vytisknout velikost písma Aj Apple pripravuje autonómne riadenie. Má byť presnejšie a lacnejšie

Apple sa dlho tváril, že ho autonómne riadenie príliš nezaujíma, napriek tomu ale na vývoji tejto technológie stále pracuje. Aktuálny dokument naznačuje, ako by mala pripravovaná technológia VoxelNet fungovať. Vystačí si iba s laserovými senzormi (LiDAR), ale má byť veľmi presná.
Aj Apple pripravuje autonómne riadenie. Má byť presnejšie a lacnejšie

Kým napríklad o autonómnom vozidle Google sa hovorilo (a stále hovorí) pomerne veľa, o tom, či Apple pracuje na technológii samočinného riadenia alebo dokonca na celom aute, sa zatiaľ skôr len špekulovalo. Teraz je ale jasné, že aj túto spoločnosť autonómne automobily zaujímajú. Na svetlo sveta sa dostal dokument, ktorý popisuje, ako má chystaná technológia fungovať.

Vývojári Yin Zhou a Oncel Tuzel, ktorí na projekte pracujú a ktorí majú spomínaný dokument na svedomí, riešia problém laserových senzorov známych pod skratkou LiDAR, ako upozornil thenextweb.com. Ich prednosťou je veľký dosah, nevýhodou potom veľmi zlé rozlíšenie. Autá fakticky vie, že pred nimi možno nejaká prekážka je, ale nie sú schopné určiť, o čo presne ide. Preto sa používajú doplnkové snímače ako napríklad kamery. Lenže to výsledný systém komplikuje, čo v konečnom dôsledku prináša vyššie náklady. Predstavované riešenie sa volá VoxelNet. Má dosahovať lepšie presnosti, avšak iba za použitia laserových senzorov.

VoxelNet teda priamo neprináša nejaké nové zariadenie, ale mení to, ako sa s dostupnými informáciami pracuje. Laserový senzor totiž vygeneruje takzvanú mapu bodov reprezentujúcu prostredie pred automobilom. VoxelNet si toto prostredie rozdelií do akýchsi kvádrov (odborne sa im hovorí voxely) a následne analyzuje, koľko bodov ktorý voxel obsahuje. Tak sa zistí, kde je hustota bodov väčšia. Tieto voxely si systém zhlukne do jednej skupiny predstavujúcej prekážku a tú si orámuje. Nepracuje sa s povrchom objektov, ale aj s ich objemom. Týmto spôsobom sa dá pomerne presne určiť druh prekážky aj bez použitia kamier.

Na ďalší vývoj si musíme ešte počkať. Spoločnosť Apple totiž zatiaľ nespresnila, aké plány s touto technológiou má.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY