vytisknout velikost písma Aj po facelifte môže mať Mercedes-Benz SL stále dvanásťvalec

Aj po facelifte môže mať Mercedes-Benz SL stále dvanásťvalec
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz SL 2016, Videá
  2. Mercedes-Benz SL 2016: Fotogaléria

Mercedes oficiálne predstavil modernizáciu pre model SL. Novinky sú viac menej klasické, upravoval sa dizajn, interiér i technika. Dobrou správou ale je fakt, že aj po facelifte napriek rôznym špekuláciám zostáva v ponuke stále aj verzia s preplňovaným dvanásťvalcom.

Omladený Mercedes-Benz SL prekonal zmenu dizajnu, pričom výsledok zo všetkého najviac pripomína AMG GT. Okrem prepracovanej prednej časti sa menili aj obvyklé veci typu ponuky farieb karosérie alebo dizajnu zliatinových kolies. Do interiéru sa po novom nasťahovala prepracovaná horná časť palubnej dosky, iný je aj volant, prístrojový štít a pribudlo napríklad aj ambientné osvetlenie ponúkajúce tri rôzne farby.

Zmien sa dočkala aj strecha, s ktorou môžu zákazníci manipulovať do rýchlosti 40 km/h. Pretože sa strecha skladá do kufra, je v ňom umiestnená deliaca prepážka. Tá novo dostala automatické ovládanie, čo znamená, že v prípadoch, keď je strecha zložená a prepážka je teda v dolnej polohe, pričom vy strechu nasadíte na auto, sa prepážka automaticky posunie do hornej polohy. Rovnako to funguje aj naopak.

sl_04.jpgsl_05.jpgsl_03.jpg
Upravený design Mercedesu SL pristane. V ponuke motorizácii nájdete jeden šesťvalec, dva osemvalce a zostal aj dvanásťvalec s výkonom 630 koní

SL potom môže mať vo výbave aj systém Active Body Control, ktorý vylepšuje správanie vozidla v zákrutách a ktorý umožňuje znížiť podvozok o 13 mm pri vyšších rýchlostiach alebo naopak zvýšiť svetlú výšku o 5 cm, ak budete prekonávať so svojim SL nejaké nerovnosti.

Ponuka motorizácií obsahuje verzie SL 400, SL 500, SL 63 a SL 65. Šesťvalcový základ SL 400 posilnil v rámci faceliftu o 25 kW (35 k) a 20 Nm, takže teraz ponúka 270 kW (367 k) a 500 Nm. Vrcholom pri tomto modeli stále zostáva prevedenie s preplňovaným dvanásťvalcom, ktoré disponuje parametrami 463 kW (630 koní) a 1000 Nm. Akcelerácia na 100 km/h prebehne za štyri sekundy a maximálna rýchlosť činí 250 km/h, čo je samozrejme dielo obmedzovača. Za príplatok môžete ísť až 300 km/h. Štandardom je deväťstupňová automatická prevodovka.

Na svoje si po facelifte prídu aj záujemcovia o rôznych bezpečnostných asistentov. SL vie automaticky brzdiť, sledovať mŕtvy uhol, držať auto v jazdných pruhoch, samé zaparkovať a nechýbajú ani výborne pracujúce adaptívne diódové svetlomety. K dispozícii zákazníkom by mala byť táto novinka začiatkom budúceho roka.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY