vytisknout velikost písma Aj divízia Renault Sport počíta s prítomnosťou hybridných systémov

Aj divízia Renault Sport počíta s prítomnosťou hybridných systémov

Budúcnosť športových áut je hybridná. Nedávno sme tu mali správu o tom, že divízia AMG sa chystá na prechod k hybridom, Toyota GT86 bude tiež v novej generácii hybrid a pridať môžeme ďalšie aktualitu, ktorá sa týka pre zmenu športovej sekcie automobilky Renault. Aj tu sa počíta s výmenou klasických benzínových motorov za hybridné systémy.

V rozhovore pre britský Autocar to povedal Patrice Ratti, generálny riaditeľ Renault Sport Technologies. Podľa neho je síce zatiaľ na čisto elektrické športové vozidlo príliš skoro, pretože je na to potrebné mnoho ťažkých batérií, ale Renault Sport sa zaujíma o hybridy. Ich výhodou je predovšetkým nízka produkcia CO2 a tiež svižná akcelerácia.

Podľa názoru Patrice Ratti budú elektrické a hybridné systémy pripravené pre použitie v športových autách značky Renault zhruba o päť až desať rokov. Pretože ale práve pri elektrických systémoch ide vývoj veľmi rýchlo dopredu, čomu pomáha aj seriál Formula E, ktorého sa Renault zúčastňuje, nemožno úplne vylúčiť, že to nakoniec bude aj skôr.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY