vytisknout velikost písma Aj Kia má svoj M paket. Tešte sa na ceed GT Line s litrovým motorom

Aj Kia má svoj M paket. Tešte sa na ceed GT Line s litrovým motorom

Kia už dlhšiu dobu ponúka športovo strihnutý ceed GT. V Ženeve sa predstaví jeho ľahší odvar v podobe verzie GT Line. K dispozícii bude pre trojdverové aj päťdverové prevedenie a dostane sa aj na kombi. Spolu s GT Line potom Kia predstavuje aj nový trojvalec 1.0 T-GDi a sedemstupňovú automatickou prevodovku.

GT Line má za úlohu spojiť športový dizajn plnohodnotného cee'du GT so schopnosťami klasickej verzie. Bežný ceed tak dostal športové nárazníky, dve koncovky výfuku (u kombi jednu dvojitú koncovku), došlo na rozšírené prahy alebo difúzor a štandardom sú sedemnásťpalcové zliatinové kolesá.

Športový strih pokračuje aj v interiéri, kde nájdeme nové čalúnenie a šedé konstrastné švy, rovnako ako logo GT Line, kovové pedále, štartovanie tlačidlom alebo volant z verzie GT.

Spolu s novou verziou cee'du predstavuje Kia aj nový preplňovaný trojvalec T-GDi s objemom jedného litra. Maximálny výkon tohto motora je 88 kW (120 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 172 Nm. Nechýba prirodzene ani systém štart/stop. Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka.

Poslednou novinkou, ktorú predstaví Kia v Ženeve, je nová dvojspojková sedemstupňová automatická prevodovka. Tá bude spolupracovať s naftovou tisícšesťstovkou. Vďaka tomu, že zvládne vyšší krútiaci moment ako predchádzajúci automat, bolo možné zvýšiť výkon motora samotného. Ten tak ponúka 98 kW (133 k) namiesto pôvodných 94 kW (128 k) a krútiaci moment vzrástol z 265 Nm na 285 Nm. Nová technika samozrejme nebude k dispozícii len pre výbavou GT Line.

Kia ceed GT Line dorazí na európske trhy v poslednom štvrťroku tohto roka.

gtline_1.jpggtline_2.jpggtline_3.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY