vytisknout velikost písma Aj Porsche Cayenne GTS postihol downsizing. Osemvalec je minulosťou

Aj Porsche Cayenne GTS postihol downsizing. Osemvalec je minulosťou

Porsche predstaví na autosalóne v Los Angeles modernizovaný Cayenne GTS. Rovnako ako tomu bolo u klasického Cayennu, aj tu je hlavnou novinkou motor. Z ponuky vypadol vydarený atmosférický osemvalec a na jeho miesto sa nasťahoval dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,6 litra. 

Keď odhliadneme od absencie dvoch valcov, potom Cayenne GTS zarobil na tejto zmene po všetkých stránkach. Nový motor je naladený na 324 kW (440 k), čo je o 20 koní viac, než tomu bolo u pôvodného osemvalca. Zároveň sa zvýšil krútiaci moment. Aktuálnych 600 Nm predstavuje nárast o 85 Nm. A nebol by to správny downsizing, keby sa pri tom neznížila spotreba. Tá klesla o 0,9 l/100 km. 

Nový Cayenne GTS zvládne stovku za 5,2 s, respektíve za 5,1 s v kombinácii s paketom Sport Chrono. To je o pol sekundy (respektíve o 0,6 s) lepší čas než u osemvalcovej verzie. Maximálna rýchlosť činí 262 km/h a štandardom zostáva športový výfuk aj znížený podvozok. 

Do predaja sa šesťvalcový Cayenne GTS pozrie vo februári budúceho roka. Nemecká cena štartuje čiastkou 98 152 eur.

cayenne_gts_1.jpgcayenne_gts_2.jpgcayenne_gts_3.jpgcayenne_gts_4.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY