vytisknout velikost písma Aktívny mestský sandál a ďalších 16 áut s naozaj čudnými menami

Hoci na hľadanie správneho názvu pre nový model hocikedy pracujú aj celé tímy špecialistov, nie vždy sa podarí vybrať správne.
Aktívny mestský sandál a ďalších 16 áut s naozaj čudnými menami

Vymyslieť meno pre auto, to nie je len tak. Hoci na hľadanie správneho názvu pre nový model hocikedy pracujú aj celé tímy špecialistov z mnohých odborov, nie vždy sa podarí vybrať meno, ktoré zaujme, nejakým spôsobom vyjadrí zameranie auta a ešte sa dá ľahko zapamätať a vysloviť v niekoľkých jazykoch - a pritom nemá žiadnu negatívnu konotáciu na žiadnom z mnohých trhov, na ktorých sa môže jeho nositeľ predávať.

Môžete na to ísť nudne ako nemecké prémiové značky, ktoré pomenúvajú svoje autá číslami alebo alfabetickým označením radu. Volkswagen a Opel naopak radi siahajú do histórie a požičiavajú si z nej osvedčená mená.

Snáď len talianske automobilky majú v tomto smere výhodu. Napríklad meno Alfa Romeo Giulietta so správnou výslovnosťou snáď ani nemôže znieť zle, akokoľvek je to priemerné auto.

Veľakrát ale vzniknú skutočne komické názvy, či už sa jedná o skratku alebo skomoleninu niektorých výrazov. Prípadne si automobilky neoveria, či nové meno auta náhodou v niektorom cudzom jazyku neznamená hanlivý výraz. Na to došla napríklad Mazda alebo malajský Proton.

V priloženej fotogalérii prinášame niekoľko notoricky známych i menej vyhlásených príkladov, ale určite si spomeniete aj vy na iné príklady čudných mien áut. Budeme radi, keď sa o ne podelíte v komentároch pod článkom.

Mitsubishi_MAUS.jpegmazda_laputa_2000_pictures_1.jpgmazda_scrum_wagon_2005_photos_1.jpghonda_life_2001_photos_2.jpgskoda_yeti_2009_wallpapers_6.jpg geely rural nanny.jpgimages_pagani_huayra_2012_1.jpgphotos_mitsubishi_starion__1.jpgproton jebat.jpgwallpapers_renault_le-car_1981_1.jpgferrari_laferrari_2013_photos_3.jpgpictures_mitsubishi_minica_1990_1.jpghonda_today_1996_pictures_1.jpgsuzuki celerio.jpgphotos_mazda_titan_2000_1.jpgwallpapers_isuzu_mu_2007_1.jpgwallpapers_suzuki_every_1999_1.jpg
 
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY