vytisknout velikost písma Aj s "vodníkom" vsádza Triumph Bonneville znovu na retro. Pokochajte sa

Tradičný britský výrobca inovoval celý modelový rad svojich "klasických" strojov, inšpirovaných ikonami 60. rokov. Najvýznamnejšou zmenou je prechod na väčší motor s vodným chladením.
Aj s "vodníkom" vsádza Triumph Bonneville znovu na retro. Pokochajte sa

Triumph Bonneville patrí k veľkým ikonám motocyklového sveta. A nemyslím len ten pôvodný, vyrábaný od roku 1959, ale aj jeho novodobú reinkarnáciu predstavenú na prelome tisícročí. Možno práve tú. Jednoduchý stroj klasických tvarov definitívne pomohol vrátiť Triumph na mapu významných motocyklových výrobcov a ako rozkošná pripomienka starých zlatých čias si získal srdcia motorkárov po celom svete.

3509.jpg3533 copy.jpg3700.jpg3840.jpg3256.jpg
Rodina Triumph Bonneville modelového roku 2016: Bonneville T120, Bonneville T120 Black, Thruxton, Thruxton R a Street Twin

Čo je pre Triumph požehnanie a zároveň prekliatie. Ako dobre vedia v Milwaukee alebo napríklad aj v Turíne, na ikony sa nesiaha - lenže po pätnástich rokoch potreboval rad Bonneville inováciu ako soľ. Od roku 2000 sa zmenili nielen emisné predpisy, ale aj očakávania zákazníkov.

V Hinckley na to ale vyzreli. Hoci medzi rúrkami kolískového rámu vpredu pribudol rozmerný chladič kvapaliny, nové modely Triumphu opäť svojím vzhľadom pôsobia ako neodolateľný stroj času. Jednotlivé modely radu Bonneville si predstavíme v nasledujúcich odsekoch.

2016 Triumph Bonneville T120 a T120 Black

Tradičný vzhľad, takmer kompletne nová technika. Napriek poctivému rebrovaniu je radový dvojvalec zbrusu nový a prvýkrát chladený kvapalinou. Vďaka tomu dosahuje už v 3100 ot./min. krútiaceho momentu 105 Nm - to je o viac ako polovicu vyššia hodnota než pri doterajšom Bonneville T100.

3871.jpg3874.jpg3523.jpg
Menom i vzhľadom Bonneville priamo naväzuje na rovnomenný model z 60. rokov

Celý motocykel od gumových prachoviek na prednú vidlicu cez tvar nádrže a jednodielne sedlo až po koncovky výfuku je štylizovaný tak, aby čo najviac pripomínal klasické britské stroje zo 60. rokov. Aj v novej generácii dizajnéri vytvarovali kryty vstrekovania tak, aby vyzeralo ako klasické karburátory.

T120 Black je, ako názov napovedá, začierneným variantom základného modelu.

3878.jpg3875.jpg3543.jpg
Popri modeli T120 ponúkne Triumph aj „začiernenú“ variantu Black

Technické parametre a jazdné výkony Triumph zatiaľ nezverejnil, to si necháva na samostané premiéry jednotlivých modelov radu Bonneville. 

2016 Triumph Thruxton a Thruxton R

Znalci vedia, že doterajšie Thruxton bol "café racer" odvodený od Bonneville. To platí aj v novej generácii. Vlastný štýl mu dávajú delené, nízko posadené a úzka riadidlé, jednomiestne sedlo s aerodynamickým zakončením aj detaily typu zrkadiel umiestnených na koncoch riadidiel.

3830.jpg3831.jpg3832.jpg3719.jpg3720.jpg3829.jpg
Café racer ako vyšitý – silueta aj detaily robia z Thruxtonu továrenské „kafíčko“

Pre Thruxton bude nový dvojvalec vybavený iným ladením s vyššie posadenými krivkami výkonu i krútiaceho momentu. Naznačuje to jediný doteraz zverejnený údaj - krútiaci moment 112 Nm v 4950 ot./min. Mimochodom, maximálna hodnota je o 62% vyššia ako pri doterajšom Thruxtone.

3833.jpg3849.jpg3855.jpg
Model R má hodnotnejšie komponenty; v rozsiahlej ponuke príslušenstva nebude chýbať retro kapotáž a samozrejme ani ladené výfuky

Triumph tentoraz ponúkne aj variant Thruxton R s hodnotnejšími komponentmi: brzdičmi Brembo, vidlicou Showa, zadnou pružiacou jednotkou Öhlins a pneumatikami Pirelli Diablo Rosso Corsa. 

2016 Triumph Street Twin

Majitelia si Bonneville radi upravujú, predstavujú a vylepšujú k obrazu svojmu. Tomuto trendu vychádza v ústrety nový model Street Twin, podľa Triumphu ideálny základ pre úpravy. Ako jediný z novej rady má menší motor.

3281.jpg3282.jpg3283.jpg3284.jpg3285.jpg3286.jpg
Model Street Twin s menším motorom a (patrne) najnižšou cenovkou cieli na zákazníkov, ktorí si chcú z „Bonnie“ postaviť unikátny motocykel

Opäť je to radový dvojvalec, opäť chladený kvapalinou, dokonca aj jeho fyzické rozmery sú rovnaké ako pri väčšej jednotke. Len zdvihový objem je 900 cm3. Triumph sľubuje krútiaci moment 80 Nm v 3200 ot./min.

Pekné, ale nechýba niečo?

Existujúci rad Bonneville obsahuje niekoľko ďalších modelov: dobrodružne ladený Scrambler a cruisery Speedmaster a America. O ich nasledovníkoch Triumph zatiaľ mlčí, ale môžeme si byť istí, že prinajmenšom Scrambler bez náhrady nezostane. Otázkou nie je "či", ale "kedy".

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY