vytisknout velikost písma Aj Porsche Cayenne Diesel môže mať "Launch Control". Zlepší sa o 0,1 s

Aj Porsche Cayenne Diesel môže mať "Launch Control". Zlepší sa o 0,1 s

Už sú dávno preč časy, kedy bola automobilka Porsche odsudzovaná za produkciu SUV a vozidiel osadených naftovým motorom. Predaje ukázali, že išlo o správne rozhodnutie a že o podobné autá záujem je. A tak Porsche ponuku aj naďalej rozširuje o ďalšie modely alebo o drobné detaily, ktoré ale boli predtým vyhradené len športovým modelom. Napríklad funkcia Launch Control, ktorú môžete po novom dostať aj v kombinácii s Cayennom Diesel.

Nejde ale o plnohodnotný systém, ako ho poznáme z ostatných modelov. Porsche ho tiež označuje ako Performance Start. Princíp je však rovnaký. Zvolíte režim Sport Plus, zaradíte D, zošliapnete brzdu a dáte pedál plynu na podlahu. Objaví sa hláška o aktivácii systému Performance Start a po uvoľnení brzdy naftový Cayenne vyrazí čo najsvižnejšie vpred.

Ako asi očakávate, v kontexte pomerne veľkého auta, ktoré navyše nemá pod kapotou zas až také množstvo koní (262 k), ide skôr o vec na parádu. Ostatne Porsche sľubuje zlepšenie času pri šprinte z nuly na stovku len o jednu desatinu sekundy (7,2 s verzus 7,3 s).

A to je rozdiel, ktorý veľmi pravdepodobne ani nespoznáte. Ale ako sa hovorí, "náš zákazník, náš pán". Kto má záujem, ten nech si pripraví na efektný naftový štart 760 eur.

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY