vytisknout velikost písma Aj na Slovensko mieria Superby 3.6 V6 FSI. A nielen do služieb polície

Aj na Slovensko mieria Superby 3.6 V6 FSI. A nielen do služieb polície

Nielen na slovenských diaľniciach budú operovať šesťvalcové Škody Superb. Slovenské Ministerstvo vnútra si zaobstaralo 21 nových Superbov za celkovú sumu 844 600 eur. Šesť exemplárov je osadených naftovým dvojlitrom, zvyšné majú pod kapotou šesťvalec 3.6 FSI.

Konkrétne teda mieri do služieb slovenskej polície 15 šesťvalcových Superbov. Deväť sedanov má čiernu farbu karosérie (z toho sedem dostalo zatmavené zadné okná), ďalšie dva sedany majú striebornú karosériu a zostávajúce štyri vozidlá sú opäť čierne, no s karosériou kombi. Všetko je s výbavou Elegance.

Za každý suberb Combi 3.6 V6 FSI zaplatili slovenskí daňovníci zhruba 40-tisíc eur, sedany ich vyšli v priemere približne na 39-tisíc eur. Ďalších zhruba 76-tisíc eur zaplatilo slovenského ministerstvo vnútra za zvukové a svetelné signalizačné zariadenia.

Len pre porovnanie, českým policajtom stačila pri šesťvalcových Superbov nižšia výbava Ambition, pričom jeden zo série, ktorú si polícia prevzala koncom minulého roka, vyšiel v prepočte na 32 tisíc eur.

Na Slovensko potom mieri aj jedna Škoda Superb 2.0 TDI (125 kW) DSG 4x4 čiernej farby do služieb Ministerstva zdravotníctva, ktoré za ňu však zaplatilo viac ako Ministerstvo vnútra za výkonnejší šesťvalec (40-tisíc eur).

Slovenské Ministerstvo životného prostredia si potom zaobstaralo ďalších päť vozidiel. Dve majú motor 2.0 TDI a tri sú opäť šesťvalce. U nich je zaujímavé to, že v pôvodnej špecifikácii bol požadovaný motor 1.8 TSI, no rezort neváhal priplatiť 11 500 eur za vrchol ponuky (to viete, ekológia). Za každý šesťvalec tak Ministerstvo životného prostredia zaplatilo 46 413 eur.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY