vytisknout velikost písma Aj Hyundai už prechádza na uhlíkové vlákna, odhaľuje nový patent

Hyundai začne montovať diely z kompozitov aj do bežných automobilov. Uhlíkové vlákna znižujú hmotnosť a zvyšujú pevnosť. Z priamej konkurencie ešte nikto nemá nič podobné.
Aj Hyundai už prechádza na uhlíkové vlákna, odhaľuje nový patent

Použitie ľahkých a pevných kompozitov, najmä uhlíkových vlákien, sa stáva bežnejším. Navyše, uhlíkové časti už nie sú výsadou čisto nadradených a extrémne drahých vozidiel malých sérií, ale nájdu cestu do čoraz častejších a lacnejších automobilov sériovej výroby. Napríklad BMW radu 5 a 7 majú niektoré uhlíkové karbonové konštrukcie, to isté platí aj pre Audi A8, TT RS alebo R8. A ako to dokazuje nedávno odhalený patent, kórejská automobilka si patentovala riešenie pre uhlíkové výstuže v prednej časti vozidla okolo stĺpika A a čelného skla. Je zrejmé, že to sú exponované časti v prípade nehody, takže tieto prvky budú mať tiež nosnú funkciu.

Vedľajším účinkom bude samozrejme zníženie hmotnosti oceľových prvkov rovnakej sily. Nižšia hmotnosť môže pomôcť pri rozložení hmotnosti a tým zlepšiť manipuláciu. Moderné technologické procesy už pomohli znížiť náklady na výrobu uhlíkových vlákien.

Nie je jasné, na ktorých vozidlách značky Hyundai sa toto riešenie objaví ako prvé. Pokiaľ ide o sériovú výrobu, pravdepodobne nie je veľmi efektívne používať iba športové N modely založené na spoločnom sériovom modeli, takže ho zrejme môžeme čakať v novej generácii bežného modelu.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY