vytisknout velikost písma Aj Citroën C4 má po facelifte. Novinky sú klasické

Aj Citroën C4 má po facelifte. Novinky sú klasické

V krátkej dobe tu máme facelift ďalšieho modelu. Po hatchbacku i30 alebo dnešnom BMW radu 6 môžeme pridať informácie od Citroënu, ktorý pripravil modernizáciu pre C4. Menil sa dizajn, vylepšovala sa výbava a nové sú tiež motory. Skrátka klasické noivnky.

Aktuálny Citroën C4 dorazil na trh v roku 2010, takže ide už o pomerne dlhoročný model. Na svojom konte má cez 450 000 vyrobených exemplárov a ďalšie desaťtisíce by mali nasledovať aj vďaka aktuálnej modernizácii pre rok 2015. Tá priniesla nové svetlomety s diódami denného svietenia, menili sa aj zadné svetlá. Iný je aj dizajn kolies a na karosérii bolo pridaného viac chrómu. Záujemcovia môžu siahnuť navyše po dvoch nových farbách karosérie (Platinum Grey a Spirit Grey).

V interiéri nájdeme nový sedempalcový dotykový displej, ponúkaný komfort má zvýšiť aj systém bezkľúčového odomykania a štartovania. Bezpečnosť potom zlepší systém stráženia mŕtveho uhla alebo systém sledujúci jazdné pruhy.

Čo sa motorov týka, do ponuky sa nasťahoval preplňovaný trojvalec 1.2 PureTech s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 205 Nm. Silnejšou alternatívou je opäť trojvalcová tisícdvestovka, no s výkonom 96 kW (130 koní). Záujemcovia o diesel môžu siahnuť po tisícšesťstovkách BlueHDi vo verziách s výkonom 73 kW (100 k) alebo 88 kW (120 k). Samozrejmosťou je u naftových motorov systém vstrekovania močoviny. Nádržka na Adblue má objem sedemnástich litrov a vystačiť by mala na 20 000 km.

c4_01.jpgc4_02.jpgc4_03.jpgc4_04.jpgc4_05.jpgc4_06.jpgc4_07.jpgc4_08.jpgc4_09.jpgc4_11.jpgc4_12.jpgc4_13.jpgc4_14.jpgc4_15.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY