vytisknout velikost písma Airbagy Takato sú najväčšou zvolávacou akciou v dejinách automobilizmu

Len v USA musí do servisu celkovo 34 miliónov áut, ktoré môžu mať chybný airbag Takato. Milióny áut s bezpečnostnými vakmi od tohto výrobcu ale jazdia aj inde po celom svete.
Airbagy Takato sú najväčšou zvolávacou akciou v dejinách automobilizmu

Najprv to vyzeralo ako menší problém. Pár airbagov explodovalo príliš rýchlo a tým sa uvoľnili aj menšie oceľové alebo plastové úlomky. Vyzeralo to, že sa vykoná menšie zvolávacia akcia na pár desiatok tisíc áut a bude po probléme. Ale potom začali umierať ľudia...

Japonský výrobca airbagov Takato sa tak zrejme zapíše do histórie ako spoločnosť, ktorá spôsobila najväčšiu zvolávaciu akciu v dejinách automobilizmu. Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA teraz potvrdil nález chybných airbagov v ďalších autách a rozšíril varovanie na celkovo 34 miliónov vozidiel!

A to prosím len v Spojených štátoch, ďalšie milióny áut s airbagmi Takato jazdia po celom svete. Najviac postihnutým výrobcom je Honda, u ktorej sa len prvá vlna zvolávacia akcia týkala skoro šiestich miliónov áut. Stovky tisíc chybných airbagov má ale napríklad BMW radu 3 E46, vozidlá Mazda, Toyota, Ford Mustang a desiatky ďalších modelov.

Už sa aspoň vie, v čom je presne problém. Vyšetrovanie odhalilo, že jednotky airbagov Takato sú citlivé na vlhkosť a prudké zmeny teploty. Ak je jednotka vystavená dlhodobo takým podmienkam, dochádza nie k postupnému rozpínaniu plynov nafukujúcich airbag, ale rovno k explózii hnacieho plynu. Výbuch následne roztrhne kovovú nádržku plynu a úlomky potom môžu zraniť alebo usmrtiť cestujúcich vo vozidle.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY