vytisknout velikost písma Aj Citroën C4 má po facelifte. Novinky sú klasické

Aj Citroën C4 má po facelifte. Novinky sú klasické

V krátkej dobe tu máme facelift ďalšieho modelu. Po hatchbacku i30 alebo dnešnom BMW radu 6 môžeme pridať informácie od Citroënu, ktorý pripravil modernizáciu pre C4. Menil sa dizajn, vylepšovala sa výbava a nové sú tiež motory. Skrátka klasické noivnky.

Aktuálny Citroën C4 dorazil na trh v roku 2010, takže ide už o pomerne dlhoročný model. Na svojom konte má cez 450 000 vyrobených exemplárov a ďalšie desaťtisíce by mali nasledovať aj vďaka aktuálnej modernizácii pre rok 2015. Tá priniesla nové svetlomety s diódami denného svietenia, menili sa aj zadné svetlá. Iný je aj dizajn kolies a na karosérii bolo pridaného viac chrómu. Záujemcovia môžu siahnuť navyše po dvoch nových farbách karosérie (Platinum Grey a Spirit Grey).

V interiéri nájdeme nový sedempalcový dotykový displej, ponúkaný komfort má zvýšiť aj systém bezkľúčového odomykania a štartovania. Bezpečnosť potom zlepší systém stráženia mŕtveho uhla alebo systém sledujúci jazdné pruhy.

Čo sa motorov týka, do ponuky sa nasťahoval preplňovaný trojvalec 1.2 PureTech s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 205 Nm. Silnejšou alternatívou je opäť trojvalcová tisícdvestovka, no s výkonom 96 kW (130 koní). Záujemcovia o diesel môžu siahnuť po tisícšesťstovkách BlueHDi vo verziách s výkonom 73 kW (100 k) alebo 88 kW (120 k). Samozrejmosťou je u naftových motorov systém vstrekovania močoviny. Nádržka na Adblue má objem sedemnástich litrov a vystačiť by mala na 20 000 km.

c4_01.jpgc4_02.jpgc4_03.jpgc4_04.jpgc4_05.jpgc4_06.jpgc4_07.jpgc4_08.jpgc4_09.jpgc4_11.jpgc4_12.jpgc4_13.jpgc4_14.jpgc4_15.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY