vytisknout velikost písma Aj divízia Renault Sport počíta s prítomnosťou hybridných systémov

Aj divízia Renault Sport počíta s prítomnosťou hybridných systémov

Budúcnosť športových áut je hybridná. Nedávno sme tu mali správu o tom, že divízia AMG sa chystá na prechod k hybridom, Toyota GT86 bude tiež v novej generácii hybrid a pridať môžeme ďalšie aktualitu, ktorá sa týka pre zmenu športovej sekcie automobilky Renault. Aj tu sa počíta s výmenou klasických benzínových motorov za hybridné systémy.

V rozhovore pre britský Autocar to povedal Patrice Ratti, generálny riaditeľ Renault Sport Technologies. Podľa neho je síce zatiaľ na čisto elektrické športové vozidlo príliš skoro, pretože je na to potrebné mnoho ťažkých batérií, ale Renault Sport sa zaujíma o hybridy. Ich výhodou je predovšetkým nízka produkcia CO2 a tiež svižná akcelerácia.

Podľa názoru Patrice Ratti budú elektrické a hybridné systémy pripravené pre použitie v športových autách značky Renault zhruba o päť až desať rokov. Pretože ale práve pri elektrických systémoch ide vývoj veľmi rýchlo dopredu, čomu pomáha aj seriál Formula E, ktorého sa Renault zúčastňuje, nemožno úplne vylúčiť, že to nakoniec bude aj skôr.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY