vytisknout velikost písma Airbagy Takato sú najväčšou zvolávacou akciou v dejinách automobilizmu

Len v USA musí do servisu celkovo 34 miliónov áut, ktoré môžu mať chybný airbag Takato. Milióny áut s bezpečnostnými vakmi od tohto výrobcu ale jazdia aj inde po celom svete.
Airbagy Takato sú najväčšou zvolávacou akciou v dejinách automobilizmu

Najprv to vyzeralo ako menší problém. Pár airbagov explodovalo príliš rýchlo a tým sa uvoľnili aj menšie oceľové alebo plastové úlomky. Vyzeralo to, že sa vykoná menšie zvolávacia akcia na pár desiatok tisíc áut a bude po probléme. Ale potom začali umierať ľudia...

Japonský výrobca airbagov Takato sa tak zrejme zapíše do histórie ako spoločnosť, ktorá spôsobila najväčšiu zvolávaciu akciu v dejinách automobilizmu. Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA teraz potvrdil nález chybných airbagov v ďalších autách a rozšíril varovanie na celkovo 34 miliónov vozidiel!

A to prosím len v Spojených štátoch, ďalšie milióny áut s airbagmi Takato jazdia po celom svete. Najviac postihnutým výrobcom je Honda, u ktorej sa len prvá vlna zvolávacia akcia týkala skoro šiestich miliónov áut. Stovky tisíc chybných airbagov má ale napríklad BMW radu 3 E46, vozidlá Mazda, Toyota, Ford Mustang a desiatky ďalších modelov.

Už sa aspoň vie, v čom je presne problém. Vyšetrovanie odhalilo, že jednotky airbagov Takato sú citlivé na vlhkosť a prudké zmeny teploty. Ak je jednotka vystavená dlhodobo takým podmienkam, dochádza nie k postupnému rozpínaniu plynov nafukujúcich airbag, ale rovno k explózii hnacieho plynu. Výbuch následne roztrhne kovovú nádržku plynu a úlomky potom môžu zraniť alebo usmrtiť cestujúcich vo vozidle.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY