vytisknout velikost písma Aj nové autá môžu dostať 0 hviezdičiek NCAP. U nás ich našťastie nekúpite

Na rozvojových trhoch neplatia rovnako prísne homologizačné predpisy ako v Európe či USA.
Aj nové autá môžu dostať 0 hviezdičiek NCAP. U nás ich našťastie nekúpite
Od začiatku 90. rokov, kedy sa začala pasívna a aktívna bezpečnosť osobných áut sledovať a predovšetkým vymáhať legislatívou, sa miera ochrany posádky pri náraze značne posunula. Zatiaľ čo predtým prakticky každá bežná nehoda dopadla pre posádky zúčastnených áut veľmi zle, dnes máte aj pri na prvý pohľad desivých haváriach pomerne slušnú šancu odísť od nich po svojich. Prispeli k tomu okrem iného štandardizované bariérové skúšky, ktoré v Európe zabezpečuje organizácia Euro NCAP.
 
Lenže nie všade sa na bezpečnosť áut kladie taký dôraz. Rozvojové trhy predovšetkým v Ázii a Južnej Amerike uprednostňujú hlavne nízku cenu. Na pasívnu ani aktívnu bezpečnosť sa toľko nehľadí, respektíve nie je toľko vyžadovaná reguláciami. To chcú zmeniť rôzne organizácie, napríklad Global NCAP. Tá hodnotí vozidlá podobne prísnymi kritériami ako v Európe alebo v USA. Chce zaviesť štandardizované testy nových vozidiel pre celý svet.
 
Práve organizácia Global NCAP nedávno zverejnila videozáznamy bariérových skúšok vozidiel, ktoré si za ochranu dospelých cestujúcich sediacich vpredu nevyslúžili ani jednu hviezdičku z piatich. Sú to napospol modely vyrábané v Indii výhradne pre miestny trh: Renault Kvid prvej generácie, Hyundai Eon, Mahindra Scorpio, Suzuki Eeco a Suzuki Celerio.
 
Pozrite si priložené videá, ako taký test prebieha a ako auto dopadne. Indický trh zatiaľ nie je regulovaný predpismi ohľadne bezpečnosti, nové autá nemusia mať ani airbagy.
 
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY