vytisknout velikost písma Aj nové autá môžu dostať 0 hviezdičiek NCAP. U nás ich našťastie nekúpite

Na rozvojových trhoch neplatia rovnako prísne homologizačné predpisy ako v Európe či USA.
Aj nové autá môžu dostať 0 hviezdičiek NCAP. U nás ich našťastie nekúpite
Od začiatku 90. rokov, kedy sa začala pasívna a aktívna bezpečnosť osobných áut sledovať a predovšetkým vymáhať legislatívou, sa miera ochrany posádky pri náraze značne posunula. Zatiaľ čo predtým prakticky každá bežná nehoda dopadla pre posádky zúčastnených áut veľmi zle, dnes máte aj pri na prvý pohľad desivých haváriach pomerne slušnú šancu odísť od nich po svojich. Prispeli k tomu okrem iného štandardizované bariérové skúšky, ktoré v Európe zabezpečuje organizácia Euro NCAP.
 
Lenže nie všade sa na bezpečnosť áut kladie taký dôraz. Rozvojové trhy predovšetkým v Ázii a Južnej Amerike uprednostňujú hlavne nízku cenu. Na pasívnu ani aktívnu bezpečnosť sa toľko nehľadí, respektíve nie je toľko vyžadovaná reguláciami. To chcú zmeniť rôzne organizácie, napríklad Global NCAP. Tá hodnotí vozidlá podobne prísnymi kritériami ako v Európe alebo v USA. Chce zaviesť štandardizované testy nových vozidiel pre celý svet.
 
Práve organizácia Global NCAP nedávno zverejnila videozáznamy bariérových skúšok vozidiel, ktoré si za ochranu dospelých cestujúcich sediacich vpredu nevyslúžili ani jednu hviezdičku z piatich. Sú to napospol modely vyrábané v Indii výhradne pre miestny trh: Renault Kvid prvej generácie, Hyundai Eon, Mahindra Scorpio, Suzuki Eeco a Suzuki Celerio.
 
Pozrite si priložené videá, ako taký test prebieha a ako auto dopadne. Indický trh zatiaľ nie je regulovaný predpismi ohľadne bezpečnosti, nové autá nemusia mať ani airbagy.
 
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY