vytisknout velikost písma Aj Porsche Cayenne Diesel môže mať "Launch Control". Zlepší sa o 0,1 s

Aj Porsche Cayenne Diesel môže mať "Launch Control". Zlepší sa o 0,1 s

Už sú dávno preč časy, kedy bola automobilka Porsche odsudzovaná za produkciu SUV a vozidiel osadených naftovým motorom. Predaje ukázali, že išlo o správne rozhodnutie a že o podobné autá záujem je. A tak Porsche ponuku aj naďalej rozširuje o ďalšie modely alebo o drobné detaily, ktoré ale boli predtým vyhradené len športovým modelom. Napríklad funkcia Launch Control, ktorú môžete po novom dostať aj v kombinácii s Cayennom Diesel.

Nejde ale o plnohodnotný systém, ako ho poznáme z ostatných modelov. Porsche ho tiež označuje ako Performance Start. Princíp je však rovnaký. Zvolíte režim Sport Plus, zaradíte D, zošliapnete brzdu a dáte pedál plynu na podlahu. Objaví sa hláška o aktivácii systému Performance Start a po uvoľnení brzdy naftový Cayenne vyrazí čo najsvižnejšie vpred.

Ako asi očakávate, v kontexte pomerne veľkého auta, ktoré navyše nemá pod kapotou zas až také množstvo koní (262 k), ide skôr o vec na parádu. Ostatne Porsche sľubuje zlepšenie času pri šprinte z nuly na stovku len o jednu desatinu sekundy (7,2 s verzus 7,3 s).

A to je rozdiel, ktorý veľmi pravdepodobne ani nespoznáte. Ale ako sa hovorí, "náš zákazník, náš pán". Kto má záujem, ten nech si pripraví na efektný naftový štart 760 eur.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY