vytisknout velikost písma Aj po facelifte môže mať Mercedes-Benz SL stále dvanásťvalec

Aj po facelifte môže mať Mercedes-Benz SL stále dvanásťvalec
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz SL 2016, Videá
  2. Mercedes-Benz SL 2016: Fotogaléria

Mercedes oficiálne predstavil modernizáciu pre model SL. Novinky sú viac menej klasické, upravoval sa dizajn, interiér i technika. Dobrou správou ale je fakt, že aj po facelifte napriek rôznym špekuláciám zostáva v ponuke stále aj verzia s preplňovaným dvanásťvalcom.

Omladený Mercedes-Benz SL prekonal zmenu dizajnu, pričom výsledok zo všetkého najviac pripomína AMG GT. Okrem prepracovanej prednej časti sa menili aj obvyklé veci typu ponuky farieb karosérie alebo dizajnu zliatinových kolies. Do interiéru sa po novom nasťahovala prepracovaná horná časť palubnej dosky, iný je aj volant, prístrojový štít a pribudlo napríklad aj ambientné osvetlenie ponúkajúce tri rôzne farby.

Zmien sa dočkala aj strecha, s ktorou môžu zákazníci manipulovať do rýchlosti 40 km/h. Pretože sa strecha skladá do kufra, je v ňom umiestnená deliaca prepážka. Tá novo dostala automatické ovládanie, čo znamená, že v prípadoch, keď je strecha zložená a prepážka je teda v dolnej polohe, pričom vy strechu nasadíte na auto, sa prepážka automaticky posunie do hornej polohy. Rovnako to funguje aj naopak.

sl_04.jpgsl_05.jpgsl_03.jpg
Upravený design Mercedesu SL pristane. V ponuke motorizácii nájdete jeden šesťvalec, dva osemvalce a zostal aj dvanásťvalec s výkonom 630 koní

SL potom môže mať vo výbave aj systém Active Body Control, ktorý vylepšuje správanie vozidla v zákrutách a ktorý umožňuje znížiť podvozok o 13 mm pri vyšších rýchlostiach alebo naopak zvýšiť svetlú výšku o 5 cm, ak budete prekonávať so svojim SL nejaké nerovnosti.

Ponuka motorizácií obsahuje verzie SL 400, SL 500, SL 63 a SL 65. Šesťvalcový základ SL 400 posilnil v rámci faceliftu o 25 kW (35 k) a 20 Nm, takže teraz ponúka 270 kW (367 k) a 500 Nm. Vrcholom pri tomto modeli stále zostáva prevedenie s preplňovaným dvanásťvalcom, ktoré disponuje parametrami 463 kW (630 koní) a 1000 Nm. Akcelerácia na 100 km/h prebehne za štyri sekundy a maximálna rýchlosť činí 250 km/h, čo je samozrejme dielo obmedzovača. Za príplatok môžete ísť až 300 km/h. Štandardom je deväťstupňová automatická prevodovka.

Na svoje si po facelifte prídu aj záujemcovia o rôznych bezpečnostných asistentov. SL vie automaticky brzdiť, sledovať mŕtvy uhol, držať auto v jazdných pruhoch, samé zaparkovať a nechýbajú ani výborne pracujúce adaptívne diódové svetlomety. K dispozícii zákazníkom by mala byť táto novinka začiatkom budúceho roka.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY