vytisknout velikost písma Aj Porsche Cayenne Diesel môže mať "Launch Control". Zlepší sa o 0,1 s

Aj Porsche Cayenne Diesel môže mať "Launch Control". Zlepší sa o 0,1 s

Už sú dávno preč časy, kedy bola automobilka Porsche odsudzovaná za produkciu SUV a vozidiel osadených naftovým motorom. Predaje ukázali, že išlo o správne rozhodnutie a že o podobné autá záujem je. A tak Porsche ponuku aj naďalej rozširuje o ďalšie modely alebo o drobné detaily, ktoré ale boli predtým vyhradené len športovým modelom. Napríklad funkcia Launch Control, ktorú môžete po novom dostať aj v kombinácii s Cayennom Diesel.

Nejde ale o plnohodnotný systém, ako ho poznáme z ostatných modelov. Porsche ho tiež označuje ako Performance Start. Princíp je však rovnaký. Zvolíte režim Sport Plus, zaradíte D, zošliapnete brzdu a dáte pedál plynu na podlahu. Objaví sa hláška o aktivácii systému Performance Start a po uvoľnení brzdy naftový Cayenne vyrazí čo najsvižnejšie vpred.

Ako asi očakávate, v kontexte pomerne veľkého auta, ktoré navyše nemá pod kapotou zas až také množstvo koní (262 k), ide skôr o vec na parádu. Ostatne Porsche sľubuje zlepšenie času pri šprinte z nuly na stovku len o jednu desatinu sekundy (7,2 s verzus 7,3 s).

A to je rozdiel, ktorý veľmi pravdepodobne ani nespoznáte. Ale ako sa hovorí, "náš zákazník, náš pán". Kto má záujem, ten nech si pripraví na efektný naftový štart 760 eur.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY