vytisknout velikost písma Aj Porsche Cayenne Diesel môže mať "Launch Control". Zlepší sa o 0,1 s

Aj Porsche Cayenne Diesel môže mať "Launch Control". Zlepší sa o 0,1 s

Už sú dávno preč časy, kedy bola automobilka Porsche odsudzovaná za produkciu SUV a vozidiel osadených naftovým motorom. Predaje ukázali, že išlo o správne rozhodnutie a že o podobné autá záujem je. A tak Porsche ponuku aj naďalej rozširuje o ďalšie modely alebo o drobné detaily, ktoré ale boli predtým vyhradené len športovým modelom. Napríklad funkcia Launch Control, ktorú môžete po novom dostať aj v kombinácii s Cayennom Diesel.

Nejde ale o plnohodnotný systém, ako ho poznáme z ostatných modelov. Porsche ho tiež označuje ako Performance Start. Princíp je však rovnaký. Zvolíte režim Sport Plus, zaradíte D, zošliapnete brzdu a dáte pedál plynu na podlahu. Objaví sa hláška o aktivácii systému Performance Start a po uvoľnení brzdy naftový Cayenne vyrazí čo najsvižnejšie vpred.

Ako asi očakávate, v kontexte pomerne veľkého auta, ktoré navyše nemá pod kapotou zas až také množstvo koní (262 k), ide skôr o vec na parádu. Ostatne Porsche sľubuje zlepšenie času pri šprinte z nuly na stovku len o jednu desatinu sekundy (7,2 s verzus 7,3 s).

A to je rozdiel, ktorý veľmi pravdepodobne ani nespoznáte. Ale ako sa hovorí, "náš zákazník, náš pán". Kto má záujem, ten nech si pripraví na efektný naftový štart 760 eur.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY