vytisknout velikost písma Ako zrýchľuje Lada Niva na asfalte a hline?

Do 60 km/h zrýchľuje Lada Niva celkom solídne. Na ceste túto disciplínu zvládne za necelých sedem sekúnd, na hline alebo na tráve potrebuje zhruba o tri sekundy viac. Ísť s Nivou po nespevnenej ceste rýchlosťou 80 km/h je celkom zážitok.
Ako zrýchľuje Lada Niva na asfalte a hline?

Lada-Niva-Pick-up-10.jpgLada-Niva-Pick-up-2.jpgLada-Niva-Pick-up-3.jpg

Lada-Niva-Pick-up-4.jpgLada-Niva-Pick-up-5.jpgLada-Niva-Pick-up-6.jpg

Lada-Niva-Pick-up-7.jpgLada-Niva-Pick-up-8.jpgLada-Niva-Pick-up-9.jpg

Možno si spomeniete, že začiatkom tohto roka Land Rover vypustil do éteru video, na ktorom sa chválil zrýchlením Range Roveru Sport SVR na rôznych povrchoch. Dynamika tohto športového SUV bola samozrejme viac než zaujímavá bez ohľadu na to, o aký konkrétny povrch sa jednalo. Pred časom sa u nás v redakcii zastavila Lada Niva a tak sme sa rozhodli vyskúšať rovnakú vec s cenovo podstatne dostupnejším automobilom.

Zrýchlenie sme vyskúšali na ceste, tvrdej prašnej ceste, na mäkkej hline a na suchej tráve. Sneh bohužial v dobe teste po ruke nebol, rovnako ako blato. Hoci Niva samozrejme nie je automobil určený pre šprinty, jej dynamika nakoniec nesklamala. Do približne 60 km/h je ľahký ruský offroad celkom svižný, na viac už ale potrebuje vskutku veľa času a narobí pri tom naozaj veľa hluku. Presne povedané sme pri klasickom šprinte z nuly na 100 km/h namerali čas 18,33 s.

Pre úplnosť dodajme, že naša Niva dostala terénne pneumatiky Bridgestone Dueler A/T, ktoré sa hodili najmä pri prudkej akcelerácii v hlbšej hline. Výsledky akcelerácia z nuly na 60 km/h na rôznych povrchoch nájdete vo fotogalérii.

A tu ešte porovnanie všetkých štyroch akcelerácií, kedy červená krivka reprezentuje prašnú cestu, modrá hlinu, zelená cestu a svetlomodrá trávu. Tento graf ale berte ako orientačný, pretože nájsť rovné plochy mimo spevnenej komunikácie je nemožné, čo bolo mimochodom vidieť aj na pôvodnom videu Land Roveru a jeho RR Sport SVR.

Lada-Niva-akcelerace.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY