vytisknout velikost písma Aféra Dieselgate a nové testy emisií ohrozia hlavne diesely v malých autách

Aféra Dieselgate a nové testy emisií ohrozia hlavne diesely v malých autách

Od septembra 2017 sa bude spotreba paliva merať inak a zmení sa aj metodika merania emisií. Najmä autá s naftovým motorom budú prechádzať skúškami v reálnej prevádzke. Podľa asociácie ACEA, ktorá združuje európskych výrobcov automobilov, na to doplatia prevažne maloobjemové diesely v malých autách.

Podľa ACEA budú potrebné technológie pre ešte efektívnejšie čistenie spalín nielen objemné a ťažké, ale tiež veľmi nákladné na výrobu a údržbu. To výrazne zdvihne cenu nových áut a ACEA predpokladá, že podiel malých dieselov na trhu klesne o 5%.

Organizácia tiež varuje, že sa zvýši reálna produkcia skleníkových plynov, pretože ak zákazníci prestúpia do benzínových áut s vyššou spotrebou, vzrastú aj emisie CO2. Nebude sa tak dariť plniť plán znižovania priemerných emisií CO2.

Odporcovia dieselov a environmentálne skupiny však podotýkajú, že dostupné čistejšie technológie na trhu sú, napríklad benzínovo-elektrické hybridy a čisté elektromobily.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY