelenia vývoja spoločnosti Bosch a v rokoch 1978 až 1981 viedol oddelenie vývoja chladiacich kompresorov.

V roku 1981 nastúpil k Audi a bol u neho zodpovedný za kvalitu. Mal veľký podiel na tom, že sa Audi na prelome 80. a 90. rokov dostalo medzi prémiové značky.

Do Volkswagenu nastúpil v roku 1993 ako vedúci oddelenia kvality a v roku 1994 sa stal generálnym riaditeľom Volkswagenu. Od roku 1995 bol zodpovedný za produktový manažment celého koncernu (kam už spadala aj česká Škoda) a v januári 1996 sa stal členom správnej rady značky VW v oblasti technického vývoja, kde nahradil Herberta Schustera.

Rovnakú funkciu zastával od roku 2000 aj v rade celého koncernu Volkswagen a napríklad stál za tým, aby sa do výroby dostal model Volkswagen New Beetle, keď presvedčil vtedajšieho šéfa Volkswagenu Ferdinanda Piecha.

Od marca 2002 viedol Winterkorn správnu radu skupiny Audi, kam spadali aj značky Seat a Lamborghini. Od januára 2003 bol potom zodpovedný za technický vývoj skupiny Audi. Súčasne bol stále členom správnej rady koncernu Volkswagen.

Do funkcie predsedu predstavenstva koncernu Volkswagen nastúpil 1. januára 2007, keď nahradil Bernda Pischetsriedera. Na pozícii najvyššieho muža koncernu Volkswagen vydržal do 23. septembra 2015, kedy podal dozornej rade svoju rezignáciu v reakcii na škandál s podvádzaním pri meraní emisií naftových motorov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY