vytisknout velikost písma Afrika dostane lacný špeciál. Volá sa Mobius a nemá ani okná

Afrika dostane lacný špeciál. Volá sa Mobius a nemá ani okná

Mobius je automobilka, ktorá vznikla s ambicióznym cieľom. Chce vytvoriť lacný a maximálne odolný automobil určený špeciálne pre Afriku. Prvé správy o tomto úsilí sa objavili v roku 2012. Po novom sa do projektu zapojil investor. Ten poskytol päťdesiat miliónov dolárov. Mobius by sa tak už budúci rok mohol začať naozaj sériovo vyrábať.

Zatiaľ vznikne päťdesiat kusov automobilu označeného ako Mobius II. Ten mal pôvodne stáť v prepočte maximálne 4 300 eur, nakoniec sa cena vyšplhala na 7 000 eur. Vozidlo nemá prakticky vôbec nič. Do základného rámu je posadený benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra s parametrami 86 koní a 128 Nm. Ten pracuje s päťstupňovým manuálom, maximálna rýchlosť činí 120 km/h.

Auto je dlhé 3883 mm, váži 1275 kg a dokáže odviezť až osem ľudí. Predná náprava používa zavesenie McPherson, zadná je tuhá odpružená listovými perami. Kvôli nízkej cene by ste tu márne hľadali bočné okná, vzadu trojbodové pásy, klimatizáciu a tak ďalej. Nakoniec jeden stierač určený len pre vodiča hovorí za všetko.

Ako prvý sa dočkajú Kenskí zákazníci. Za cenu, za ktorú sa bude Mobius predávať, možno údajne v Keni zaobstarať obyčajný sedem rokov starý sedan.

Na priloženom videu si potom môžete prezrieť proces výroby. Ten ostro kontrastuje s výrobou súčasnej Octavie, ktorú sme vám ukazovali dnes ráno.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY