vytisknout velikost písma Aj ABT pripomína 40. výročie modelu Golf. Takto vyzerala prvá úprava

Aj ABT pripomína 40. výročie modelu Golf. Takto vyzerala prvá úprava

Volkswagen Golf tento rok oslavuje jubilejné 40. výročie. K pripomenutiu tejto príležitosti sa objavilo niekoľko oficiálnych správ a jedna taká pochádza od dvorného úpravcu koncernových automobilov. Aj spoločnosť ABT upozorňuje na príchod prvej generácie Golfu, a to štýlovou pripomienkou prvej úpravy z roku 1982.

Než sa dostal prvý Volkswagen Golf do rúk ľudí od ABT, chvíľu to trvalo. Stalo sa tak až tesne pred nástupom generácie druhej. Základom pre prvú úpravu bol Golf GTI. Ten nabral na šírku takmer osemnásť centimetrov navyše a dostal výkon zvýšený z pôvodných 110 koní na konečných 163 koní. Hlavným dôvodom tohto nárastu bola inštalácia turbodúchadla KKK. Rovnaké turbo vtedy používalo Audi Quattro.

Pôvodný motor dostal tiež nové piesty a inú kľukovú hriadeľ. Zapracovalo sa na podvozku a na brzdách. Výsledný automobil zvládol stovku za 6,8 sekúnd, čo nie je príliš ďaleko na to, čo predvádza súčasný Golf GTI siedmej generácie.

Štyridsiate výročie modelu Golf už pripomenul Volkswagen napríklad na Techno Classica alebo na autosalóne v Pekingu, kde bolo možné vidieť špeciálnu edíciu súčasnej generácie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY