vytisknout velikost písma Aj VW T1 s motorom Porsche a výkonom 530 k uvidíte pri Wörthersee

Aj VW T1 s motorom Porsche a výkonom 530 k uvidíte pri Wörthersee

Ak sa chystáte na Wörthersee, potom sa samozrejme môžete tešiť aj na iné špeciály, než aké oficiálne pripravili značky patriace pod koncern Volkswagen. Jedným z ďalších veľmi zaujímavých exemplárov je Volkswagen T1 z roku 1962. Pekný veterán? Nie, toto auto má techniku Porsche a výkon 530 koní.

Na pohľad celkom vkusne upravený Volkswagen T1 ukrýva motor s objemom 3,6 litra s parametrami 390 kW (530 k) a 757 Nm. Ide o vzduchom chladenú a dvakrát preplňovanú jednotku z Porsche 993 Turbo. Mechanická prevodovka pre zmenu pochádza z 996 GT3, brzdy potom opäť majú pôvod v 993 Turbo.

Vďaka sérii opatrení sa podarilo znížiť aj hmotnosť, takže tento Volkswagen váži približne 1,5 tony. Auto stojí na osemnásťpalcových kolesách BBS s pneumatikami s rozmerom 235/35 vpredu a 285/30 vzadu. Maximálna rýchlosť je 230 km/h. Stavba vozidla zabrala šesť rokov.

t1_08.jpgt1_03.jpgt1_04.jpgt1_09.jpgt1_10.jpgt1_16.jpgt1_12.jpgt1_13.jpgt1_06.jpgt1_07.jpgt1_11.jpgt1_14.jpgt1_15.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY