vytisknout velikost písma Aj BMW i3 sa dočká predĺženia dojazdu. Po novom má prejsť vyše 200 km

Aj BMW i3 sa dočká predĺženia dojazdu. Po novom má prejsť vyše 200 km

Nie je to tak dávno, čo sa Nissan vytasil s novými akumulátormi pre model Leaf, ktorý sa vďaka tomu posunul medzi priamou konkurenciou na špičku čo do udávaného dojazdu. Zvládnuť by mal totiž až 250 km. Je jasné, že to ostatní nenechajú len tak. Aj BMW má v pláne úpravu akumulátorov pri modeli i3.

S informácií prišiel britský Autocar. Podľa neho budú mať nové akumulátory pre i3 väčšiu hustotu, čo by malo zariadiť dlhší dojazd. Presné číslo nie je k dispozícii, ale podľa neoficiálnych správ to bude viac ako 200 kilometrov prejdených na jedno nabitie.

Okrem čisto elektrickej verzie dostanú nové akumulátory aj prevedenie doplnené o dvojvalcový motorček, ktorý tu pracuje ako generátor elektrickej energie. A zúfať nemusia ani existujúci majitelia i3, pretože si môžu nechať batérie vymeniť.

Len pripomenieme, že sme zhruba pred rokom podnikli náš vôbec prvý porovnávací test elektrických automobilov, kde sa vedľa seba postavilo práve BMW i3, Nissan Leaf a elektrický Golf. V bežnej prevádzke došiel najďalej Golf (169 km), mníchovský hatchback zvládol do úplného zastavenia 152,2 km a Leaf sa zastavil ako prvý po 139 km.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY