vytisknout velikost písma Aj Volkswagen sa pochválil výletom s nízkou spotrebou. Zajazdil ho Golf

Aj Volkswagen sa pochválil výletom s nízkou spotrebou. Zajazdil ho Golf

Honda sa včera oficiálne pochválila úspornou jazdou modelu Civic Tourer 1.6 i-DTEC po Európe, ktorý nakoniec znamenal zápis do Guinessovej knihy rekordov. Prakticky v rovnakom čase a dokonca aj v podstate s rovnakou disciplínou prišla ale aj americká pobočka automobilky Volkswagen. Rozdiel je len v tom, že sa s naftovým Golfom jazdila po Amerike a že výsledná spotreba nakoniec na Civic nestačila.

Na cestu sa vydal Volkswagen Golf TDI Clean Diesel, čo je Golf osadený naftovým dvojlitrom s výkonom 110 kW (150 k), ktorý navštívil 48 štátov a prešiel 8233,5 míľ, teda v prepočte 13 250,53 kilometrov. Na zdolanie celej trasy potreboval šestnásť dní.

Priemerná spotreba sa nakoniec ustálila na hodnote 3,5 l/100 km. To pre túto cestu po Amerike znamená nový rekord. Ako už ale asi viete, na Hondu to nestačí. Tá sa prešla Európou (13 498 km, avšak za 25 dní) s priemernou spotrebou 2,82 l/100 km.

gt_4.jpggt_5.jpggt_1.jpggt_2.jpggt_3.jpggt_6.jpggt_7.jpggt_8.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY