vytisknout velikost písma Aj Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept - Golf HyMotion

Aj Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept - Golf HyMotion

Zamrzelo vás, že VW nepredkladá technológiu palivových článkov aj v dostupnejším podaní než A7 Sportback h-tron quattro? Bez obáv, materská značka koncernu priviezla do Los Angeles svoj vlastný vodíkový koncept.

Volkswagen Golf SportWagen HyMotion vyzerá ako bežný Golf Variant, poháňaný je však 100kW elektromotorom napájaným elektrinou z lítium-iónovou batériou s hmotnosťou 57 kg, uloženou pod podlahou batožinového priestoru.

19838483351390216271.jpg4060138901898822233.jpg829427660158090118.jpg
Volkswagen v L.A. predviedol, že platforma MQB umožňuje aj zástavbu palivových článkov

Výrobu hnacej sily zaisťujú tri stovky palivových článkov, v ktorých sa chemická energia vodíka premieňa elektromechanickou reakciou na elektrickú energiu. Vodík je uložený v štyroch karbónových nádržiach, ktoré dohromady zaisťujú vozidlu dojazd 500 km. Samozrejme za predpokladu, že nebudete stále dookola skúšať maximálne zrýchlenie 0-100 km/h, ktoré Golf HyMotion podľa oficiálnych údajov zvláda na rovných 10 sekúnd.

Volkswagen už pojazdné autá na vodík má, hoci v bežnom predaji nie sú. V Kalifornii automobilka testuje flotilu Passatov HyMotion.

 

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY