vytisknout velikost písma Aj Ford Focus ST posilňuje. Pod kapotou môže mať 275 koní

Aj Ford Focus ST posilňuje. Pod kapotou môže mať 275 koní

Niektorí sú toho názoru, že koní pod kapotou nie je nikdy dosť. A tak Octavia posilnila na 169 kW (230 koní), Seat Leon na 213 kW (290 koní), Golf R dostane možno aj viac ako 400 koní a stranou nakoniec nezostane stáť ani Ford so svojím Focusom ST. Aj ten môžete byť o niečo silnejší, stačí keď si vo Ford Performance Parts objednáte sadu úprav, ktorú dnes automobilka predstavila.

Základom úpravy je nový softvér riadiacej jednotky, ktorý okrem vyššieho výkonu zariadi aj rýchlejšiu odozvu na plynový pedál. Auto potom celkovo ponúkne miesto 184 kW (250 koní) vrchol výkonu 202 kW (275 koní) a krútiaci moment posilní z pôvodných 360 Nm na 400 Nm.

Zlou správou ale je fakt, že sa táto novinka zatiaľ týka len amerického trhu, kde vás balíček zvyšujúci výkon vyjde na 1900 dolárov. Ford potom svojim americkým zákazníkom sľubuje aj zachovanie továrenskej záruky po dobu troch rokov.

fok_06.jpgfok_07.jpgfok_08.jpgfok_09.jpgfok_01.JPGfok_04.jpgfok_02.jpgfok_03.jpgfok_05.jpgfok_10.JPG

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY