vytisknout velikost písma Aj na Slovensko mieria Superby 3.6 V6 FSI. A nielen do služieb polície

Aj na Slovensko mieria Superby 3.6 V6 FSI. A nielen do služieb polície

Nielen na slovenských diaľniciach budú operovať šesťvalcové Škody Superb. Slovenské Ministerstvo vnútra si zaobstaralo 21 nových Superbov za celkovú sumu 844 600 eur. Šesť exemplárov je osadených naftovým dvojlitrom, zvyšné majú pod kapotou šesťvalec 3.6 FSI.

Konkrétne teda mieri do služieb slovenskej polície 15 šesťvalcových Superbov. Deväť sedanov má čiernu farbu karosérie (z toho sedem dostalo zatmavené zadné okná), ďalšie dva sedany majú striebornú karosériu a zostávajúce štyri vozidlá sú opäť čierne, no s karosériou kombi. Všetko je s výbavou Elegance.

Za každý suberb Combi 3.6 V6 FSI zaplatili slovenskí daňovníci zhruba 40-tisíc eur, sedany ich vyšli v priemere približne na 39-tisíc eur. Ďalších zhruba 76-tisíc eur zaplatilo slovenského ministerstvo vnútra za zvukové a svetelné signalizačné zariadenia.

Len pre porovnanie, českým policajtom stačila pri šesťvalcových Superbov nižšia výbava Ambition, pričom jeden zo série, ktorú si polícia prevzala koncom minulého roka, vyšiel v prepočte na 32 tisíc eur.

Na Slovensko potom mieri aj jedna Škoda Superb 2.0 TDI (125 kW) DSG 4x4 čiernej farby do služieb Ministerstva zdravotníctva, ktoré za ňu však zaplatilo viac ako Ministerstvo vnútra za výkonnejší šesťvalec (40-tisíc eur).

Slovenské Ministerstvo životného prostredia si potom zaobstaralo ďalších päť vozidiel. Dve majú motor 2.0 TDI a tri sú opäť šesťvalce. U nich je zaujímavé to, že v pôvodnej špecifikácii bol požadovaný motor 1.8 TSI, no rezort neváhal priplatiť 11 500 eur za vrchol ponuky (to viete, ekológia). Za každý šesťvalec tak Ministerstvo životného prostredia zaplatilo 46 413 eur.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY