vytisknout velikost písma Aj Volkswagen sa pochválil výletom s nízkou spotrebou. Zajazdil ho Golf

Aj Volkswagen sa pochválil výletom s nízkou spotrebou. Zajazdil ho Golf

Honda sa včera oficiálne pochválila úspornou jazdou modelu Civic Tourer 1.6 i-DTEC po Európe, ktorý nakoniec znamenal zápis do Guinessovej knihy rekordov. Prakticky v rovnakom čase a dokonca aj v podstate s rovnakou disciplínou prišla ale aj americká pobočka automobilky Volkswagen. Rozdiel je len v tom, že sa s naftovým Golfom jazdila po Amerike a že výsledná spotreba nakoniec na Civic nestačila.

Na cestu sa vydal Volkswagen Golf TDI Clean Diesel, čo je Golf osadený naftovým dvojlitrom s výkonom 110 kW (150 k), ktorý navštívil 48 štátov a prešiel 8233,5 míľ, teda v prepočte 13 250,53 kilometrov. Na zdolanie celej trasy potreboval šestnásť dní.

Priemerná spotreba sa nakoniec ustálila na hodnote 3,5 l/100 km. To pre túto cestu po Amerike znamená nový rekord. Ako už ale asi viete, na Hondu to nestačí. Tá sa prešla Európou (13 498 km, avšak za 25 dní) s priemernou spotrebou 2,82 l/100 km.

gt_4.jpggt_5.jpggt_1.jpggt_2.jpggt_3.jpggt_6.jpggt_7.jpggt_8.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY