vytisknout velikost písma Aj BMW i3 sa dočká predĺženia dojazdu. Po novom má prejsť vyše 200 km

Aj BMW i3 sa dočká predĺženia dojazdu. Po novom má prejsť vyše 200 km

Nie je to tak dávno, čo sa Nissan vytasil s novými akumulátormi pre model Leaf, ktorý sa vďaka tomu posunul medzi priamou konkurenciou na špičku čo do udávaného dojazdu. Zvládnuť by mal totiž až 250 km. Je jasné, že to ostatní nenechajú len tak. Aj BMW má v pláne úpravu akumulátorov pri modeli i3.

S informácií prišiel britský Autocar. Podľa neho budú mať nové akumulátory pre i3 väčšiu hustotu, čo by malo zariadiť dlhší dojazd. Presné číslo nie je k dispozícii, ale podľa neoficiálnych správ to bude viac ako 200 kilometrov prejdených na jedno nabitie.

Okrem čisto elektrickej verzie dostanú nové akumulátory aj prevedenie doplnené o dvojvalcový motorček, ktorý tu pracuje ako generátor elektrickej energie. A zúfať nemusia ani existujúci majitelia i3, pretože si môžu nechať batérie vymeniť.

Len pripomenieme, že sme zhruba pred rokom podnikli náš vôbec prvý porovnávací test elektrických automobilov, kde sa vedľa seba postavilo práve BMW i3, Nissan Leaf a elektrický Golf. V bežnej prevádzke došiel najďalej Golf (169 km), mníchovský hatchback zvládol do úplného zastavenia 152,2 km a Leaf sa zastavil ako prvý po 139 km.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY