vytisknout velikost písma Aj BMW radu 7 môže mať štvorvalec. 730i používa motor z Mini

Aj BMW radu 7 môže mať štvorvalec. 730i používa motor z Mini

Spojenie "štvorvalcový Boxster" znie trochu zvláštne a rovnako zvláštne znie ďalšia štvorvalcová novinka, tentoraz z dielne BMW. Mníchovská automobilka zaradila do svojej ponuky vrcholný rad 7 osadenú štvorvalcom, ktorý nájdeme okrem iného aj napríklad pod kapotou Mini. Ako sa vám počúva "štvorvalcové BMW radu 7"?

Na našom trhu základné prevedenie s označením 730i zatiaľ nenájdeme, ale napríklad v takom Turecku (alebo v Číne) už si ho tamojší zákazníci zaobstarať môžu. BMW 730i má motor s objemom valcov 1998 cm3, maximálny výkon dosahuje na 190 kW (258 koní) pri 6500 ot./min a krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm (od 1550 do 4400 ot./min).

Štandardom je osemstupňová automatická prevodovka a pohon zadných kolies. Mimochodom táto sedmička používa iba sedemnásťpalcové disky. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, ani toto prevedenie nie je pomalé. Akceleráciu na 100 km/h by malo zvládnuť za 6,2 s a maximálne sa rozbehne na 250 km/h. Kombinovaná spotreba sa má podľa oficiálnych tabuliek pohybovať pod šiestimi litrami na 100 km.

Najslabšou sedmičkou predávanou na slovenskom trhu je 730d. Táto verzia pracuje so vznetovým šesťvalcom naladeným na 195 kW (265 k) a 620 Nm.

730i.jpg730li.jpg730ii.jpg

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY