vytisknout velikost písma Aj divízia Renault Sport počíta s prítomnosťou hybridných systémov

Aj divízia Renault Sport počíta s prítomnosťou hybridných systémov

Budúcnosť športových áut je hybridná. Nedávno sme tu mali správu o tom, že divízia AMG sa chystá na prechod k hybridom, Toyota GT86 bude tiež v novej generácii hybrid a pridať môžeme ďalšie aktualitu, ktorá sa týka pre zmenu športovej sekcie automobilky Renault. Aj tu sa počíta s výmenou klasických benzínových motorov za hybridné systémy.

V rozhovore pre britský Autocar to povedal Patrice Ratti, generálny riaditeľ Renault Sport Technologies. Podľa neho je síce zatiaľ na čisto elektrické športové vozidlo príliš skoro, pretože je na to potrebné mnoho ťažkých batérií, ale Renault Sport sa zaujíma o hybridy. Ich výhodou je predovšetkým nízka produkcia CO2 a tiež svižná akcelerácia.

Podľa názoru Patrice Ratti budú elektrické a hybridné systémy pripravené pre použitie v športových autách značky Renault zhruba o päť až desať rokov. Pretože ale práve pri elektrických systémoch ide vývoj veľmi rýchlo dopredu, čomu pomáha aj seriál Formula E, ktorého sa Renault zúčastňuje, nemožno úplne vylúčiť, že to nakoniec bude aj skôr.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY