vytisknout velikost písma Ak vám záleží na vypúšťaných emisiách, jazdite na CNG

Kvôli menšiemu podielu uhlíka je spaľovanie metánu ekologickejšie než spaľovanie benzínu. Emisie NOx sú v porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%.
Ak vám záleží na vypúšťaných emisiách, jazdite na CNG

Súčasná aféra Dieselgate prinútila verejnosť zaujímať sa o to, čo vlastne z ich výfukov odchádza. Lenže ktoré palivo je vlastne k životnému prostrediu skutočne najšetrnejšie? To je veľmi komplexná otázka, ale ak sa budeme zaoberať čisto emisiami škodlivín, ktoré sa zisťujú pri homologizačných skúškach, vychádza najlepšie stlačený zemný plyn - CNG.

Stlačený zemný plyn je z 98% tvorený metánom (CH4) a kvôli menšiemu podielu uhlíka je jeho spaľovanie ekologickejšie než spaľovanie benzínu, o nafte ani nehovoriac.

Emisie oxidu uhoľnatého (CO) sú vo porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%. Auto na CNG vypúšťa zhruba o 45% menej nespálených uhľovodíkov, emisie CO2 sú v závislosti na spotrebe nižšej v priemere o asi 30% a teraz veľmi diskutované emisie NOx sú v porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%, uvádzajú stránky eurocng.cz.

Ďalším bonusom pre životné prostredie je fakt, že stlačený zemný plyn CNG neobsahuje síru a pri jeho spaľovaní sa neuvoľňujú sadze, čo je teraz problém predovšetkým priamovstrekových downsizovaných motorov.

Dalo by sa namietať, že pokiaľ ide o emisie, je najčistejší elektromobil. Iste, ten ani nemá výfuk, ale keď už dneska všetci riešia emisie CO2, tak vedzte, že elektromobil prevádzkovaný na Slovensku a nabíjaný z verejnej siete je zodpovedný za 1170 g CO2 za každú spotrebovanú kilowatthodinu.

Priemerný elektromobil tak v reálnej prevádzke vypúšťa porovnateľné emisie CO2 ako benzínové auto so spotrebou asi 7 až 8 litrov na 100 km.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY