vytisknout velikost písma Aj po facelifte môže mať Mercedes-Benz SL stále dvanásťvalec

Aj po facelifte môže mať Mercedes-Benz SL stále dvanásťvalec
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz SL 2016, Videá
  2. Mercedes-Benz SL 2016: Fotogaléria

Mercedes oficiálne predstavil modernizáciu pre model SL. Novinky sú viac menej klasické, upravoval sa dizajn, interiér i technika. Dobrou správou ale je fakt, že aj po facelifte napriek rôznym špekuláciám zostáva v ponuke stále aj verzia s preplňovaným dvanásťvalcom.

Omladený Mercedes-Benz SL prekonal zmenu dizajnu, pričom výsledok zo všetkého najviac pripomína AMG GT. Okrem prepracovanej prednej časti sa menili aj obvyklé veci typu ponuky farieb karosérie alebo dizajnu zliatinových kolies. Do interiéru sa po novom nasťahovala prepracovaná horná časť palubnej dosky, iný je aj volant, prístrojový štít a pribudlo napríklad aj ambientné osvetlenie ponúkajúce tri rôzne farby.

Zmien sa dočkala aj strecha, s ktorou môžu zákazníci manipulovať do rýchlosti 40 km/h. Pretože sa strecha skladá do kufra, je v ňom umiestnená deliaca prepážka. Tá novo dostala automatické ovládanie, čo znamená, že v prípadoch, keď je strecha zložená a prepážka je teda v dolnej polohe, pričom vy strechu nasadíte na auto, sa prepážka automaticky posunie do hornej polohy. Rovnako to funguje aj naopak.

sl_04.jpgsl_05.jpgsl_03.jpg
Upravený design Mercedesu SL pristane. V ponuke motorizácii nájdete jeden šesťvalec, dva osemvalce a zostal aj dvanásťvalec s výkonom 630 koní

SL potom môže mať vo výbave aj systém Active Body Control, ktorý vylepšuje správanie vozidla v zákrutách a ktorý umožňuje znížiť podvozok o 13 mm pri vyšších rýchlostiach alebo naopak zvýšiť svetlú výšku o 5 cm, ak budete prekonávať so svojim SL nejaké nerovnosti.

Ponuka motorizácií obsahuje verzie SL 400, SL 500, SL 63 a SL 65. Šesťvalcový základ SL 400 posilnil v rámci faceliftu o 25 kW (35 k) a 20 Nm, takže teraz ponúka 270 kW (367 k) a 500 Nm. Vrcholom pri tomto modeli stále zostáva prevedenie s preplňovaným dvanásťvalcom, ktoré disponuje parametrami 463 kW (630 koní) a 1000 Nm. Akcelerácia na 100 km/h prebehne za štyri sekundy a maximálna rýchlosť činí 250 km/h, čo je samozrejme dielo obmedzovača. Za príplatok môžete ísť až 300 km/h. Štandardom je deväťstupňová automatická prevodovka.

Na svoje si po facelifte prídu aj záujemcovia o rôznych bezpečnostných asistentov. SL vie automaticky brzdiť, sledovať mŕtvy uhol, držať auto v jazdných pruhoch, samé zaparkovať a nechýbajú ani výborne pracujúce adaptívne diódové svetlomety. K dispozícii zákazníkom by mala byť táto novinka začiatkom budúceho roka.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY