vytisknout velikost písma Aj na Slovensko mieria Superby 3.6 V6 FSI. A nielen do služieb polície

Aj na Slovensko mieria Superby 3.6 V6 FSI. A nielen do služieb polície

Nielen na slovenských diaľniciach budú operovať šesťvalcové Škody Superb. Slovenské Ministerstvo vnútra si zaobstaralo 21 nových Superbov za celkovú sumu 844 600 eur. Šesť exemplárov je osadených naftovým dvojlitrom, zvyšné majú pod kapotou šesťvalec 3.6 FSI.

Konkrétne teda mieri do služieb slovenskej polície 15 šesťvalcových Superbov. Deväť sedanov má čiernu farbu karosérie (z toho sedem dostalo zatmavené zadné okná), ďalšie dva sedany majú striebornú karosériu a zostávajúce štyri vozidlá sú opäť čierne, no s karosériou kombi. Všetko je s výbavou Elegance.

Za každý suberb Combi 3.6 V6 FSI zaplatili slovenskí daňovníci zhruba 40-tisíc eur, sedany ich vyšli v priemere približne na 39-tisíc eur. Ďalších zhruba 76-tisíc eur zaplatilo slovenského ministerstvo vnútra za zvukové a svetelné signalizačné zariadenia.

Len pre porovnanie, českým policajtom stačila pri šesťvalcových Superbov nižšia výbava Ambition, pričom jeden zo série, ktorú si polícia prevzala koncom minulého roka, vyšiel v prepočte na 32 tisíc eur.

Na Slovensko potom mieri aj jedna Škoda Superb 2.0 TDI (125 kW) DSG 4x4 čiernej farby do služieb Ministerstva zdravotníctva, ktoré za ňu však zaplatilo viac ako Ministerstvo vnútra za výkonnejší šesťvalec (40-tisíc eur).

Slovenské Ministerstvo životného prostredia si potom zaobstaralo ďalších päť vozidiel. Dve majú motor 2.0 TDI a tri sú opäť šesťvalce. U nich je zaujímavé to, že v pôvodnej špecifikácii bol požadovaný motor 1.8 TSI, no rezort neváhal priplatiť 11 500 eur za vrchol ponuky (to viete, ekológia). Za každý šesťvalec tak Ministerstvo životného prostredia zaplatilo 46 413 eur.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY