vytisknout velikost písma Aj Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept - Golf HyMotion

Aj Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept - Golf HyMotion

Zamrzelo vás, že VW nepredkladá technológiu palivových článkov aj v dostupnejším podaní než A7 Sportback h-tron quattro? Bez obáv, materská značka koncernu priviezla do Los Angeles svoj vlastný vodíkový koncept.

Volkswagen Golf SportWagen HyMotion vyzerá ako bežný Golf Variant, poháňaný je však 100kW elektromotorom napájaným elektrinou z lítium-iónovou batériou s hmotnosťou 57 kg, uloženou pod podlahou batožinového priestoru.

19838483351390216271.jpg4060138901898822233.jpg829427660158090118.jpg
Volkswagen v L.A. predviedol, že platforma MQB umožňuje aj zástavbu palivových článkov

Výrobu hnacej sily zaisťujú tri stovky palivových článkov, v ktorých sa chemická energia vodíka premieňa elektromechanickou reakciou na elektrickú energiu. Vodík je uložený v štyroch karbónových nádržiach, ktoré dohromady zaisťujú vozidlu dojazd 500 km. Samozrejme za predpokladu, že nebudete stále dookola skúšať maximálne zrýchlenie 0-100 km/h, ktoré Golf HyMotion podľa oficiálnych údajov zvláda na rovných 10 sekúnd.

Volkswagen už pojazdné autá na vodík má, hoci v bežnom predaji nie sú. V Kalifornii automobilka testuje flotilu Passatov HyMotion.

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY