vytisknout velikost písma Ako zrýchľuje Lada Niva na asfalte a hline?

Do 60 km/h zrýchľuje Lada Niva celkom solídne. Na ceste túto disciplínu zvládne za necelých sedem sekúnd, na hline alebo na tráve potrebuje zhruba o tri sekundy viac. Ísť s Nivou po nespevnenej ceste rýchlosťou 80 km/h je celkom zážitok.
Ako zrýchľuje Lada Niva na asfalte a hline?

Lada-Niva-Pick-up-10.jpgLada-Niva-Pick-up-2.jpgLada-Niva-Pick-up-3.jpg

Lada-Niva-Pick-up-4.jpgLada-Niva-Pick-up-5.jpgLada-Niva-Pick-up-6.jpg

Lada-Niva-Pick-up-7.jpgLada-Niva-Pick-up-8.jpgLada-Niva-Pick-up-9.jpg

Možno si spomeniete, že začiatkom tohto roka Land Rover vypustil do éteru video, na ktorom sa chválil zrýchlením Range Roveru Sport SVR na rôznych povrchoch. Dynamika tohto športového SUV bola samozrejme viac než zaujímavá bez ohľadu na to, o aký konkrétny povrch sa jednalo. Pred časom sa u nás v redakcii zastavila Lada Niva a tak sme sa rozhodli vyskúšať rovnakú vec s cenovo podstatne dostupnejším automobilom.

Zrýchlenie sme vyskúšali na ceste, tvrdej prašnej ceste, na mäkkej hline a na suchej tráve. Sneh bohužial v dobe teste po ruke nebol, rovnako ako blato. Hoci Niva samozrejme nie je automobil určený pre šprinty, jej dynamika nakoniec nesklamala. Do približne 60 km/h je ľahký ruský offroad celkom svižný, na viac už ale potrebuje vskutku veľa času a narobí pri tom naozaj veľa hluku. Presne povedané sme pri klasickom šprinte z nuly na 100 km/h namerali čas 18,33 s.

Pre úplnosť dodajme, že naša Niva dostala terénne pneumatiky Bridgestone Dueler A/T, ktoré sa hodili najmä pri prudkej akcelerácii v hlbšej hline. Výsledky akcelerácia z nuly na 60 km/h na rôznych povrchoch nájdete vo fotogalérii.

A tu ešte porovnanie všetkých štyroch akcelerácií, kedy červená krivka reprezentuje prašnú cestu, modrá hlinu, zelená cestu a svetlomodrá trávu. Tento graf ale berte ako orientačný, pretože nájsť rovné plochy mimo spevnenej komunikácie je nemožné, čo bolo mimochodom vidieť aj na pôvodnom videu Land Roveru a jeho RR Sport SVR.

Lada-Niva-akcelerace.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY