vytisknout velikost písma ADAC: Plug-in hybridy majú v reálnej prevádzke dvakrát horšiu spotrebu

Nemecký ADAC zisťoval skutočnú spotrebu plug-in hybridov. Najlepšímá "len" o 71% horšiu spotrebu, najhorší o 121%. ADAC meria podľa cyklu WLTP a tiež podľa vlastnej metodiky. Aj tak sú výsledky plug-in hybridov lepšie ako pri konvenčných autách.
ADAC: Plug-in hybridy majú v reálnej prevádzke dvakrát horšiu spotrebu

Premýšľali ste niekedy nad tým, akú vlastne majú spotrebu plug-in hybridy v reálnej prevádzke? Nemecký autoklub ADAC podrobil štyri vozy tejto kategórie testu spotreby a nezistil práve lichotivé čísla. Minimálne pokiaľ ide o porovnanie udávaných a reálnych hodnôt. Plug-in hybridy v reálnej prevádzke spotrebujú približne dvojnásobok toho, čo oficiálne udávajú.

Nemecký autoklub otestoval Mercedes-Benz S500 Plug-in, Mitsubishi Outlander PHEV, Toyotu Prius Plug-in a Volkswagen Golf GTE. ADAC použil na meranie vlastnú skúšobňu, ktorá má výhodu v tom, že vie simulovať úplne rovnaké podmienky pre všetky testované autá. Nejazdilo sa teda v prevádzke (v ktorej nemožno opakovať úplne rovnaké podmienky pre všetky automobily), ale na valcoch, avšak podľa inej metodiky.

Udávané hodnoty spotreby vychádzajú z aktuálne platnej normy NEDC, podľa ktorej sa meria spotreba a emisie (a ešte do septembra 2017 tomu tak bude). ADAC však vozidlá testoval už podľa novej normy WLTP a takisto použil aj vlastnú metodiku pre jazdu po diaľnici. Tá k cyklu WLTP pripočítava ešte intenzívnu akceleráciu na 130 km/h a následne sedem akcelerácií zo 110 na 130 km/h a dve akcelerácie z 80 na 130 km/h.

Ako sa dalo očakávať, v takom režime jazdy sa oveľa častejšie zapája do práce spaľovací motor a z elektrickej časti hnacieho ústrojenstva sa stáva skôr príťaž. V nasledujúcej tabuľke približujeme výsledky, ktoré ADAC zistil:

Model Udávaná spotreba paliva Udávaná spotreba elektriřny Zistená spotreba paliva Zistená spotreba elektriny
Mercedes-Benz S500 Plug-in 2,8 l/100km 13,5 kWh/100 km 5,2 l/100km 8,0 kWh/100 km
Mitsubishi Outlander PHEV 1,9 l/100km 13,4 kWh/100 km 4,2 l/100km 8,0 kWh/100 km
Toyota Prius Plug-in 2,1 l/100km 5,2 kWh/100 km 3,6 l/100km 3,7 kWh/100 km
Volkswagen Golf GTE 1,5 l/100km 11,4 kWh/100 km 3,3 l/100km 7,0 kWh/100 km

Asi nikoho neprekvapí, že sa aj plug-in hybridy snažia súčasný normovaný cyklus NEDC "podliezť" maximálnym možným spôsobom. Napríklad veľmi opatrné a realite nezodpovedajúce akcelerácie podľa normy NEDC slabým elektromotorom vyhovujú a spaľovací motor často ani nepríde v laboratóriu k slovu. Tomu bude s WLTP koniec.

Napriek tomu sú absolútne zistené hodnoty spotreby aj na reálnejší jazdný cyklus pomerne priaznivé v porovnaní s tým, čoho dosahujú rovnaké autá s klasickým spaľovacím motorom. Hybrid skrátka palivo ušetrí. Či sa ale oplatí, to už si musí zákazník spočítať sám.

Očakáva sa, že s novým meraním spotreby podľa normy WLTP automobilky upraví správanie áut tak, aby opäť vychádzali čo najpriaznivejšie hodnoty. Nové testy podľa normy WLTP kladú väčší dôraz na tzv. "plachtenie" vozidla, intenzívnejšiu akceleráciu a vozidlá pri teste jazdia vyššou priemernou rýchlosťou. Zatiaľ sa zdá, že napríklad mild-hybridom budú nové merania spotreby vyhovovať, naopak príliš nesedia downsizovaným motorom v rozmerných autách. Zmráka sa tak nad litrovými trojvalcami a malými dieselmi vo veľkých modeloch.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY