vytisknout velikost písma Aj Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept - Golf HyMotion

Aj Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept - Golf HyMotion

Zamrzelo vás, že VW nepredkladá technológiu palivových článkov aj v dostupnejším podaní než A7 Sportback h-tron quattro? Bez obáv, materská značka koncernu priviezla do Los Angeles svoj vlastný vodíkový koncept.

Volkswagen Golf SportWagen HyMotion vyzerá ako bežný Golf Variant, poháňaný je však 100kW elektromotorom napájaným elektrinou z lítium-iónovou batériou s hmotnosťou 57 kg, uloženou pod podlahou batožinového priestoru.

19838483351390216271.jpg4060138901898822233.jpg829427660158090118.jpg
Volkswagen v L.A. predviedol, že platforma MQB umožňuje aj zástavbu palivových článkov

Výrobu hnacej sily zaisťujú tri stovky palivových článkov, v ktorých sa chemická energia vodíka premieňa elektromechanickou reakciou na elektrickú energiu. Vodík je uložený v štyroch karbónových nádržiach, ktoré dohromady zaisťujú vozidlu dojazd 500 km. Samozrejme za predpokladu, že nebudete stále dookola skúšať maximálne zrýchlenie 0-100 km/h, ktoré Golf HyMotion podľa oficiálnych údajov zvláda na rovných 10 sekúnd.

Volkswagen už pojazdné autá na vodík má, hoci v bežnom predaji nie sú. V Kalifornii automobilka testuje flotilu Passatov HyMotion.

 

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY