vytisknout velikost písma Acciona mieri na Dakar s čisto elektrickým automobilom

Acciona mieri na Dakar s čisto elektrickým automobilom

Španielska spoločnosť Acciona vyšle na dakarskú rallye 2015 čisto elektrický automobil. V histórii tejto súťaže to bude vôbec prvýkrát, čo sa do závodu pustí elektrický automobil, ktorý sa musí spoľahnúť iba na akumulátory a ktorý si neprinesie žiadny generátor.

Základom elektrického špeciálu je rúrkový rám. Elektromotor ponúka výkon 220 kW (300 k) a 700 Nm, pričom systém používa štyri sady akumulátorov o celkovej kapacite 140 kWh. Každá z týchto štyroch častí môže byť vymenená za plne nabitú. Dohromady zvládne tento elektromobil najazdiť v pretekárskom tempe 350 km, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 150 km/h.

Hmotnosť logicky závisí na tom, koľko akumulátorov v aute práve je. Pri kapacite 25% váži auto 1250 kg, pokiaľ budú vo vnútri všetky štyri moduly, vyšplhá sa váha na 2550 kg. Vozidlo je možné nabíjať rôznymi spôsobmi od klasickej zásuvky po rýchlonabíjaciu stanicu. Spotreba sa má pohybovať od 20 do 45 kWh/100 km v závislosti na teréne.

acc_1.jpgacc_2.jpgacc_3.jpgacc_4.jpgacc_5.jpgacc_6.jpgacc_7.jpgacc_8.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY