vytisknout velikost písma Ak vám záleží na vypúšťaných emisiách, jazdite na CNG

Kvôli menšiemu podielu uhlíka je spaľovanie metánu ekologickejšie než spaľovanie benzínu. Emisie NOx sú v porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%.
Ak vám záleží na vypúšťaných emisiách, jazdite na CNG

Súčasná aféra Dieselgate prinútila verejnosť zaujímať sa o to, čo vlastne z ich výfukov odchádza. Lenže ktoré palivo je vlastne k životnému prostrediu skutočne najšetrnejšie? To je veľmi komplexná otázka, ale ak sa budeme zaoberať čisto emisiami škodlivín, ktoré sa zisťujú pri homologizačných skúškach, vychádza najlepšie stlačený zemný plyn - CNG.

Stlačený zemný plyn je z 98% tvorený metánom (CH4) a kvôli menšiemu podielu uhlíka je jeho spaľovanie ekologickejšie než spaľovanie benzínu, o nafte ani nehovoriac.

Emisie oxidu uhoľnatého (CO) sú vo porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%. Auto na CNG vypúšťa zhruba o 45% menej nespálených uhľovodíkov, emisie CO2 sú v závislosti na spotrebe nižšej v priemere o asi 30% a teraz veľmi diskutované emisie NOx sú v porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%, uvádzajú stránky eurocng.cz.

Ďalším bonusom pre životné prostredie je fakt, že stlačený zemný plyn CNG neobsahuje síru a pri jeho spaľovaní sa neuvoľňujú sadze, čo je teraz problém predovšetkým priamovstrekových downsizovaných motorov.

Dalo by sa namietať, že pokiaľ ide o emisie, je najčistejší elektromobil. Iste, ten ani nemá výfuk, ale keď už dneska všetci riešia emisie CO2, tak vedzte, že elektromobil prevádzkovaný na Slovensku a nabíjaný z verejnej siete je zodpovedný za 1170 g CO2 za každú spotrebovanú kilowatthodinu.

Priemerný elektromobil tak v reálnej prevádzke vypúšťa porovnateľné emisie CO2 ako benzínové auto so spotrebou asi 7 až 8 litrov na 100 km.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY