vytisknout velikost písma Aktívny mestský sandál a ďalších 16 áut s naozaj čudnými menami

Hoci na hľadanie správneho názvu pre nový model hocikedy pracujú aj celé tímy špecialistov, nie vždy sa podarí vybrať správne.
Aktívny mestský sandál a ďalších 16 áut s naozaj čudnými menami

Vymyslieť meno pre auto, to nie je len tak. Hoci na hľadanie správneho názvu pre nový model hocikedy pracujú aj celé tímy špecialistov z mnohých odborov, nie vždy sa podarí vybrať meno, ktoré zaujme, nejakým spôsobom vyjadrí zameranie auta a ešte sa dá ľahko zapamätať a vysloviť v niekoľkých jazykoch - a pritom nemá žiadnu negatívnu konotáciu na žiadnom z mnohých trhov, na ktorých sa môže jeho nositeľ predávať.

Môžete na to ísť nudne ako nemecké prémiové značky, ktoré pomenúvajú svoje autá číslami alebo alfabetickým označením radu. Volkswagen a Opel naopak radi siahajú do histórie a požičiavajú si z nej osvedčená mená.

Snáď len talianske automobilky majú v tomto smere výhodu. Napríklad meno Alfa Romeo Giulietta so správnou výslovnosťou snáď ani nemôže znieť zle, akokoľvek je to priemerné auto.

Veľakrát ale vzniknú skutočne komické názvy, či už sa jedná o skratku alebo skomoleninu niektorých výrazov. Prípadne si automobilky neoveria, či nové meno auta náhodou v niektorom cudzom jazyku neznamená hanlivý výraz. Na to došla napríklad Mazda alebo malajský Proton.

V priloženej fotogalérii prinášame niekoľko notoricky známych i menej vyhlásených príkladov, ale určite si spomeniete aj vy na iné príklady čudných mien áut. Budeme radi, keď sa o ne podelíte v komentároch pod článkom.

Mitsubishi_MAUS.jpegmazda_laputa_2000_pictures_1.jpgmazda_scrum_wagon_2005_photos_1.jpghonda_life_2001_photos_2.jpgskoda_yeti_2009_wallpapers_6.jpg geely rural nanny.jpgimages_pagani_huayra_2012_1.jpgphotos_mitsubishi_starion__1.jpgproton jebat.jpgwallpapers_renault_le-car_1981_1.jpgferrari_laferrari_2013_photos_3.jpgpictures_mitsubishi_minica_1990_1.jpghonda_today_1996_pictures_1.jpgsuzuki celerio.jpgphotos_mazda_titan_2000_1.jpgwallpapers_isuzu_mu_2007_1.jpgwallpapers_suzuki_every_1999_1.jpg
 
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY