vytisknout velikost písma Aféra Dieselgate a nové testy emisií ohrozia hlavne diesely v malých autách

Aféra Dieselgate a nové testy emisií ohrozia hlavne diesely v malých autách

Od septembra 2017 sa bude spotreba paliva merať inak a zmení sa aj metodika merania emisií. Najmä autá s naftovým motorom budú prechádzať skúškami v reálnej prevádzke. Podľa asociácie ACEA, ktorá združuje európskych výrobcov automobilov, na to doplatia prevažne maloobjemové diesely v malých autách.

Podľa ACEA budú potrebné technológie pre ešte efektívnejšie čistenie spalín nielen objemné a ťažké, ale tiež veľmi nákladné na výrobu a údržbu. To výrazne zdvihne cenu nových áut a ACEA predpokladá, že podiel malých dieselov na trhu klesne o 5%.

Organizácia tiež varuje, že sa zvýši reálna produkcia skleníkových plynov, pretože ak zákazníci prestúpia do benzínových áut s vyššou spotrebou, vzrastú aj emisie CO2. Nebude sa tak dariť plniť plán znižovania priemerných emisií CO2.

Odporcovia dieselov a environmentálne skupiny však podotýkajú, že dostupné čistejšie technológie na trhu sú, napríklad benzínovo-elektrické hybridy a čisté elektromobily.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY