vytisknout velikost písma Aj nové autá môžu dostať 0 hviezdičiek NCAP. U nás ich našťastie nekúpite

Na rozvojových trhoch neplatia rovnako prísne homologizačné predpisy ako v Európe či USA.
Aj nové autá môžu dostať 0 hviezdičiek NCAP. U nás ich našťastie nekúpite
Od začiatku 90. rokov, kedy sa začala pasívna a aktívna bezpečnosť osobných áut sledovať a predovšetkým vymáhať legislatívou, sa miera ochrany posádky pri náraze značne posunula. Zatiaľ čo predtým prakticky každá bežná nehoda dopadla pre posádky zúčastnených áut veľmi zle, dnes máte aj pri na prvý pohľad desivých haváriach pomerne slušnú šancu odísť od nich po svojich. Prispeli k tomu okrem iného štandardizované bariérové skúšky, ktoré v Európe zabezpečuje organizácia Euro NCAP.
 
Lenže nie všade sa na bezpečnosť áut kladie taký dôraz. Rozvojové trhy predovšetkým v Ázii a Južnej Amerike uprednostňujú hlavne nízku cenu. Na pasívnu ani aktívnu bezpečnosť sa toľko nehľadí, respektíve nie je toľko vyžadovaná reguláciami. To chcú zmeniť rôzne organizácie, napríklad Global NCAP. Tá hodnotí vozidlá podobne prísnymi kritériami ako v Európe alebo v USA. Chce zaviesť štandardizované testy nových vozidiel pre celý svet.
 
Práve organizácia Global NCAP nedávno zverejnila videozáznamy bariérových skúšok vozidiel, ktoré si za ochranu dospelých cestujúcich sediacich vpredu nevyslúžili ani jednu hviezdičku z piatich. Sú to napospol modely vyrábané v Indii výhradne pre miestny trh: Renault Kvid prvej generácie, Hyundai Eon, Mahindra Scorpio, Suzuki Eeco a Suzuki Celerio.
 
Pozrite si priložené videá, ako taký test prebieha a ako auto dopadne. Indický trh zatiaľ nie je regulovaný predpismi ohľadne bezpečnosti, nové autá nemusia mať ani airbagy.
 
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY