vytisknout velikost písma Aj Citroën C4 má po facelifte. Novinky sú klasické

Aj Citroën C4 má po facelifte. Novinky sú klasické

V krátkej dobe tu máme facelift ďalšieho modelu. Po hatchbacku i30 alebo dnešnom BMW radu 6 môžeme pridať informácie od Citroënu, ktorý pripravil modernizáciu pre C4. Menil sa dizajn, vylepšovala sa výbava a nové sú tiež motory. Skrátka klasické noivnky.

Aktuálny Citroën C4 dorazil na trh v roku 2010, takže ide už o pomerne dlhoročný model. Na svojom konte má cez 450 000 vyrobených exemplárov a ďalšie desaťtisíce by mali nasledovať aj vďaka aktuálnej modernizácii pre rok 2015. Tá priniesla nové svetlomety s diódami denného svietenia, menili sa aj zadné svetlá. Iný je aj dizajn kolies a na karosérii bolo pridaného viac chrómu. Záujemcovia môžu siahnuť navyše po dvoch nových farbách karosérie (Platinum Grey a Spirit Grey).

V interiéri nájdeme nový sedempalcový dotykový displej, ponúkaný komfort má zvýšiť aj systém bezkľúčového odomykania a štartovania. Bezpečnosť potom zlepší systém stráženia mŕtveho uhla alebo systém sledujúci jazdné pruhy.

Čo sa motorov týka, do ponuky sa nasťahoval preplňovaný trojvalec 1.2 PureTech s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 205 Nm. Silnejšou alternatívou je opäť trojvalcová tisícdvestovka, no s výkonom 96 kW (130 koní). Záujemcovia o diesel môžu siahnuť po tisícšesťstovkách BlueHDi vo verziách s výkonom 73 kW (100 k) alebo 88 kW (120 k). Samozrejmosťou je u naftových motorov systém vstrekovania močoviny. Nádržka na Adblue má objem sedemnástich litrov a vystačiť by mala na 20 000 km.

c4_01.jpgc4_02.jpgc4_03.jpgc4_04.jpgc4_05.jpgc4_06.jpgc4_07.jpgc4_08.jpgc4_09.jpgc4_11.jpgc4_12.jpgc4_13.jpgc4_14.jpgc4_15.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY