vytisknout velikost písma Ako vysoko vzpierate? aneb Miniauta a nákladná hrana kufru

Ako vysoko musíte zo zeme zdvihnúť tašku, kufor, či iný náklad, aby ste ho naložili pohodlne do batožinového priestoru auta? Porovnali sme v kategórii miniáut na slovenskom trhu jeden z parametrov, na ktorý často neberieme pri nákupe zreteľ, ale ktorý nám časom môže pekne liezť na nervy - výšku dolnej hrany batožinového priestoru.
Ako vysoko vzpierate? aneb Miniauta a nákladná hrana kufru

Ak patríte medzi jedincov neustále niečo prevážajúcich, manipulujúcich a vykladajúcich, venujte pozornosť nasledujúcim riadkom.

Pre kategóriu "nákupných tašiek", ako sa minivozy prezývajú je určite dôležité, ako vysoko (alebo skôr nízko) je dolná hrana kufra. Ak musíme batožinu doslova vzpierať trhom, alebo ho pohodlne položíme do kufra auta.

Ak jazdíte na nákup denne, alebo slúži vozidlo naozaj ako druhý člen do rodiny na nákupy, prevážanie detí na krúžky a športovanie, môžete časom vzpierať pár metrov do úctyhodnej výšky. Pretože miniauto patrí ku kategórii vozidiel, ktoré si čoraz častejšie vyberajú nielen mladí vodiči, ale aj seniori.

1 RENAULT TWINGO 67 CM.jpg 11 SUZUKI ALTO 84 CM.jpg
Víťaz a porazený: Renault Twingo a Suzuki Alto.

Slovenský trh ponúka v súčasnosti 15 vozov (vynechali sme len Citroën Zero - elektrický, a Smart - má samostatne otvárané zadné okno a sklápacie dolné veko zadnej časti).

V kategórii miniáut sú tri takmer identické dvojčatá z koncernu VW - Up, Mii a Citigo a kolínske trojčatá od Toyoty, Citroënu a Peugeotu (Aygo, C1 a 107).

Na prvom mieste je Renault Twingo, ten má spodnú hranu batožinového priestoru 67 cm nad zemou. Medzi vozidlami, ktoré sa zmestili do skupiny 70 centimetrových, sú ešte Fiat 500 (68 cm), Suzuki Splash (69 cm) a Fiat Panda (69 cm).

Medzi sedemdesiatkami figurujú napríklad Ford Ka, Kia Picanto, trojica VW Up, Seat Mii a Škoda Citigo, či Peugeot 107, alebo Toyota Aygo.

Nákladovú hranu vyššiu ako 80 cm od zeme má len jediné auto - Suzuki Alto s 84 cm.

Vychádzali sme z dostupných údajov, nemerali sme napríklad rozdiel medzi nákladovou hranou a dnom kufra, čo tiež môže zlepšovať alebo zhoršovať prístup k batožine.

Rozdiel medzi "víťazným" Renaultom Twingo a Suzuki Alto je zaujímavých 17 cm, čo už je cítiť a menšie vodičky a vodiči už rozdiel určite spoznajú. Aj 15 centimetrový rozdiel pri oboch modeloch Suzuki (v prospech Splash) nemusí byť pre niekoho zanedbateľný.

A čo hovoria konkrétne čísla?

1. Renault Twingo 67 cm
2. Fiat 500 68 cm
3.-4. Fiat Panda 69 cm
3.-4. Suzuki Splash 69 cm
5. Hyundai i10 70 cm
6. Toyota Aygo 71 cm
7.  Kia Picanto 73 cm
8. Chevrolet Spark 74 cm
9.-11. Volkswagen Up 77 cm
9.-11. Škoda Citigo 77 cm
9.-11.  Seat Mii 77 cm
12. Ford Ka 78 cm
13.-14. Peugeot 107 79 cm
13.-14. Citroën C1 79 cm
15. Suzuki Alto 84 cm

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY