vytisknout velikost písma Airbagy Takato sú najväčšou zvolávacou akciou v dejinách automobilizmu

Len v USA musí do servisu celkovo 34 miliónov áut, ktoré môžu mať chybný airbag Takato. Milióny áut s bezpečnostnými vakmi od tohto výrobcu ale jazdia aj inde po celom svete.
Airbagy Takato sú najväčšou zvolávacou akciou v dejinách automobilizmu

Najprv to vyzeralo ako menší problém. Pár airbagov explodovalo príliš rýchlo a tým sa uvoľnili aj menšie oceľové alebo plastové úlomky. Vyzeralo to, že sa vykoná menšie zvolávacia akcia na pár desiatok tisíc áut a bude po probléme. Ale potom začali umierať ľudia...

Japonský výrobca airbagov Takato sa tak zrejme zapíše do histórie ako spoločnosť, ktorá spôsobila najväčšiu zvolávaciu akciu v dejinách automobilizmu. Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA teraz potvrdil nález chybných airbagov v ďalších autách a rozšíril varovanie na celkovo 34 miliónov vozidiel!

A to prosím len v Spojených štátoch, ďalšie milióny áut s airbagmi Takato jazdia po celom svete. Najviac postihnutým výrobcom je Honda, u ktorej sa len prvá vlna zvolávacia akcia týkala skoro šiestich miliónov áut. Stovky tisíc chybných airbagov má ale napríklad BMW radu 3 E46, vozidlá Mazda, Toyota, Ford Mustang a desiatky ďalších modelov.

Už sa aspoň vie, v čom je presne problém. Vyšetrovanie odhalilo, že jednotky airbagov Takato sú citlivé na vlhkosť a prudké zmeny teploty. Ak je jednotka vystavená dlhodobo takým podmienkam, dochádza nie k postupnému rozpínaniu plynov nafukujúcich airbag, ale rovno k explózii hnacieho plynu. Výbuch následne roztrhne kovovú nádržku plynu a úlomky potom môžu zraniť alebo usmrtiť cestujúcich vo vozidle.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY