vytisknout velikost písma Afrika dostane lacný špeciál. Volá sa Mobius a nemá ani okná

Afrika dostane lacný špeciál. Volá sa Mobius a nemá ani okná

Mobius je automobilka, ktorá vznikla s ambicióznym cieľom. Chce vytvoriť lacný a maximálne odolný automobil určený špeciálne pre Afriku. Prvé správy o tomto úsilí sa objavili v roku 2012. Po novom sa do projektu zapojil investor. Ten poskytol päťdesiat miliónov dolárov. Mobius by sa tak už budúci rok mohol začať naozaj sériovo vyrábať.

Zatiaľ vznikne päťdesiat kusov automobilu označeného ako Mobius II. Ten mal pôvodne stáť v prepočte maximálne 4 300 eur, nakoniec sa cena vyšplhala na 7 000 eur. Vozidlo nemá prakticky vôbec nič. Do základného rámu je posadený benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra s parametrami 86 koní a 128 Nm. Ten pracuje s päťstupňovým manuálom, maximálna rýchlosť činí 120 km/h.

Auto je dlhé 3883 mm, váži 1275 kg a dokáže odviezť až osem ľudí. Predná náprava používa zavesenie McPherson, zadná je tuhá odpružená listovými perami. Kvôli nízkej cene by ste tu márne hľadali bočné okná, vzadu trojbodové pásy, klimatizáciu a tak ďalej. Nakoniec jeden stierač určený len pre vodiča hovorí za všetko.

Ako prvý sa dočkajú Kenskí zákazníci. Za cenu, za ktorú sa bude Mobius predávať, možno údajne v Keni zaobstarať obyčajný sedem rokov starý sedan.

Na priloženom videu si potom môžete prezrieť proces výroby. Ten ostro kontrastuje s výrobou súčasnej Octavie, ktorú sme vám ukazovali dnes ráno.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY