vytisknout velikost písma Aj BMW radu 7 môže mať štvorvalec. 730i používa motor z Mini

Aj BMW radu 7 môže mať štvorvalec. 730i používa motor z Mini

Spojenie "štvorvalcový Boxster" znie trochu zvláštne a rovnako zvláštne znie ďalšia štvorvalcová novinka, tentoraz z dielne BMW. Mníchovská automobilka zaradila do svojej ponuky vrcholný rad 7 osadenú štvorvalcom, ktorý nájdeme okrem iného aj napríklad pod kapotou Mini. Ako sa vám počúva "štvorvalcové BMW radu 7"?

Na našom trhu základné prevedenie s označením 730i zatiaľ nenájdeme, ale napríklad v takom Turecku (alebo v Číne) už si ho tamojší zákazníci zaobstarať môžu. BMW 730i má motor s objemom valcov 1998 cm3, maximálny výkon dosahuje na 190 kW (258 koní) pri 6500 ot./min a krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm (od 1550 do 4400 ot./min).

Štandardom je osemstupňová automatická prevodovka a pohon zadných kolies. Mimochodom táto sedmička používa iba sedemnásťpalcové disky. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, ani toto prevedenie nie je pomalé. Akceleráciu na 100 km/h by malo zvládnuť za 6,2 s a maximálne sa rozbehne na 250 km/h. Kombinovaná spotreba sa má podľa oficiálnych tabuliek pohybovať pod šiestimi litrami na 100 km.

Najslabšou sedmičkou predávanou na slovenskom trhu je 730d. Táto verzia pracuje so vznetovým šesťvalcom naladeným na 195 kW (265 k) a 620 Nm.

730i.jpg730li.jpg730ii.jpg

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY