vytisknout velikost písma ADAC: Obermair priznal manipuláciu s výsledkami ankety Gelber Engel

ADAC: Obermair priznal manipuláciu s výsledkami ankety Gelber Engel

Nemecký autoklub ADAC sa dostal do nemalých problémov. Každoročná anketa hľadajúca najobľúbenejší automobil (Gelber Engel) sa totiž ukázala ako zmanipulovaná. V rozhovore pre Sueddeutsche Zeitung priznal tento fakt samotný riaditeľ Karl Obermair, pričom sa tento problém zďaleka netýka len posledného ročníka.

O manipuláciu sa údajne staral Michael Ramstetter, ktorý zastával funkciu riaditeľa komunikácie. S poradím ako takým sa nehýbalo, ale zväčšovali sa počty hlasujúcich. Vzhľadom k obrej členskej základni (ADAC je najväčší autoklub v Európe) by nevyzerali reálne čísla príliš dobre. Ramstetter údajne chcel týmto spôsobom zvýšiť prestíž klubu. Rozdiely v počtoch hlasujúcich sa pohybujú na úrovni desaťnásobku skutočných hlasov.

Ramstetter svoje pôsobenie v klube ADAC po priznaní ukončil a na samotný ADAC aktuálne čaká ťažká skúška. Kritika sa zniesla zo všetkých strán a samozrejme na pozore sú tiež automobilky. Anketu Gelber Engel pre rok 2014 vyhral Golf, lenže v kontexte manipulácie s hlasmi stavia celá situácia automobilku Volkswagen do nie príliš lichotivého svetla.

Volkswagen sa vyjadril v tom zmysle, že počká, ako sa situácia vyvinie a až potom zváži ďalšie kroky. Stále však verí tomu, že Golf je skutočne v Nemecku najobľúbenejším automobilom, čo potvrdzujú nakoniec aj predaje. V BMW očakávajú plné vyšetrenie situácie, Mercedes radšej situáciu nekomentuje.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY