vytisknout velikost písma Ako to zvládnuť v autoškole bez zbytočných stresov a paniky?

Každá jedna skúška je o preverovaní vedomostí, ktoré ste počas určitého obdobia mali nadobudnúť. Na základe vášho úsilia vás hodnoverná osoba ohodnotí a vydá vám oprávnenie, pre ktoré ste to všetko robili. S prvými skúškami sa stretnete v klasickej škole, kde je to o získavaní všeobecného prehľadu v konkrétnej oblasti. Samozrejme, že to závisí aj od stupňa vzdelania a odboru.
Ako to zvládnuť v autoškole bez zbytočných stresov a paniky?

Zameraná viac na prax

Podobne to funguje aj v autoškole. Tá je však o niečo viac prepojená s praxou. Ide predsa o bezpečnosť na cestách, ktorej súčasťou budete po získaní vodičského oprávnenia aj vy. Ovládanie vozidla nie je v konečnom výsledku nič zložité, no ľuďom, ktorí sa pripravujú zažívajú v tejto oblasti svoj debut, nemusia mať z toho vždy celkom dobrý pocit. Pre niekoho je predstava zvládnutia kondičnej jazdy zaťažkávajúcou skúškou, ktorej sa odmietajú zúčastniť. Môže za to strach, fóbia, nervozita a stres. Toho všetkého sa treba zbaviť a sústrediť sa na jazdu.

Pokojná atmosféra

Zodpovednosť je dôležitá, pretože na ceste nie ste len vy. Ak vás však tento pocit, ktorý znamená, že to beriete príliš vážne, obmedzuje, mali by ste si nájsť vhodný spôsob na upokojenie. Ste na cvičisku, kde sa učíte spoznávať jednotlivé vlastnosti auta, poprípade ako funguje repas brzdových strmeňov, či ako sa správa vozidlo na konkrétnom povrchu vozovky a iné.

Žiadny hluk

Môže sa to zdať smiešne, ale aj pohodlné oblečenie vie pri strese zohrať veľmi významnú úlohu. Ovládanie automobilu je o sedení, preto je pohodlie dôležité. To isté platí aj pri topánkach, kedy robia chybu najmä ženy. Zvážte tiež používanie hudby v aute. Samozrejme, že pri prvých jazdách v autoškole to ani nečakajte (závisí od školiteľa), no ani v bežnej praxi tu nie je hlasná hudba a hluk vhodná a ani z hľadiska bezpečnosti to nie je dobrý nápad. Spríjemniť si jazdu môžete na vlastnom vozidle inak, napríklad inštaláciou deflektorov, ktoré sa postarajú o komfort pri asi jazde najviac.

Informujte sa vopred

Ešte pred tým, než si vyberáte vhodnú autoškolu, zvažujte svoju voľbu podľa svojich schopností, vlastností a ostatných možností, ktorými budete disponovať pri výučbe. Zvážte spoluprácu s autoškolou, ktorá vás má naučiť správne jazdiť. Vyberajte si podľa toho aj svojho inštruktora, ktorý má veľa skúseností  a ubezpečí vás, že sa nemusíte ničoho obávať.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY