vytisknout velikost písma Aj na Slovensko mieria Superby 3.6 V6 FSI. A nielen do služieb polície

Aj na Slovensko mieria Superby 3.6 V6 FSI. A nielen do služieb polície

Nielen na slovenských diaľniciach budú operovať šesťvalcové Škody Superb. Slovenské Ministerstvo vnútra si zaobstaralo 21 nových Superbov za celkovú sumu 844 600 eur. Šesť exemplárov je osadených naftovým dvojlitrom, zvyšné majú pod kapotou šesťvalec 3.6 FSI.

Konkrétne teda mieri do služieb slovenskej polície 15 šesťvalcových Superbov. Deväť sedanov má čiernu farbu karosérie (z toho sedem dostalo zatmavené zadné okná), ďalšie dva sedany majú striebornú karosériu a zostávajúce štyri vozidlá sú opäť čierne, no s karosériou kombi. Všetko je s výbavou Elegance.

Za každý suberb Combi 3.6 V6 FSI zaplatili slovenskí daňovníci zhruba 40-tisíc eur, sedany ich vyšli v priemere približne na 39-tisíc eur. Ďalších zhruba 76-tisíc eur zaplatilo slovenského ministerstvo vnútra za zvukové a svetelné signalizačné zariadenia.

Len pre porovnanie, českým policajtom stačila pri šesťvalcových Superbov nižšia výbava Ambition, pričom jeden zo série, ktorú si polícia prevzala koncom minulého roka, vyšiel v prepočte na 32 tisíc eur.

Na Slovensko potom mieri aj jedna Škoda Superb 2.0 TDI (125 kW) DSG 4x4 čiernej farby do služieb Ministerstva zdravotníctva, ktoré za ňu však zaplatilo viac ako Ministerstvo vnútra za výkonnejší šesťvalec (40-tisíc eur).

Slovenské Ministerstvo životného prostredia si potom zaobstaralo ďalších päť vozidiel. Dve majú motor 2.0 TDI a tri sú opäť šesťvalce. U nich je zaujímavé to, že v pôvodnej špecifikácii bol požadovaný motor 1.8 TSI, no rezort neváhal priplatiť 11 500 eur za vrchol ponuky (to viete, ekológia). Za každý šesťvalec tak Ministerstvo životného prostredia zaplatilo 46 413 eur.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY