vytisknout velikost písma Aj Porsche Cayenne GTS postihol downsizing. Osemvalec je minulosťou

Aj Porsche Cayenne GTS postihol downsizing. Osemvalec je minulosťou

Porsche predstaví na autosalóne v Los Angeles modernizovaný Cayenne GTS. Rovnako ako tomu bolo u klasického Cayennu, aj tu je hlavnou novinkou motor. Z ponuky vypadol vydarený atmosférický osemvalec a na jeho miesto sa nasťahoval dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,6 litra. 

Keď odhliadneme od absencie dvoch valcov, potom Cayenne GTS zarobil na tejto zmene po všetkých stránkach. Nový motor je naladený na 324 kW (440 k), čo je o 20 koní viac, než tomu bolo u pôvodného osemvalca. Zároveň sa zvýšil krútiaci moment. Aktuálnych 600 Nm predstavuje nárast o 85 Nm. A nebol by to správny downsizing, keby sa pri tom neznížila spotreba. Tá klesla o 0,9 l/100 km. 

Nový Cayenne GTS zvládne stovku za 5,2 s, respektíve za 5,1 s v kombinácii s paketom Sport Chrono. To je o pol sekundy (respektíve o 0,6 s) lepší čas než u osemvalcovej verzie. Maximálna rýchlosť činí 262 km/h a štandardom zostáva športový výfuk aj znížený podvozok. 

Do predaja sa šesťvalcový Cayenne GTS pozrie vo februári budúceho roka. Nemecká cena štartuje čiastkou 98 152 eur.

cayenne_gts_1.jpgcayenne_gts_2.jpgcayenne_gts_3.jpgcayenne_gts_4.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY