vytisknout velikost písma Aj Ford Focus ST posilňuje. Pod kapotou môže mať 275 koní

Aj Ford Focus ST posilňuje. Pod kapotou môže mať 275 koní

Niektorí sú toho názoru, že koní pod kapotou nie je nikdy dosť. A tak Octavia posilnila na 169 kW (230 koní), Seat Leon na 213 kW (290 koní), Golf R dostane možno aj viac ako 400 koní a stranou nakoniec nezostane stáť ani Ford so svojím Focusom ST. Aj ten môžete byť o niečo silnejší, stačí keď si vo Ford Performance Parts objednáte sadu úprav, ktorú dnes automobilka predstavila.

Základom úpravy je nový softvér riadiacej jednotky, ktorý okrem vyššieho výkonu zariadi aj rýchlejšiu odozvu na plynový pedál. Auto potom celkovo ponúkne miesto 184 kW (250 koní) vrchol výkonu 202 kW (275 koní) a krútiaci moment posilní z pôvodných 360 Nm na 400 Nm.

Zlou správou ale je fakt, že sa táto novinka zatiaľ týka len amerického trhu, kde vás balíček zvyšujúci výkon vyjde na 1900 dolárov. Ford potom svojim americkým zákazníkom sľubuje aj zachovanie továrenskej záruky po dobu troch rokov.

fok_06.jpgfok_07.jpgfok_08.jpgfok_09.jpgfok_01.JPGfok_04.jpgfok_02.jpgfok_03.jpgfok_05.jpgfok_10.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY