vytisknout velikost písma Afrika dostane lacný špeciál. Volá sa Mobius a nemá ani okná

Afrika dostane lacný špeciál. Volá sa Mobius a nemá ani okná

Mobius je automobilka, ktorá vznikla s ambicióznym cieľom. Chce vytvoriť lacný a maximálne odolný automobil určený špeciálne pre Afriku. Prvé správy o tomto úsilí sa objavili v roku 2012. Po novom sa do projektu zapojil investor. Ten poskytol päťdesiat miliónov dolárov. Mobius by sa tak už budúci rok mohol začať naozaj sériovo vyrábať.

Zatiaľ vznikne päťdesiat kusov automobilu označeného ako Mobius II. Ten mal pôvodne stáť v prepočte maximálne 4 300 eur, nakoniec sa cena vyšplhala na 7 000 eur. Vozidlo nemá prakticky vôbec nič. Do základného rámu je posadený benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra s parametrami 86 koní a 128 Nm. Ten pracuje s päťstupňovým manuálom, maximálna rýchlosť činí 120 km/h.

Auto je dlhé 3883 mm, váži 1275 kg a dokáže odviezť až osem ľudí. Predná náprava používa zavesenie McPherson, zadná je tuhá odpružená listovými perami. Kvôli nízkej cene by ste tu márne hľadali bočné okná, vzadu trojbodové pásy, klimatizáciu a tak ďalej. Nakoniec jeden stierač určený len pre vodiča hovorí za všetko.

Ako prvý sa dočkajú Kenskí zákazníci. Za cenu, za ktorú sa bude Mobius predávať, možno údajne v Keni zaobstarať obyčajný sedem rokov starý sedan.

Na priloženom videu si potom môžete prezrieť proces výroby. Ten ostro kontrastuje s výrobou súčasnej Octavie, ktorú sme vám ukazovali dnes ráno.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY