vytisknout velikost písma Ako vysoko vzpierate? aneb Miniauta a nákladná hrana kufru

Ako vysoko musíte zo zeme zdvihnúť tašku, kufor, či iný náklad, aby ste ho naložili pohodlne do batožinového priestoru auta? Porovnali sme v kategórii miniáut na slovenskom trhu jeden z parametrov, na ktorý často neberieme pri nákupe zreteľ, ale ktorý nám časom môže pekne liezť na nervy - výšku dolnej hrany batožinového priestoru.
Ako vysoko vzpierate? aneb Miniauta a nákladná hrana kufru

Ak patríte medzi jedincov neustále niečo prevážajúcich, manipulujúcich a vykladajúcich, venujte pozornosť nasledujúcim riadkom.

Pre kategóriu "nákupných tašiek", ako sa minivozy prezývajú je určite dôležité, ako vysoko (alebo skôr nízko) je dolná hrana kufra. Ak musíme batožinu doslova vzpierať trhom, alebo ho pohodlne položíme do kufra auta.

Ak jazdíte na nákup denne, alebo slúži vozidlo naozaj ako druhý člen do rodiny na nákupy, prevážanie detí na krúžky a športovanie, môžete časom vzpierať pár metrov do úctyhodnej výšky. Pretože miniauto patrí ku kategórii vozidiel, ktoré si čoraz častejšie vyberajú nielen mladí vodiči, ale aj seniori.

1 RENAULT TWINGO 67 CM.jpg 11 SUZUKI ALTO 84 CM.jpg
Víťaz a porazený: Renault Twingo a Suzuki Alto.

Slovenský trh ponúka v súčasnosti 15 vozov (vynechali sme len Citroën Zero - elektrický, a Smart - má samostatne otvárané zadné okno a sklápacie dolné veko zadnej časti).

V kategórii miniáut sú tri takmer identické dvojčatá z koncernu VW - Up, Mii a Citigo a kolínske trojčatá od Toyoty, Citroënu a Peugeotu (Aygo, C1 a 107).

Na prvom mieste je Renault Twingo, ten má spodnú hranu batožinového priestoru 67 cm nad zemou. Medzi vozidlami, ktoré sa zmestili do skupiny 70 centimetrových, sú ešte Fiat 500 (68 cm), Suzuki Splash (69 cm) a Fiat Panda (69 cm).

Medzi sedemdesiatkami figurujú napríklad Ford Ka, Kia Picanto, trojica VW Up, Seat Mii a Škoda Citigo, či Peugeot 107, alebo Toyota Aygo.

Nákladovú hranu vyššiu ako 80 cm od zeme má len jediné auto - Suzuki Alto s 84 cm.

Vychádzali sme z dostupných údajov, nemerali sme napríklad rozdiel medzi nákladovou hranou a dnom kufra, čo tiež môže zlepšovať alebo zhoršovať prístup k batožine.

Rozdiel medzi "víťazným" Renaultom Twingo a Suzuki Alto je zaujímavých 17 cm, čo už je cítiť a menšie vodičky a vodiči už rozdiel určite spoznajú. Aj 15 centimetrový rozdiel pri oboch modeloch Suzuki (v prospech Splash) nemusí byť pre niekoho zanedbateľný.

A čo hovoria konkrétne čísla?

1. Renault Twingo 67 cm
2. Fiat 500 68 cm
3.-4. Fiat Panda 69 cm
3.-4. Suzuki Splash 69 cm
5. Hyundai i10 70 cm
6. Toyota Aygo 71 cm
7.  Kia Picanto 73 cm
8. Chevrolet Spark 74 cm
9.-11. Volkswagen Up 77 cm
9.-11. Škoda Citigo 77 cm
9.-11.  Seat Mii 77 cm
12. Ford Ka 78 cm
13.-14. Peugeot 107 79 cm
13.-14. Citroën C1 79 cm
15. Suzuki Alto 84 cm

 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY