vytisknout velikost písma Aj nové autá môžu dostať 0 hviezdičiek NCAP. U nás ich našťastie nekúpite

Na rozvojových trhoch neplatia rovnako prísne homologizačné predpisy ako v Európe či USA.
Aj nové autá môžu dostať 0 hviezdičiek NCAP. U nás ich našťastie nekúpite
Od začiatku 90. rokov, kedy sa začala pasívna a aktívna bezpečnosť osobných áut sledovať a predovšetkým vymáhať legislatívou, sa miera ochrany posádky pri náraze značne posunula. Zatiaľ čo predtým prakticky každá bežná nehoda dopadla pre posádky zúčastnených áut veľmi zle, dnes máte aj pri na prvý pohľad desivých haváriach pomerne slušnú šancu odísť od nich po svojich. Prispeli k tomu okrem iného štandardizované bariérové skúšky, ktoré v Európe zabezpečuje organizácia Euro NCAP.
 
Lenže nie všade sa na bezpečnosť áut kladie taký dôraz. Rozvojové trhy predovšetkým v Ázii a Južnej Amerike uprednostňujú hlavne nízku cenu. Na pasívnu ani aktívnu bezpečnosť sa toľko nehľadí, respektíve nie je toľko vyžadovaná reguláciami. To chcú zmeniť rôzne organizácie, napríklad Global NCAP. Tá hodnotí vozidlá podobne prísnymi kritériami ako v Európe alebo v USA. Chce zaviesť štandardizované testy nových vozidiel pre celý svet.
 
Práve organizácia Global NCAP nedávno zverejnila videozáznamy bariérových skúšok vozidiel, ktoré si za ochranu dospelých cestujúcich sediacich vpredu nevyslúžili ani jednu hviezdičku z piatich. Sú to napospol modely vyrábané v Indii výhradne pre miestny trh: Renault Kvid prvej generácie, Hyundai Eon, Mahindra Scorpio, Suzuki Eeco a Suzuki Celerio.
 
Pozrite si priložené videá, ako taký test prebieha a ako auto dopadne. Indický trh zatiaľ nie je regulovaný predpismi ohľadne bezpečnosti, nové autá nemusia mať ani airbagy.
 
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY