vytisknout velikost písma ADAC test: Najlepší strešný box pre vaše auto

S príchodom lyžiarskej sezóny sa na strechách áut opäť začínajú objavovať prepravné boxy. Nemecký autoklub sa zameral na ich bezpečnostné vlastnosti.

Strešné boxy predstavujú praktický a cenovo dostupný spôsob, ako dočasne zväčšiť prepravnú kapacitu auta. Preto sú najmä v zimnom období veľmi obľúbené. Nemecký autoklub ADAC aj tento rok posudzoval bezpečnosť najpredávanejších strešných boxov.

Technici autoklubu sa zamerali na štyri disciplíny. Hodnotili konštrukciu boxov (s dôrazom na tesnosť, odolnosť proti prerazeniu a objem), jednoduchosť montáže, bezpečnosť pri jazde a správanie pri nehode v rýchlosti 30 km/h.

Iba jeden z ôsmich hodnotených boxov dosiahol známku "veľmi dobrý". Box Thule Motion 800 presvedčil hodnotiteľa prepracovaným upevňovacím systémom aj správaním pri simulovanej nehode. V tej naopak neobstál Atu Jetbag 70 Premium, ktorý sa pri náraze uvoľnil zo zadných úchytov. Výsledok? Známka "dostatočný" a posledné miesto v teste.

Prehľad všetkých boxov, ktoré ADAC testoval, nájdete v nasledujúcej tabuľke. Podrobné výsledky spolu s komentármi a popisom metodiky si môžete prečítať na webe nemeckého autoklubu (v nemeckom jazyku). 

Model

Známka ADAC

Thule Motion 800

1,5

Hapro Traxer 6.6

1,6

Kamei 510

1,8

Neumann XX-Line

2,8

Atera Cargo 830

2,9

Cartrend Exodus

2,9

Rameder Black L580

3,1

Jetbag 70 Premium

4,0

Foto a video: ADAC 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY