vytisknout velikost písma ADAC: Obermair priznal manipuláciu s výsledkami ankety Gelber Engel

ADAC: Obermair priznal manipuláciu s výsledkami ankety Gelber Engel

Nemecký autoklub ADAC sa dostal do nemalých problémov. Každoročná anketa hľadajúca najobľúbenejší automobil (Gelber Engel) sa totiž ukázala ako zmanipulovaná. V rozhovore pre Sueddeutsche Zeitung priznal tento fakt samotný riaditeľ Karl Obermair, pričom sa tento problém zďaleka netýka len posledného ročníka.

O manipuláciu sa údajne staral Michael Ramstetter, ktorý zastával funkciu riaditeľa komunikácie. S poradím ako takým sa nehýbalo, ale zväčšovali sa počty hlasujúcich. Vzhľadom k obrej členskej základni (ADAC je najväčší autoklub v Európe) by nevyzerali reálne čísla príliš dobre. Ramstetter údajne chcel týmto spôsobom zvýšiť prestíž klubu. Rozdiely v počtoch hlasujúcich sa pohybujú na úrovni desaťnásobku skutočných hlasov.

Ramstetter svoje pôsobenie v klube ADAC po priznaní ukončil a na samotný ADAC aktuálne čaká ťažká skúška. Kritika sa zniesla zo všetkých strán a samozrejme na pozore sú tiež automobilky. Anketu Gelber Engel pre rok 2014 vyhral Golf, lenže v kontexte manipulácie s hlasmi stavia celá situácia automobilku Volkswagen do nie príliš lichotivého svetla.

Volkswagen sa vyjadril v tom zmysle, že počká, ako sa situácia vyvinie a až potom zváži ďalšie kroky. Stále však verí tomu, že Golf je skutočne v Nemecku najobľúbenejším automobilom, čo potvrdzujú nakoniec aj predaje. V BMW očakávajú plné vyšetrenie situácie, Mercedes radšej situáciu nekomentuje.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY