vytisknout velikost písma Aj divízia Renault Sport počíta s prítomnosťou hybridných systémov

Aj divízia Renault Sport počíta s prítomnosťou hybridných systémov

Budúcnosť športových áut je hybridná. Nedávno sme tu mali správu o tom, že divízia AMG sa chystá na prechod k hybridom, Toyota GT86 bude tiež v novej generácii hybrid a pridať môžeme ďalšie aktualitu, ktorá sa týka pre zmenu športovej sekcie automobilky Renault. Aj tu sa počíta s výmenou klasických benzínových motorov za hybridné systémy.

V rozhovore pre britský Autocar to povedal Patrice Ratti, generálny riaditeľ Renault Sport Technologies. Podľa neho je síce zatiaľ na čisto elektrické športové vozidlo príliš skoro, pretože je na to potrebné mnoho ťažkých batérií, ale Renault Sport sa zaujíma o hybridy. Ich výhodou je predovšetkým nízka produkcia CO2 a tiež svižná akcelerácia.

Podľa názoru Patrice Ratti budú elektrické a hybridné systémy pripravené pre použitie v športových autách značky Renault zhruba o päť až desať rokov. Pretože ale práve pri elektrických systémoch ide vývoj veľmi rýchlo dopredu, čomu pomáha aj seriál Formula E, ktorého sa Renault zúčastňuje, nemožno úplne vylúčiť, že to nakoniec bude aj skôr.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY