vytisknout velikost písma Aj Kia má svoj M paket. Tešte sa na ceed GT Line s litrovým motorom

Aj Kia má svoj M paket. Tešte sa na ceed GT Line s litrovým motorom

Kia už dlhšiu dobu ponúka športovo strihnutý ceed GT. V Ženeve sa predstaví jeho ľahší odvar v podobe verzie GT Line. K dispozícii bude pre trojdverové aj päťdverové prevedenie a dostane sa aj na kombi. Spolu s GT Line potom Kia predstavuje aj nový trojvalec 1.0 T-GDi a sedemstupňovú automatickou prevodovku.

GT Line má za úlohu spojiť športový dizajn plnohodnotného cee'du GT so schopnosťami klasickej verzie. Bežný ceed tak dostal športové nárazníky, dve koncovky výfuku (u kombi jednu dvojitú koncovku), došlo na rozšírené prahy alebo difúzor a štandardom sú sedemnásťpalcové zliatinové kolesá.

Športový strih pokračuje aj v interiéri, kde nájdeme nové čalúnenie a šedé konstrastné švy, rovnako ako logo GT Line, kovové pedále, štartovanie tlačidlom alebo volant z verzie GT.

Spolu s novou verziou cee'du predstavuje Kia aj nový preplňovaný trojvalec T-GDi s objemom jedného litra. Maximálny výkon tohto motora je 88 kW (120 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 172 Nm. Nechýba prirodzene ani systém štart/stop. Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka.

Poslednou novinkou, ktorú predstaví Kia v Ženeve, je nová dvojspojková sedemstupňová automatická prevodovka. Tá bude spolupracovať s naftovou tisícšesťstovkou. Vďaka tomu, že zvládne vyšší krútiaci moment ako predchádzajúci automat, bolo možné zvýšiť výkon motora samotného. Ten tak ponúka 98 kW (133 k) namiesto pôvodných 94 kW (128 k) a krútiaci moment vzrástol z 265 Nm na 285 Nm. Nová technika samozrejme nebude k dispozícii len pre výbavou GT Line.

Kia ceed GT Line dorazí na európske trhy v poslednom štvrťroku tohto roka.

gtline_1.jpggtline_2.jpggtline_3.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY