vytisknout velikost písma Ak vám záleží na vypúšťaných emisiách, jazdite na CNG

Kvôli menšiemu podielu uhlíka je spaľovanie metánu ekologickejšie než spaľovanie benzínu. Emisie NOx sú v porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%.
Ak vám záleží na vypúšťaných emisiách, jazdite na CNG

Súčasná aféra Dieselgate prinútila verejnosť zaujímať sa o to, čo vlastne z ich výfukov odchádza. Lenže ktoré palivo je vlastne k životnému prostrediu skutočne najšetrnejšie? To je veľmi komplexná otázka, ale ak sa budeme zaoberať čisto emisiami škodlivín, ktoré sa zisťujú pri homologizačných skúškach, vychádza najlepšie stlačený zemný plyn - CNG.

Stlačený zemný plyn je z 98% tvorený metánom (CH4) a kvôli menšiemu podielu uhlíka je jeho spaľovanie ekologickejšie než spaľovanie benzínu, o nafte ani nehovoriac.

Emisie oxidu uhoľnatého (CO) sú vo porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%. Auto na CNG vypúšťa zhruba o 45% menej nespálených uhľovodíkov, emisie CO2 sú v závislosti na spotrebe nižšej v priemere o asi 30% a teraz veľmi diskutované emisie NOx sú v porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%, uvádzajú stránky eurocng.cz.

Ďalším bonusom pre životné prostredie je fakt, že stlačený zemný plyn CNG neobsahuje síru a pri jeho spaľovaní sa neuvoľňujú sadze, čo je teraz problém predovšetkým priamovstrekových downsizovaných motorov.

Dalo by sa namietať, že pokiaľ ide o emisie, je najčistejší elektromobil. Iste, ten ani nemá výfuk, ale keď už dneska všetci riešia emisie CO2, tak vedzte, že elektromobil prevádzkovaný na Slovensku a nabíjaný z verejnej siete je zodpovedný za 1170 g CO2 za každú spotrebovanú kilowatthodinu.

Priemerný elektromobil tak v reálnej prevádzke vypúšťa porovnateľné emisie CO2 ako benzínové auto so spotrebou asi 7 až 8 litrov na 100 km.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY