vytisknout velikost písma Ako sa stavia Formula 1: na návšteve u Red Bullu

Stajňa Infiniti Red Bull nás pozýva na návštevu svojich dielní, v ktorých sa stavajú špičkové monoposty pre šampionát Formule 1.
Ako sa stavia Formula 1: na návšteve u Red Bullu

Vždy platilo, že tímy zúčastňujúce sa špičkových športových podnikov na čele s Formulou 1 pracovali v úplnom utajení. Dokonca ani presné parametre motorov či konštrukcie prevodoviek nepoznáme, tak intenzívne si jednotlivé tímy chránia svoje know-how. Napriek tomu stajňa Infiniti Red Bull prišla na spôsob, ako ukázať výrobu monopostu Formuly 1, ale nič dôležité pritom neprezradiť.

Teraz zverejnila v poradí svoje štvrté a posledné video naznačujúce zrod monopostu Formuly 1. Sústredí sa v ňom na konečnú montáž špeciálov, avšak väčšinu času zaberajú rozhovory a pohľady na testovacej trati, čo ale tomuto snímku nijak neuberá na atraktivite. Vedzte, že Red Bull stavia vždy päť podvozkov, dva pre tréningy, dva pre testy a jeden náhradný. Neprekvapí, že kľúčové diely prechádzajú sériou testov, ktoré zahŕňajú aj testy ultrazvukom alebo pod röntgenovým žiarením.

Pozrite sa teraz na štvoricu krátkych filmov v chronologickom poradí.


 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY