vytisknout velikost písma Ak vám záleží na vypúšťaných emisiách, jazdite na CNG

Kvôli menšiemu podielu uhlíka je spaľovanie metánu ekologickejšie než spaľovanie benzínu. Emisie NOx sú v porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%.
Ak vám záleží na vypúšťaných emisiách, jazdite na CNG

Súčasná aféra Dieselgate prinútila verejnosť zaujímať sa o to, čo vlastne z ich výfukov odchádza. Lenže ktoré palivo je vlastne k životnému prostrediu skutočne najšetrnejšie? To je veľmi komplexná otázka, ale ak sa budeme zaoberať čisto emisiami škodlivín, ktoré sa zisťujú pri homologizačných skúškach, vychádza najlepšie stlačený zemný plyn - CNG.

Stlačený zemný plyn je z 98% tvorený metánom (CH4) a kvôli menšiemu podielu uhlíka je jeho spaľovanie ekologickejšie než spaľovanie benzínu, o nafte ani nehovoriac.

Emisie oxidu uhoľnatého (CO) sú vo porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%. Auto na CNG vypúšťa zhruba o 45% menej nespálených uhľovodíkov, emisie CO2 sú v závislosti na spotrebe nižšej v priemere o asi 30% a teraz veľmi diskutované emisie NOx sú v porovnaní s benzínovým autom nižšie o 90%, uvádzajú stránky eurocng.cz.

Ďalším bonusom pre životné prostredie je fakt, že stlačený zemný plyn CNG neobsahuje síru a pri jeho spaľovaní sa neuvoľňujú sadze, čo je teraz problém predovšetkým priamovstrekových downsizovaných motorov.

Dalo by sa namietať, že pokiaľ ide o emisie, je najčistejší elektromobil. Iste, ten ani nemá výfuk, ale keď už dneska všetci riešia emisie CO2, tak vedzte, že elektromobil prevádzkovaný na Slovensku a nabíjaný z verejnej siete je zodpovedný za 1170 g CO2 za každú spotrebovanú kilowatthodinu.

Priemerný elektromobil tak v reálnej prevádzke vypúšťa porovnateľné emisie CO2 ako benzínové auto so spotrebou asi 7 až 8 litrov na 100 km.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY