vytisknout velikost písma Aj Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept - Golf HyMotion

Aj Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept - Golf HyMotion

Zamrzelo vás, že VW nepredkladá technológiu palivových článkov aj v dostupnejším podaní než A7 Sportback h-tron quattro? Bez obáv, materská značka koncernu priviezla do Los Angeles svoj vlastný vodíkový koncept.

Volkswagen Golf SportWagen HyMotion vyzerá ako bežný Golf Variant, poháňaný je však 100kW elektromotorom napájaným elektrinou z lítium-iónovou batériou s hmotnosťou 57 kg, uloženou pod podlahou batožinového priestoru.

19838483351390216271.jpg4060138901898822233.jpg829427660158090118.jpg
Volkswagen v L.A. predviedol, že platforma MQB umožňuje aj zástavbu palivových článkov

Výrobu hnacej sily zaisťujú tri stovky palivových článkov, v ktorých sa chemická energia vodíka premieňa elektromechanickou reakciou na elektrickú energiu. Vodík je uložený v štyroch karbónových nádržiach, ktoré dohromady zaisťujú vozidlu dojazd 500 km. Samozrejme za predpokladu, že nebudete stále dookola skúšať maximálne zrýchlenie 0-100 km/h, ktoré Golf HyMotion podľa oficiálnych údajov zvláda na rovných 10 sekúnd.

Volkswagen už pojazdné autá na vodík má, hoci v bežnom predaji nie sú. V Kalifornii automobilka testuje flotilu Passatov HyMotion.

 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY