vytisknout velikost písma Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Nová Kia Stinger pred časom oficiálne dorazila na slovenský trh. Nespomínam si, že by sa o nejakom modelu tejto značky toľko hovorilo už dlho pred jeho premiérou, ale niet sa čomu čudovať. Koncepcia s pozdĺžne uloženým motorom, pohon zadnej nápravy, bohaté testovanie na Nürburgringu a hlavne dohľad Alberta Biermanna ako bývalého šéfa divízie M automobilky BMW... Stinger skrátka ponúka veľa dôvodov, prečo sa o neho zaujímať a aj my sme boli veľmi zvedaví.

Klasický redakčný test už pripravujeme, než sa ale k nemu dostaneme, poďme sa bližšie pozrieť na motor, respektíve na jeho výkon. Počas niekoľkodňovej zápožičky sme totiž s touto novinkou zavítali aj ku kolegom z Dieselpower a zmerali výkon vrcholného šesťvalcového motora.

Kia-Stinger-2.jpg

Kia Stinger vo svojej najsilnejšej variante GT používa zážihovú preplňovanú jednotku s objemom 3342 cm3, opatrenú systémom priameho vstrekovania paliva a variabilným časovaním ventilov. Technici siahli po dvoch malých turbodúchadlách, pretože takéto riešenie znamená v praxi lepšiu odozvu motora na plynový pedál. Nechýba chladič motorového oleja, výfukové ventily plnené sodíkom alebo inteligentné dobíjanie, v rámci ktorého je akumulátor (mimochodom umiestnený pod batožinovým priestorom) dobíjaný predovšetkým pri brzdení.

Oficiálne jednotka produkuje 272 kW (370 k) pri 6000 ot./min a vrchol krútiaceho momentu je 510 Nm, pričom vodič by ho mal mať k dispozícii od 1300 do 4500 ot./min. Pre úplnosť dodajme, že Stinger vždy používa osemstupňovú automatickú prevodovku pôvodom z modelu Kia K7. V prípade šesťvalca dostanete na slovenskom trhu vždy aj pohon všetkých kolies s medzinápravovou spojkou (systém je podobný napríklad xDrive od BMW).

Koľko teda má?

Kia Stinger na brzde spoločnosti Dieselpower nesklamala, o čom vás na prvý pohľad presvedčia namerané priebehy krútiaceho momentu a výkonu. Prezrieť si ich môžete na priloženom obrázku:

Kia-Stinger-mereni.jpg

Testovaný Stinger celkom výrazne prekonal udávaných 272 kW (370 k), keď sa maximum výkonu zastavilo na hodnote 295,1 kW (401,2 k). Motor dosiahol výkonnostného vrcholu takmer presne v predpísaných otáčkach (6040 ot./min). Aj krútiaci moment prekonal oficiálne udávané číslo, keď sa vyšplhal na 562 Nm. Navyše je toto maximum dostupné zhruba v rozmedzí od troch do štyroch tisíc otáčok.

DSC0986-1.jpg

Namerané priebehy vôbec stoja za pozornosť, pretože presne zodpovedajú našim pocitom. Dvakrát preplňovaný šesťvalec krásne ťahá už od nízkych otáčok a vo svojom nasadení nepoľavuje až k samotnému vrcholu. Charakterom nemá príliš ďaleko k atmosférickým jednotkám.

Kia Stinger v nás zanechala takmer výhradne pozitívne dojmy, pričom motor bol jedným z hlavných dôvodov, prečo sa nám vozidlo tak páčilo. Okrem silného záťahu naozaj ponúka aj rýchle reakcie (v režime Sport alebo Sport +) a so spotrebou to navyše nijako zásadne nepreháňa. O tom si ale viac povieme v pripravovanom teste.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY