vytisknout velikost písma ADAC: Obermair priznal manipuláciu s výsledkami ankety Gelber Engel

ADAC: Obermair priznal manipuláciu s výsledkami ankety Gelber Engel

Nemecký autoklub ADAC sa dostal do nemalých problémov. Každoročná anketa hľadajúca najobľúbenejší automobil (Gelber Engel) sa totiž ukázala ako zmanipulovaná. V rozhovore pre Sueddeutsche Zeitung priznal tento fakt samotný riaditeľ Karl Obermair, pričom sa tento problém zďaleka netýka len posledného ročníka.

O manipuláciu sa údajne staral Michael Ramstetter, ktorý zastával funkciu riaditeľa komunikácie. S poradím ako takým sa nehýbalo, ale zväčšovali sa počty hlasujúcich. Vzhľadom k obrej členskej základni (ADAC je najväčší autoklub v Európe) by nevyzerali reálne čísla príliš dobre. Ramstetter údajne chcel týmto spôsobom zvýšiť prestíž klubu. Rozdiely v počtoch hlasujúcich sa pohybujú na úrovni desaťnásobku skutočných hlasov.

Ramstetter svoje pôsobenie v klube ADAC po priznaní ukončil a na samotný ADAC aktuálne čaká ťažká skúška. Kritika sa zniesla zo všetkých strán a samozrejme na pozore sú tiež automobilky. Anketu Gelber Engel pre rok 2014 vyhral Golf, lenže v kontexte manipulácie s hlasmi stavia celá situácia automobilku Volkswagen do nie príliš lichotivého svetla.

Volkswagen sa vyjadril v tom zmysle, že počká, ako sa situácia vyvinie a až potom zváži ďalšie kroky. Stále však verí tomu, že Golf je skutočne v Nemecku najobľúbenejším automobilom, čo potvrdzujú nakoniec aj predaje. V BMW očakávajú plné vyšetrenie situácie, Mercedes radšej situáciu nekomentuje.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY