vytisknout velikost písma Aktívny mestský sandál a ďalších 16 áut s naozaj čudnými menami

Hoci na hľadanie správneho názvu pre nový model hocikedy pracujú aj celé tímy špecialistov, nie vždy sa podarí vybrať správne.
Aktívny mestský sandál a ďalších 16 áut s naozaj čudnými menami

Vymyslieť meno pre auto, to nie je len tak. Hoci na hľadanie správneho názvu pre nový model hocikedy pracujú aj celé tímy špecialistov z mnohých odborov, nie vždy sa podarí vybrať meno, ktoré zaujme, nejakým spôsobom vyjadrí zameranie auta a ešte sa dá ľahko zapamätať a vysloviť v niekoľkých jazykoch - a pritom nemá žiadnu negatívnu konotáciu na žiadnom z mnohých trhov, na ktorých sa môže jeho nositeľ predávať.

Môžete na to ísť nudne ako nemecké prémiové značky, ktoré pomenúvajú svoje autá číslami alebo alfabetickým označením radu. Volkswagen a Opel naopak radi siahajú do histórie a požičiavajú si z nej osvedčená mená.

Snáď len talianske automobilky majú v tomto smere výhodu. Napríklad meno Alfa Romeo Giulietta so správnou výslovnosťou snáď ani nemôže znieť zle, akokoľvek je to priemerné auto.

Veľakrát ale vzniknú skutočne komické názvy, či už sa jedná o skratku alebo skomoleninu niektorých výrazov. Prípadne si automobilky neoveria, či nové meno auta náhodou v niektorom cudzom jazyku neznamená hanlivý výraz. Na to došla napríklad Mazda alebo malajský Proton.

V priloženej fotogalérii prinášame niekoľko notoricky známych i menej vyhlásených príkladov, ale určite si spomeniete aj vy na iné príklady čudných mien áut. Budeme radi, keď sa o ne podelíte v komentároch pod článkom.

Mitsubishi_MAUS.jpegmazda_laputa_2000_pictures_1.jpgmazda_scrum_wagon_2005_photos_1.jpghonda_life_2001_photos_2.jpgskoda_yeti_2009_wallpapers_6.jpg geely rural nanny.jpgimages_pagani_huayra_2012_1.jpgphotos_mitsubishi_starion__1.jpgproton jebat.jpgwallpapers_renault_le-car_1981_1.jpgferrari_laferrari_2013_photos_3.jpgpictures_mitsubishi_minica_1990_1.jpghonda_today_1996_pictures_1.jpgsuzuki celerio.jpgphotos_mazda_titan_2000_1.jpgwallpapers_isuzu_mu_2007_1.jpgwallpapers_suzuki_every_1999_1.jpg
 
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY