vytisknout velikost písma Aj nástupca Subaru WRX STI dostane hybridný pohon

Subaru sa konceptu WRX STI nevzdáva. Nástupca sa ale zmení a dostane hybridný pohon. Vozidlá ako McLaren P1 alebo Porsche 918 Spyder ukazujú, že hybrid môže auto tiež zrýchliť.
Aj nástupca Subaru WRX STI dostane hybridný pohon

Správy o lúčení aktuálnej generácie Subaru WRX STI, posledného autá svojho druhu, niesli fanúšikovia značky veľmi ťažko. Lenže doba sa mení. Ako ukázal aj náš porovnávací test kompaktných športových štvorkoliek, WRX STi je tak trochu prežitok minulej doby, ktorý vydržal na trhu tak dlho najmä vďaka lojalite zákazníkov a tiež vďaka tomu, že Subaru sa nikdy nehralo na veľká predajné čísla.

Budúcnosť nepatrí tradičným koncepciám založeným na čisto mechanickom prenose výkonu zo spaľovacieho motora s veľkým turboefektom cez mechanickú prevodovku na všetky kolesá. Športové autá budúceho desaťročia prejdú na elektrické systémy. Už sa ale mnohokrát ukázalo, že dynamike to uškodiť nemusí.

Subaru nechce koncept modelu WRX STI hodiť za hlavu, pretože pre takéto auto je stále na trhu miesto. Bez modernej hnacej sústavy to ale nepôjde. Otázkou je, či Subaru zostane pri motore boxer, ktorý má síce rad výhod (napríklad nižšie ťažisko), ale aj veľa technických obmedzení. Ako britskému Autocar povedal Mamoru Ishii, šéf dizajnu Subaru, hoci mal koncept výživu motor boxer a pohon všetkých kolies, pre zákazníkov je dôležité hlavne to druhé.

Nezapomínejme, že Subaru vlastne patrí do koncernu Fuji Heavy Industries (dnes sa skupina volá už Subaru Corporation), v ktorom má skoro pätinový podiel Toyota... Ale či sa pod kapotou najbližších Subaru objaví nejaký radový motor Toyoty, to je už len číra špekulácia.

Moderné systémy s elektrickou asistenciou môžu dynamike vozidiel pomôcť. Aktívne diferenciály a elektromotory vedia usmerňovať krútiaci moment na koleso s najlepšou trakciou a vedľajším efektom lepších dynamických parametrov je samozrejme pokles tabuľkových emisií a spotreby, čo aj Subaru musí sledovať.

V prípade športového vozidla Subaru počítajme skôr s mild-hybridnou asistenciou spaľovaciemu motoru, plug-in hybridy budú vyhradené skôr pre bežnú modelovú radu. Produkčný model nástupca WRX STI by mal doraziť v roku 2020, takže zas tak dlho nadšenci bez svojej tradičnej štvorkolky Subaru nebudú.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY