vytisknout velikost písma Aj Hyundai už prechádza na uhlíkové vlákna, odhaľuje nový patent

Hyundai začne montovať diely z kompozitov aj do bežných automobilov. Uhlíkové vlákna znižujú hmotnosť a zvyšujú pevnosť. Z priamej konkurencie ešte nikto nemá nič podobné.
Aj Hyundai už prechádza na uhlíkové vlákna, odhaľuje nový patent

Použitie ľahkých a pevných kompozitov, najmä uhlíkových vlákien, sa stáva bežnejším. Navyše, uhlíkové časti už nie sú výsadou čisto nadradených a extrémne drahých vozidiel malých sérií, ale nájdu cestu do čoraz častejších a lacnejších automobilov sériovej výroby. Napríklad BMW radu 5 a 7 majú niektoré uhlíkové karbonové konštrukcie, to isté platí aj pre Audi A8, TT RS alebo R8. A ako to dokazuje nedávno odhalený patent, kórejská automobilka si patentovala riešenie pre uhlíkové výstuže v prednej časti vozidla okolo stĺpika A a čelného skla. Je zrejmé, že to sú exponované časti v prípade nehody, takže tieto prvky budú mať tiež nosnú funkciu.

Vedľajším účinkom bude samozrejme zníženie hmotnosti oceľových prvkov rovnakej sily. Nižšia hmotnosť môže pomôcť pri rozložení hmotnosti a tým zlepšiť manipuláciu. Moderné technologické procesy už pomohli znížiť náklady na výrobu uhlíkových vlákien.

Nie je jasné, na ktorých vozidlách značky Hyundai sa toto riešenie objaví ako prvé. Pokiaľ ide o sériovú výrobu, pravdepodobne nie je veľmi efektívne používať iba športové N modely založené na spoločnom sériovom modeli, takže ho zrejme môžeme čakať v novej generácii bežného modelu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY