vytisknout velikost písma Aj ABT pripomína 40. výročie modelu Golf. Takto vyzerala prvá úprava

Aj ABT pripomína 40. výročie modelu Golf. Takto vyzerala prvá úprava

Volkswagen Golf tento rok oslavuje jubilejné 40. výročie. K pripomenutiu tejto príležitosti sa objavilo niekoľko oficiálnych správ a jedna taká pochádza od dvorného úpravcu koncernových automobilov. Aj spoločnosť ABT upozorňuje na príchod prvej generácie Golfu, a to štýlovou pripomienkou prvej úpravy z roku 1982.

Než sa dostal prvý Volkswagen Golf do rúk ľudí od ABT, chvíľu to trvalo. Stalo sa tak až tesne pred nástupom generácie druhej. Základom pre prvú úpravu bol Golf GTI. Ten nabral na šírku takmer osemnásť centimetrov navyše a dostal výkon zvýšený z pôvodných 110 koní na konečných 163 koní. Hlavným dôvodom tohto nárastu bola inštalácia turbodúchadla KKK. Rovnaké turbo vtedy používalo Audi Quattro.

Pôvodný motor dostal tiež nové piesty a inú kľukovú hriadeľ. Zapracovalo sa na podvozku a na brzdách. Výsledný automobil zvládol stovku za 6,8 sekúnd, čo nie je príliš ďaleko na to, čo predvádza súčasný Golf GTI siedmej generácie.

Štyridsiate výročie modelu Golf už pripomenul Volkswagen napríklad na Techno Classica alebo na autosalóne v Pekingu, kde bolo možné vidieť špeciálnu edíciu súčasnej generácie.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY