vytisknout velikost písma Aj Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept - Golf HyMotion

Aj Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept - Golf HyMotion

Zamrzelo vás, že VW nepredkladá technológiu palivových článkov aj v dostupnejším podaní než A7 Sportback h-tron quattro? Bez obáv, materská značka koncernu priviezla do Los Angeles svoj vlastný vodíkový koncept.

Volkswagen Golf SportWagen HyMotion vyzerá ako bežný Golf Variant, poháňaný je však 100kW elektromotorom napájaným elektrinou z lítium-iónovou batériou s hmotnosťou 57 kg, uloženou pod podlahou batožinového priestoru.

19838483351390216271.jpg4060138901898822233.jpg829427660158090118.jpg
Volkswagen v L.A. predviedol, že platforma MQB umožňuje aj zástavbu palivových článkov

Výrobu hnacej sily zaisťujú tri stovky palivových článkov, v ktorých sa chemická energia vodíka premieňa elektromechanickou reakciou na elektrickú energiu. Vodík je uložený v štyroch karbónových nádržiach, ktoré dohromady zaisťujú vozidlu dojazd 500 km. Samozrejme za predpokladu, že nebudete stále dookola skúšať maximálne zrýchlenie 0-100 km/h, ktoré Golf HyMotion podľa oficiálnych údajov zvláda na rovných 10 sekúnd.

Volkswagen už pojazdné autá na vodík má, hoci v bežnom predaji nie sú. V Kalifornii automobilka testuje flotilu Passatov HyMotion.

 

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY