vytisknout velikost písma Aféra TDI: V podozrení je tiež šesťvalec použitý v Audi alebo Porsche

Aféra TDI: V podozrení je tiež šesťvalec použitý v Audi alebo Porsche

Aféra okolo produkcie emisií v dieselových motoroch koncernu Volkswagen naberá čoraz väčších rozmerov. Zatiaľ sa týka jedenástich miliónov áut osadených naftovým dvojlitrom, lenže toto číslo by sa mohlo ešte ďalej navýšiť. V podozrení je totiž tiež trojlitrový naftový šesťvalec montovaný do modelov Porsche alebo Audi.

Píše o tom napríklad The Independent s tým, že by sa rovnaký problém ako pri motore 2.0 TDI mohol týkať aj vznetového šesťvalca montovaného do Porsche Cayenne, Audi Q5, A6, A7 a vlajkovej lode A8. Po odhalení softvéru v štvorvalci teraz California Air Resources Board otestuje práve väčší naftový motor. Porsche sa zatiaľ k tejto skutočnosti odmietlo vyjadriť a rovnako tak urobilo aj Audi.

Okrem samotného softvéru je nemalým problémom aj fakt, že Volkswagen o tejto skutočnosti úradom dosť dlho klamal, pretože začiatok celej tejto aféry je viac ako rok starý.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY