vytisknout velikost písma Afrika dostane lacný špeciál. Volá sa Mobius a nemá ani okná

Afrika dostane lacný špeciál. Volá sa Mobius a nemá ani okná

Mobius je automobilka, ktorá vznikla s ambicióznym cieľom. Chce vytvoriť lacný a maximálne odolný automobil určený špeciálne pre Afriku. Prvé správy o tomto úsilí sa objavili v roku 2012. Po novom sa do projektu zapojil investor. Ten poskytol päťdesiat miliónov dolárov. Mobius by sa tak už budúci rok mohol začať naozaj sériovo vyrábať.

Zatiaľ vznikne päťdesiat kusov automobilu označeného ako Mobius II. Ten mal pôvodne stáť v prepočte maximálne 4 300 eur, nakoniec sa cena vyšplhala na 7 000 eur. Vozidlo nemá prakticky vôbec nič. Do základného rámu je posadený benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra s parametrami 86 koní a 128 Nm. Ten pracuje s päťstupňovým manuálom, maximálna rýchlosť činí 120 km/h.

Auto je dlhé 3883 mm, váži 1275 kg a dokáže odviezť až osem ľudí. Predná náprava používa zavesenie McPherson, zadná je tuhá odpružená listovými perami. Kvôli nízkej cene by ste tu márne hľadali bočné okná, vzadu trojbodové pásy, klimatizáciu a tak ďalej. Nakoniec jeden stierač určený len pre vodiča hovorí za všetko.

Ako prvý sa dočkajú Kenskí zákazníci. Za cenu, za ktorú sa bude Mobius predávať, možno údajne v Keni zaobstarať obyčajný sedem rokov starý sedan.

Na priloženom videu si potom môžete prezrieť proces výroby. Ten ostro kontrastuje s výrobou súčasnej Octavie, ktorú sme vám ukazovali dnes ráno.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY