vytisknout velikost písma Aj v Nemecku majú lietajúce auto. Údajne je najlepšie zo všetkých

Aj v Nemecku majú lietajúce auto. Údajne je najlepšie zo všetkých

O slovenskom lietajúcom aute AeroMobile ste určite už počuli. Podobných konceptov ale existuje po svete viac. Napríklad v susednom Nemecku tiež jedno lietajúce auto nájdeme. Volá sa jednoducho Carplan a podľa oficiálnych zdrojov má ísť o v súčasnosti najlepšiu kombináciu auta a lietadla, ktoré údajne dobre zvládne jazdu po ceste aj let.

Carplan vyzerá veľmi zvláštne. Dve oddelené kabíny sú tu preto, aby sa medzi ne dali upratať krídla. V cestnom režime potom toto "auto" meria na šírku 2,25 m, dlhé je 5,44 m a vysoké 2,12 m. Maximálna rýchlosť činí 176 km/h.

Pre let je potrebmé nasadiť krídla, pričom ich rozpätie je 9,715 m. Zároveň sa auto natiahne na necelých 7,5 m. Motor s výkonom 151 koní by mal stačiť na maximálne rýchlosti 222 km/h, maximálne môžete vyletieť do výšky 4570 m. na jednu nádrž potom Carplan zvládne 833 km.

Na rozdiel od AeroMobile alebo Terrafugia má ísť v prípade Carplan o úplne funkčný projekt, ktorý už môže dokonca jazdiť po cestách.

carpl_1.jpgcarpl_3.jpgcarpl_4.jpgcarpl_5.jpgcarpl_6.jpgcarpl_7.jpgcarpl_8.jpgcarpl_2.jpgcarpl_9.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY