vytisknout velikost písma ADAC: Obermair priznal manipuláciu s výsledkami ankety Gelber Engel

ADAC: Obermair priznal manipuláciu s výsledkami ankety Gelber Engel

Nemecký autoklub ADAC sa dostal do nemalých problémov. Každoročná anketa hľadajúca najobľúbenejší automobil (Gelber Engel) sa totiž ukázala ako zmanipulovaná. V rozhovore pre Sueddeutsche Zeitung priznal tento fakt samotný riaditeľ Karl Obermair, pričom sa tento problém zďaleka netýka len posledného ročníka.

O manipuláciu sa údajne staral Michael Ramstetter, ktorý zastával funkciu riaditeľa komunikácie. S poradím ako takým sa nehýbalo, ale zväčšovali sa počty hlasujúcich. Vzhľadom k obrej členskej základni (ADAC je najväčší autoklub v Európe) by nevyzerali reálne čísla príliš dobre. Ramstetter údajne chcel týmto spôsobom zvýšiť prestíž klubu. Rozdiely v počtoch hlasujúcich sa pohybujú na úrovni desaťnásobku skutočných hlasov.

Ramstetter svoje pôsobenie v klube ADAC po priznaní ukončil a na samotný ADAC aktuálne čaká ťažká skúška. Kritika sa zniesla zo všetkých strán a samozrejme na pozore sú tiež automobilky. Anketu Gelber Engel pre rok 2014 vyhral Golf, lenže v kontexte manipulácie s hlasmi stavia celá situácia automobilku Volkswagen do nie príliš lichotivého svetla.

Volkswagen sa vyjadril v tom zmysle, že počká, ako sa situácia vyvinie a až potom zváži ďalšie kroky. Stále však verí tomu, že Golf je skutočne v Nemecku najobľúbenejším automobilom, čo potvrdzujú nakoniec aj predaje. V BMW očakávajú plné vyšetrenie situácie, Mercedes radšej situáciu nekomentuje.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY