vytisknout velikost písma Aj Seat Ibiza postihne upsizing. Pod jeho kapotu mieri motor 1.8 TSI

Aj Seat Ibiza postihne upsizing. Pod jeho kapotu mieri motor 1.8 TSI

Rovnako ako Volkswagen Polo GTI, aj Seat Ibiza Cupra sa dočká v rámci faceliftu nového motora, ktorý bude väčší ako ten predchádzajúci, čo je v dnešnej dobe naozaj unikátna záležitosť. Konkrétne pod kapotu najsilnejšej verzie modelu Ibiza mieri benzínová preplňovaná tisícosemstovka TSI. Zatiaľ ale nie je isté, aké presne bude mať parametre.

Seat Ibiza prešiel faceliftom, ktorý si tiež čoskoro vyskúšame na vlastnej koži, vrcholná Cupra sa ale dočká modernizácie až o niečo neskôr. Predstaviť by sa toto prevedenie však malo ešte tento rok. Britský Autocar potom priniesol informáciu o novej technike. Podľa jeho zdrojov bude Ibiza Cupra nasledovať Polo GTI, ktoré v rámci faceliftu dostalo motor 1.8 TSI s parametrami 141 kW (192 k) a 320 Nm.

Ako to bude s výkonom v prípade Ibizy, to sa ale zatiaľ nevie, pretože Seat ešte rokuje s Volkswagenom o tom, koľko koní môže svojmu modelu a vlastne aj priamemu konkurentovi pre Polo GTI nadeliť. Každopádne spolu s novým štvorvalcom dorazí aj manuálne šesťstupňová prevodovka.

Štandardná Ibiza dostala v rámci faceliftu upravený podvozok, nové motory, iné svetlá, nové farby alebo inak tvarovaná zliatinové kolesá.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY