vytisknout velikost písma ADAC: Obermair priznal manipuláciu s výsledkami ankety Gelber Engel

ADAC: Obermair priznal manipuláciu s výsledkami ankety Gelber Engel

Nemecký autoklub ADAC sa dostal do nemalých problémov. Každoročná anketa hľadajúca najobľúbenejší automobil (Gelber Engel) sa totiž ukázala ako zmanipulovaná. V rozhovore pre Sueddeutsche Zeitung priznal tento fakt samotný riaditeľ Karl Obermair, pričom sa tento problém zďaleka netýka len posledného ročníka.

O manipuláciu sa údajne staral Michael Ramstetter, ktorý zastával funkciu riaditeľa komunikácie. S poradím ako takým sa nehýbalo, ale zväčšovali sa počty hlasujúcich. Vzhľadom k obrej členskej základni (ADAC je najväčší autoklub v Európe) by nevyzerali reálne čísla príliš dobre. Ramstetter údajne chcel týmto spôsobom zvýšiť prestíž klubu. Rozdiely v počtoch hlasujúcich sa pohybujú na úrovni desaťnásobku skutočných hlasov.

Ramstetter svoje pôsobenie v klube ADAC po priznaní ukončil a na samotný ADAC aktuálne čaká ťažká skúška. Kritika sa zniesla zo všetkých strán a samozrejme na pozore sú tiež automobilky. Anketu Gelber Engel pre rok 2014 vyhral Golf, lenže v kontexte manipulácie s hlasmi stavia celá situácia automobilku Volkswagen do nie príliš lichotivého svetla.

Volkswagen sa vyjadril v tom zmysle, že počká, ako sa situácia vyvinie a až potom zváži ďalšie kroky. Stále však verí tomu, že Golf je skutočne v Nemecku najobľúbenejším automobilom, čo potvrdzujú nakoniec aj predaje. V BMW očakávajú plné vyšetrenie situácie, Mercedes radšej situáciu nekomentuje.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY