vytisknout velikost písma Acciona mieri na Dakar s čisto elektrickým automobilom

Acciona mieri na Dakar s čisto elektrickým automobilom

Španielska spoločnosť Acciona vyšle na dakarskú rallye 2015 čisto elektrický automobil. V histórii tejto súťaže to bude vôbec prvýkrát, čo sa do závodu pustí elektrický automobil, ktorý sa musí spoľahnúť iba na akumulátory a ktorý si neprinesie žiadny generátor.

Základom elektrického špeciálu je rúrkový rám. Elektromotor ponúka výkon 220 kW (300 k) a 700 Nm, pričom systém používa štyri sady akumulátorov o celkovej kapacite 140 kWh. Každá z týchto štyroch častí môže byť vymenená za plne nabitú. Dohromady zvládne tento elektromobil najazdiť v pretekárskom tempe 350 km, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 150 km/h.

Hmotnosť logicky závisí na tom, koľko akumulátorov v aute práve je. Pri kapacite 25% váži auto 1250 kg, pokiaľ budú vo vnútri všetky štyri moduly, vyšplhá sa váha na 2550 kg. Vozidlo je možné nabíjať rôznymi spôsobmi od klasickej zásuvky po rýchlonabíjaciu stanicu. Spotreba sa má pohybovať od 20 do 45 kWh/100 km v závislosti na teréne.

acc_1.jpgacc_2.jpgacc_3.jpgacc_4.jpgacc_5.jpgacc_6.jpgacc_7.jpgacc_8.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY