vytisknout velikost písma Aj Porsche Cayenne GTS postihol downsizing. Osemvalec je minulosťou

Aj Porsche Cayenne GTS postihol downsizing. Osemvalec je minulosťou

Porsche predstaví na autosalóne v Los Angeles modernizovaný Cayenne GTS. Rovnako ako tomu bolo u klasického Cayennu, aj tu je hlavnou novinkou motor. Z ponuky vypadol vydarený atmosférický osemvalec a na jeho miesto sa nasťahoval dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,6 litra. 

Keď odhliadneme od absencie dvoch valcov, potom Cayenne GTS zarobil na tejto zmene po všetkých stránkach. Nový motor je naladený na 324 kW (440 k), čo je o 20 koní viac, než tomu bolo u pôvodného osemvalca. Zároveň sa zvýšil krútiaci moment. Aktuálnych 600 Nm predstavuje nárast o 85 Nm. A nebol by to správny downsizing, keby sa pri tom neznížila spotreba. Tá klesla o 0,9 l/100 km. 

Nový Cayenne GTS zvládne stovku za 5,2 s, respektíve za 5,1 s v kombinácii s paketom Sport Chrono. To je o pol sekundy (respektíve o 0,6 s) lepší čas než u osemvalcovej verzie. Maximálna rýchlosť činí 262 km/h a štandardom zostáva športový výfuk aj znížený podvozok. 

Do predaja sa šesťvalcový Cayenne GTS pozrie vo februári budúceho roka. Nemecká cena štartuje čiastkou 98 152 eur.

cayenne_gts_1.jpgcayenne_gts_2.jpgcayenne_gts_3.jpgcayenne_gts_4.jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY