vytisknout velikost písma Ako to zvládnuť v autoškole bez zbytočných stresov a paniky?

Každá jedna skúška je o preverovaní vedomostí, ktoré ste počas určitého obdobia mali nadobudnúť. Na základe vášho úsilia vás hodnoverná osoba ohodnotí a vydá vám oprávnenie, pre ktoré ste to všetko robili. S prvými skúškami sa stretnete v klasickej škole, kde je to o získavaní všeobecného prehľadu v konkrétnej oblasti. Samozrejme, že to závisí aj od stupňa vzdelania a odboru.
Ako to zvládnuť v autoškole bez zbytočných stresov a paniky?

Zameraná viac na prax

Podobne to funguje aj v autoškole. Tá je však o niečo viac prepojená s praxou. Ide predsa o bezpečnosť na cestách, ktorej súčasťou budete po získaní vodičského oprávnenia aj vy. Ovládanie vozidla nie je v konečnom výsledku nič zložité, no ľuďom, ktorí sa pripravujú zažívajú v tejto oblasti svoj debut, nemusia mať z toho vždy celkom dobrý pocit. Pre niekoho je predstava zvládnutia kondičnej jazdy zaťažkávajúcou skúškou, ktorej sa odmietajú zúčastniť. Môže za to strach, fóbia, nervozita a stres. Toho všetkého sa treba zbaviť a sústrediť sa na jazdu.

Pokojná atmosféra

Zodpovednosť je dôležitá, pretože na ceste nie ste len vy. Ak vás však tento pocit, ktorý znamená, že to beriete príliš vážne, obmedzuje, mali by ste si nájsť vhodný spôsob na upokojenie. Ste na cvičisku, kde sa učíte spoznávať jednotlivé vlastnosti auta, poprípade ako funguje repas brzdových strmeňov, či ako sa správa vozidlo na konkrétnom povrchu vozovky a iné.

Žiadny hluk

Môže sa to zdať smiešne, ale aj pohodlné oblečenie vie pri strese zohrať veľmi významnú úlohu. Ovládanie automobilu je o sedení, preto je pohodlie dôležité. To isté platí aj pri topánkach, kedy robia chybu najmä ženy. Zvážte tiež používanie hudby v aute. Samozrejme, že pri prvých jazdách v autoškole to ani nečakajte (závisí od školiteľa), no ani v bežnej praxi tu nie je hlasná hudba a hluk vhodná a ani z hľadiska bezpečnosti to nie je dobrý nápad. Spríjemniť si jazdu môžete na vlastnom vozidle inak, napríklad inštaláciou deflektorov, ktoré sa postarajú o komfort pri asi jazde najviac.

Informujte sa vopred

Ešte pred tým, než si vyberáte vhodnú autoškolu, zvažujte svoju voľbu podľa svojich schopností, vlastností a ostatných možností, ktorými budete disponovať pri výučbe. Zvážte spoluprácu s autoškolou, ktorá vás má naučiť správne jazdiť. Vyberajte si podľa toho aj svojho inštruktora, ktorý má veľa skúseností  a ubezpečí vás, že sa nemusíte ničoho obávať.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY