vytisknout velikost písma Aj Porsche Cayenne GTS postihol downsizing. Osemvalec je minulosťou

Aj Porsche Cayenne GTS postihol downsizing. Osemvalec je minulosťou

Porsche predstaví na autosalóne v Los Angeles modernizovaný Cayenne GTS. Rovnako ako tomu bolo u klasického Cayennu, aj tu je hlavnou novinkou motor. Z ponuky vypadol vydarený atmosférický osemvalec a na jeho miesto sa nasťahoval dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,6 litra. 

Keď odhliadneme od absencie dvoch valcov, potom Cayenne GTS zarobil na tejto zmene po všetkých stránkach. Nový motor je naladený na 324 kW (440 k), čo je o 20 koní viac, než tomu bolo u pôvodného osemvalca. Zároveň sa zvýšil krútiaci moment. Aktuálnych 600 Nm predstavuje nárast o 85 Nm. A nebol by to správny downsizing, keby sa pri tom neznížila spotreba. Tá klesla o 0,9 l/100 km. 

Nový Cayenne GTS zvládne stovku za 5,2 s, respektíve za 5,1 s v kombinácii s paketom Sport Chrono. To je o pol sekundy (respektíve o 0,6 s) lepší čas než u osemvalcovej verzie. Maximálna rýchlosť činí 262 km/h a štandardom zostáva športový výfuk aj znížený podvozok. 

Do predaja sa šesťvalcový Cayenne GTS pozrie vo februári budúceho roka. Nemecká cena štartuje čiastkou 98 152 eur.

cayenne_gts_1.jpgcayenne_gts_2.jpgcayenne_gts_3.jpgcayenne_gts_4.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY