vytisknout velikost písma Aj VW T1 s motorom Porsche a výkonom 530 k uvidíte pri Wörthersee

Aj VW T1 s motorom Porsche a výkonom 530 k uvidíte pri Wörthersee

Ak sa chystáte na Wörthersee, potom sa samozrejme môžete tešiť aj na iné špeciály, než aké oficiálne pripravili značky patriace pod koncern Volkswagen. Jedným z ďalších veľmi zaujímavých exemplárov je Volkswagen T1 z roku 1962. Pekný veterán? Nie, toto auto má techniku Porsche a výkon 530 koní.

Na pohľad celkom vkusne upravený Volkswagen T1 ukrýva motor s objemom 3,6 litra s parametrami 390 kW (530 k) a 757 Nm. Ide o vzduchom chladenú a dvakrát preplňovanú jednotku z Porsche 993 Turbo. Mechanická prevodovka pre zmenu pochádza z 996 GT3, brzdy potom opäť majú pôvod v 993 Turbo.

Vďaka sérii opatrení sa podarilo znížiť aj hmotnosť, takže tento Volkswagen váži približne 1,5 tony. Auto stojí na osemnásťpalcových kolesách BBS s pneumatikami s rozmerom 235/35 vpredu a 285/30 vzadu. Maximálna rýchlosť je 230 km/h. Stavba vozidla zabrala šesť rokov.

t1_08.jpgt1_03.jpgt1_04.jpgt1_09.jpgt1_10.jpgt1_16.jpgt1_12.jpgt1_13.jpgt1_06.jpgt1_07.jpgt1_11.jpgt1_14.jpgt1_15.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY