vytisknout velikost písma Aj nové autá môžu dostať 0 hviezdičiek NCAP. U nás ich našťastie nekúpite

Na rozvojových trhoch neplatia rovnako prísne homologizačné predpisy ako v Európe či USA.
Aj nové autá môžu dostať 0 hviezdičiek NCAP. U nás ich našťastie nekúpite
Od začiatku 90. rokov, kedy sa začala pasívna a aktívna bezpečnosť osobných áut sledovať a predovšetkým vymáhať legislatívou, sa miera ochrany posádky pri náraze značne posunula. Zatiaľ čo predtým prakticky každá bežná nehoda dopadla pre posádky zúčastnených áut veľmi zle, dnes máte aj pri na prvý pohľad desivých haváriach pomerne slušnú šancu odísť od nich po svojich. Prispeli k tomu okrem iného štandardizované bariérové skúšky, ktoré v Európe zabezpečuje organizácia Euro NCAP.
 
Lenže nie všade sa na bezpečnosť áut kladie taký dôraz. Rozvojové trhy predovšetkým v Ázii a Južnej Amerike uprednostňujú hlavne nízku cenu. Na pasívnu ani aktívnu bezpečnosť sa toľko nehľadí, respektíve nie je toľko vyžadovaná reguláciami. To chcú zmeniť rôzne organizácie, napríklad Global NCAP. Tá hodnotí vozidlá podobne prísnymi kritériami ako v Európe alebo v USA. Chce zaviesť štandardizované testy nových vozidiel pre celý svet.
 
Práve organizácia Global NCAP nedávno zverejnila videozáznamy bariérových skúšok vozidiel, ktoré si za ochranu dospelých cestujúcich sediacich vpredu nevyslúžili ani jednu hviezdičku z piatich. Sú to napospol modely vyrábané v Indii výhradne pre miestny trh: Renault Kvid prvej generácie, Hyundai Eon, Mahindra Scorpio, Suzuki Eeco a Suzuki Celerio.
 
Pozrite si priložené videá, ako taký test prebieha a ako auto dopadne. Indický trh zatiaľ nie je regulovaný predpismi ohľadne bezpečnosti, nové autá nemusia mať ani airbagy.
 
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY