vytisknout velikost písma Aj Kia má svoj M paket. Tešte sa na ceed GT Line s litrovým motorom

Aj Kia má svoj M paket. Tešte sa na ceed GT Line s litrovým motorom

Kia už dlhšiu dobu ponúka športovo strihnutý ceed GT. V Ženeve sa predstaví jeho ľahší odvar v podobe verzie GT Line. K dispozícii bude pre trojdverové aj päťdverové prevedenie a dostane sa aj na kombi. Spolu s GT Line potom Kia predstavuje aj nový trojvalec 1.0 T-GDi a sedemstupňovú automatickou prevodovku.

GT Line má za úlohu spojiť športový dizajn plnohodnotného cee'du GT so schopnosťami klasickej verzie. Bežný ceed tak dostal športové nárazníky, dve koncovky výfuku (u kombi jednu dvojitú koncovku), došlo na rozšírené prahy alebo difúzor a štandardom sú sedemnásťpalcové zliatinové kolesá.

Športový strih pokračuje aj v interiéri, kde nájdeme nové čalúnenie a šedé konstrastné švy, rovnako ako logo GT Line, kovové pedále, štartovanie tlačidlom alebo volant z verzie GT.

Spolu s novou verziou cee'du predstavuje Kia aj nový preplňovaný trojvalec T-GDi s objemom jedného litra. Maximálny výkon tohto motora je 88 kW (120 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 172 Nm. Nechýba prirodzene ani systém štart/stop. Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka.

Poslednou novinkou, ktorú predstaví Kia v Ženeve, je nová dvojspojková sedemstupňová automatická prevodovka. Tá bude spolupracovať s naftovou tisícšesťstovkou. Vďaka tomu, že zvládne vyšší krútiaci moment ako predchádzajúci automat, bolo možné zvýšiť výkon motora samotného. Ten tak ponúka 98 kW (133 k) namiesto pôvodných 94 kW (128 k) a krútiaci moment vzrástol z 265 Nm na 285 Nm. Nová technika samozrejme nebude k dispozícii len pre výbavou GT Line.

Kia ceed GT Line dorazí na európske trhy v poslednom štvrťroku tohto roka.

gtline_1.jpggtline_2.jpggtline_3.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY