vytisknout velikost písma Airbagy Takato sú najväčšou zvolávacou akciou v dejinách automobilizmu

Len v USA musí do servisu celkovo 34 miliónov áut, ktoré môžu mať chybný airbag Takato. Milióny áut s bezpečnostnými vakmi od tohto výrobcu ale jazdia aj inde po celom svete.
Airbagy Takato sú najväčšou zvolávacou akciou v dejinách automobilizmu

Najprv to vyzeralo ako menší problém. Pár airbagov explodovalo príliš rýchlo a tým sa uvoľnili aj menšie oceľové alebo plastové úlomky. Vyzeralo to, že sa vykoná menšie zvolávacia akcia na pár desiatok tisíc áut a bude po probléme. Ale potom začali umierať ľudia...

Japonský výrobca airbagov Takato sa tak zrejme zapíše do histórie ako spoločnosť, ktorá spôsobila najväčšiu zvolávaciu akciu v dejinách automobilizmu. Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA teraz potvrdil nález chybných airbagov v ďalších autách a rozšíril varovanie na celkovo 34 miliónov vozidiel!

A to prosím len v Spojených štátoch, ďalšie milióny áut s airbagmi Takato jazdia po celom svete. Najviac postihnutým výrobcom je Honda, u ktorej sa len prvá vlna zvolávacia akcia týkala skoro šiestich miliónov áut. Stovky tisíc chybných airbagov má ale napríklad BMW radu 3 E46, vozidlá Mazda, Toyota, Ford Mustang a desiatky ďalších modelov.

Už sa aspoň vie, v čom je presne problém. Vyšetrovanie odhalilo, že jednotky airbagov Takato sú citlivé na vlhkosť a prudké zmeny teploty. Ak je jednotka vystavená dlhodobo takým podmienkam, dochádza nie k postupnému rozpínaniu plynov nafukujúcich airbag, ale rovno k explózii hnacieho plynu. Výbuch následne roztrhne kovovú nádržku plynu a úlomky potom môžu zraniť alebo usmrtiť cestujúcich vo vozidle.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY