vytisknout velikost písma Airbagy Takato sú najväčšou zvolávacou akciou v dejinách automobilizmu

Len v USA musí do servisu celkovo 34 miliónov áut, ktoré môžu mať chybný airbag Takato. Milióny áut s bezpečnostnými vakmi od tohto výrobcu ale jazdia aj inde po celom svete.
Airbagy Takato sú najväčšou zvolávacou akciou v dejinách automobilizmu

Najprv to vyzeralo ako menší problém. Pár airbagov explodovalo príliš rýchlo a tým sa uvoľnili aj menšie oceľové alebo plastové úlomky. Vyzeralo to, že sa vykoná menšie zvolávacia akcia na pár desiatok tisíc áut a bude po probléme. Ale potom začali umierať ľudia...

Japonský výrobca airbagov Takato sa tak zrejme zapíše do histórie ako spoločnosť, ktorá spôsobila najväčšiu zvolávaciu akciu v dejinách automobilizmu. Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA teraz potvrdil nález chybných airbagov v ďalších autách a rozšíril varovanie na celkovo 34 miliónov vozidiel!

A to prosím len v Spojených štátoch, ďalšie milióny áut s airbagmi Takato jazdia po celom svete. Najviac postihnutým výrobcom je Honda, u ktorej sa len prvá vlna zvolávacia akcia týkala skoro šiestich miliónov áut. Stovky tisíc chybných airbagov má ale napríklad BMW radu 3 E46, vozidlá Mazda, Toyota, Ford Mustang a desiatky ďalších modelov.

Už sa aspoň vie, v čom je presne problém. Vyšetrovanie odhalilo, že jednotky airbagov Takato sú citlivé na vlhkosť a prudké zmeny teploty. Ak je jednotka vystavená dlhodobo takým podmienkam, dochádza nie k postupnému rozpínaniu plynov nafukujúcich airbag, ale rovno k explózii hnacieho plynu. Výbuch následne roztrhne kovovú nádržku plynu a úlomky potom môžu zraniť alebo usmrtiť cestujúcich vo vozidle.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY