vytisknout velikost písma Ak vám záleží na vypúšťaných emisiách, jazdite na CNG

Kvôli menšiemu podielu uhlíka je spaľovanie metánu ekologickejšie než spaľovanie benzínu. Emisie NOx sú v porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%.
Ak vám záleží na vypúšťaných emisiách, jazdite na CNG

Súčasná aféra Dieselgate prinútila verejnosť zaujímať sa o to, čo vlastne z ich výfukov odchádza. Lenže ktoré palivo je vlastne k životnému prostrediu skutočne najšetrnejšie? To je veľmi komplexná otázka, ale ak sa budeme zaoberať čisto emisiami škodlivín, ktoré sa zisťujú pri homologizačných skúškach, vychádza najlepšie stlačený zemný plyn - CNG.

Stlačený zemný plyn je z 98% tvorený metánom (CH4) a kvôli menšiemu podielu uhlíka je jeho spaľovanie ekologickejšie než spaľovanie benzínu, o nafte ani nehovoriac.

Emisie oxidu uhoľnatého (CO) sú vo porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%. Auto na CNG vypúšťa zhruba o 45% menej nespálených uhľovodíkov, emisie CO2 sú v závislosti na spotrebe nižšej v priemere o asi 30% a teraz veľmi diskutované emisie NOx sú v porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%, uvádzajú stránky eurocng.cz.

Ďalším bonusom pre životné prostredie je fakt, že stlačený zemný plyn CNG neobsahuje síru a pri jeho spaľovaní sa neuvoľňujú sadze, čo je teraz problém predovšetkým priamovstrekových downsizovaných motorov.

Dalo by sa namietať, že pokiaľ ide o emisie, je najčistejší elektromobil. Iste, ten ani nemá výfuk, ale keď už dneska všetci riešia emisie CO2, tak vedzte, že elektromobil prevádzkovaný na Slovensku a nabíjaný z verejnej siete je zodpovedný za 1170 g CO2 za každú spotrebovanú kilowatthodinu.

Priemerný elektromobil tak v reálnej prevádzke vypúšťa porovnateľné emisie CO2 ako benzínové auto so spotrebou asi 7 až 8 litrov na 100 km.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY