vytisknout velikost písma Acciona mieri na Dakar s čisto elektrickým automobilom

Acciona mieri na Dakar s čisto elektrickým automobilom

Španielska spoločnosť Acciona vyšle na dakarskú rallye 2015 čisto elektrický automobil. V histórii tejto súťaže to bude vôbec prvýkrát, čo sa do závodu pustí elektrický automobil, ktorý sa musí spoľahnúť iba na akumulátory a ktorý si neprinesie žiadny generátor.

Základom elektrického špeciálu je rúrkový rám. Elektromotor ponúka výkon 220 kW (300 k) a 700 Nm, pričom systém používa štyri sady akumulátorov o celkovej kapacite 140 kWh. Každá z týchto štyroch častí môže byť vymenená za plne nabitú. Dohromady zvládne tento elektromobil najazdiť v pretekárskom tempe 350 km, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 150 km/h.

Hmotnosť logicky závisí na tom, koľko akumulátorov v aute práve je. Pri kapacite 25% váži auto 1250 kg, pokiaľ budú vo vnútri všetky štyri moduly, vyšplhá sa váha na 2550 kg. Vozidlo je možné nabíjať rôznymi spôsobmi od klasickej zásuvky po rýchlonabíjaciu stanicu. Spotreba sa má pohybovať od 20 do 45 kWh/100 km v závislosti na teréne.

acc_1.jpgacc_2.jpgacc_3.jpgacc_4.jpgacc_5.jpgacc_6.jpgacc_7.jpgacc_8.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY