vytisknout velikost písma Aj Porsche Cayenne GTS postihol downsizing. Osemvalec je minulosťou

Aj Porsche Cayenne GTS postihol downsizing. Osemvalec je minulosťou

Porsche predstaví na autosalóne v Los Angeles modernizovaný Cayenne GTS. Rovnako ako tomu bolo u klasického Cayennu, aj tu je hlavnou novinkou motor. Z ponuky vypadol vydarený atmosférický osemvalec a na jeho miesto sa nasťahoval dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,6 litra. 

Keď odhliadneme od absencie dvoch valcov, potom Cayenne GTS zarobil na tejto zmene po všetkých stránkach. Nový motor je naladený na 324 kW (440 k), čo je o 20 koní viac, než tomu bolo u pôvodného osemvalca. Zároveň sa zvýšil krútiaci moment. Aktuálnych 600 Nm predstavuje nárast o 85 Nm. A nebol by to správny downsizing, keby sa pri tom neznížila spotreba. Tá klesla o 0,9 l/100 km. 

Nový Cayenne GTS zvládne stovku za 5,2 s, respektíve za 5,1 s v kombinácii s paketom Sport Chrono. To je o pol sekundy (respektíve o 0,6 s) lepší čas než u osemvalcovej verzie. Maximálna rýchlosť činí 262 km/h a štandardom zostáva športový výfuk aj znížený podvozok. 

Do predaja sa šesťvalcový Cayenne GTS pozrie vo februári budúceho roka. Nemecká cena štartuje čiastkou 98 152 eur.

cayenne_gts_1.jpgcayenne_gts_2.jpgcayenne_gts_3.jpgcayenne_gts_4.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY