vytisknout velikost písma Aj na Slovensko mieria Superby 3.6 V6 FSI. A nielen do služieb polície

Aj na Slovensko mieria Superby 3.6 V6 FSI. A nielen do služieb polície

Nielen na slovenských diaľniciach budú operovať šesťvalcové Škody Superb. Slovenské Ministerstvo vnútra si zaobstaralo 21 nových Superbov za celkovú sumu 844 600 eur. Šesť exemplárov je osadených naftovým dvojlitrom, zvyšné majú pod kapotou šesťvalec 3.6 FSI.

Konkrétne teda mieri do služieb slovenskej polície 15 šesťvalcových Superbov. Deväť sedanov má čiernu farbu karosérie (z toho sedem dostalo zatmavené zadné okná), ďalšie dva sedany majú striebornú karosériu a zostávajúce štyri vozidlá sú opäť čierne, no s karosériou kombi. Všetko je s výbavou Elegance.

Za každý suberb Combi 3.6 V6 FSI zaplatili slovenskí daňovníci zhruba 40-tisíc eur, sedany ich vyšli v priemere približne na 39-tisíc eur. Ďalších zhruba 76-tisíc eur zaplatilo slovenského ministerstvo vnútra za zvukové a svetelné signalizačné zariadenia.

Len pre porovnanie, českým policajtom stačila pri šesťvalcových Superbov nižšia výbava Ambition, pričom jeden zo série, ktorú si polícia prevzala koncom minulého roka, vyšiel v prepočte na 32 tisíc eur.

Na Slovensko potom mieri aj jedna Škoda Superb 2.0 TDI (125 kW) DSG 4x4 čiernej farby do služieb Ministerstva zdravotníctva, ktoré za ňu však zaplatilo viac ako Ministerstvo vnútra za výkonnejší šesťvalec (40-tisíc eur).

Slovenské Ministerstvo životného prostredia si potom zaobstaralo ďalších päť vozidiel. Dve majú motor 2.0 TDI a tri sú opäť šesťvalce. U nich je zaujímavé to, že v pôvodnej špecifikácii bol požadovaný motor 1.8 TSI, no rezort neváhal priplatiť 11 500 eur za vrchol ponuky (to viete, ekológia). Za každý šesťvalec tak Ministerstvo životného prostredia zaplatilo 46 413 eur.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY