vytisknout velikost písma Aj VW T1 s motorom Porsche a výkonom 530 k uvidíte pri Wörthersee

Aj VW T1 s motorom Porsche a výkonom 530 k uvidíte pri Wörthersee

Ak sa chystáte na Wörthersee, potom sa samozrejme môžete tešiť aj na iné špeciály, než aké oficiálne pripravili značky patriace pod koncern Volkswagen. Jedným z ďalších veľmi zaujímavých exemplárov je Volkswagen T1 z roku 1962. Pekný veterán? Nie, toto auto má techniku Porsche a výkon 530 koní.

Na pohľad celkom vkusne upravený Volkswagen T1 ukrýva motor s objemom 3,6 litra s parametrami 390 kW (530 k) a 757 Nm. Ide o vzduchom chladenú a dvakrát preplňovanú jednotku z Porsche 993 Turbo. Mechanická prevodovka pre zmenu pochádza z 996 GT3, brzdy potom opäť majú pôvod v 993 Turbo.

Vďaka sérii opatrení sa podarilo znížiť aj hmotnosť, takže tento Volkswagen váži približne 1,5 tony. Auto stojí na osemnásťpalcových kolesách BBS s pneumatikami s rozmerom 235/35 vpredu a 285/30 vzadu. Maximálna rýchlosť je 230 km/h. Stavba vozidla zabrala šesť rokov.

t1_08.jpgt1_03.jpgt1_04.jpgt1_09.jpgt1_10.jpgt1_16.jpgt1_12.jpgt1_13.jpgt1_06.jpgt1_07.jpgt1_11.jpgt1_14.jpgt1_15.jpg

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY