vytisknout velikost písma Aj BMW radu 7 môže mať štvorvalec. 730i používa motor z Mini

Aj BMW radu 7 môže mať štvorvalec. 730i používa motor z Mini

Spojenie "štvorvalcový Boxster" znie trochu zvláštne a rovnako zvláštne znie ďalšia štvorvalcová novinka, tentoraz z dielne BMW. Mníchovská automobilka zaradila do svojej ponuky vrcholný rad 7 osadenú štvorvalcom, ktorý nájdeme okrem iného aj napríklad pod kapotou Mini. Ako sa vám počúva "štvorvalcové BMW radu 7"?

Na našom trhu základné prevedenie s označením 730i zatiaľ nenájdeme, ale napríklad v takom Turecku (alebo v Číne) už si ho tamojší zákazníci zaobstarať môžu. BMW 730i má motor s objemom valcov 1998 cm3, maximálny výkon dosahuje na 190 kW (258 koní) pri 6500 ot./min a krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm (od 1550 do 4400 ot./min).

Štandardom je osemstupňová automatická prevodovka a pohon zadných kolies. Mimochodom táto sedmička používa iba sedemnásťpalcové disky. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, ani toto prevedenie nie je pomalé. Akceleráciu na 100 km/h by malo zvládnuť za 6,2 s a maximálne sa rozbehne na 250 km/h. Kombinovaná spotreba sa má podľa oficiálnych tabuliek pohybovať pod šiestimi litrami na 100 km.

Najslabšou sedmičkou predávanou na slovenskom trhu je 730d. Táto verzia pracuje so vznetovým šesťvalcom naladeným na 195 kW (265 k) a 620 Nm.

730i.jpg730li.jpg730ii.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY