vytisknout velikost písma Aj Porsche Cayenne Diesel môže mať "Launch Control". Zlepší sa o 0,1 s

Aj Porsche Cayenne Diesel môže mať "Launch Control". Zlepší sa o 0,1 s

Už sú dávno preč časy, kedy bola automobilka Porsche odsudzovaná za produkciu SUV a vozidiel osadených naftovým motorom. Predaje ukázali, že išlo o správne rozhodnutie a že o podobné autá záujem je. A tak Porsche ponuku aj naďalej rozširuje o ďalšie modely alebo o drobné detaily, ktoré ale boli predtým vyhradené len športovým modelom. Napríklad funkcia Launch Control, ktorú môžete po novom dostať aj v kombinácii s Cayennom Diesel.

Nejde ale o plnohodnotný systém, ako ho poznáme z ostatných modelov. Porsche ho tiež označuje ako Performance Start. Princíp je však rovnaký. Zvolíte režim Sport Plus, zaradíte D, zošliapnete brzdu a dáte pedál plynu na podlahu. Objaví sa hláška o aktivácii systému Performance Start a po uvoľnení brzdy naftový Cayenne vyrazí čo najsvižnejšie vpred.

Ako asi očakávate, v kontexte pomerne veľkého auta, ktoré navyše nemá pod kapotou zas až také množstvo koní (262 k), ide skôr o vec na parádu. Ostatne Porsche sľubuje zlepšenie času pri šprinte z nuly na stovku len o jednu desatinu sekundy (7,2 s verzus 7,3 s).

A to je rozdiel, ktorý veľmi pravdepodobne ani nespoznáte. Ale ako sa hovorí, "náš zákazník, náš pán". Kto má záujem, ten nech si pripraví na efektný naftový štart 760 eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY