vytisknout velikost písma Acciona mieri na Dakar s čisto elektrickým automobilom

Acciona mieri na Dakar s čisto elektrickým automobilom

Španielska spoločnosť Acciona vyšle na dakarskú rallye 2015 čisto elektrický automobil. V histórii tejto súťaže to bude vôbec prvýkrát, čo sa do závodu pustí elektrický automobil, ktorý sa musí spoľahnúť iba na akumulátory a ktorý si neprinesie žiadny generátor.

Základom elektrického špeciálu je rúrkový rám. Elektromotor ponúka výkon 220 kW (300 k) a 700 Nm, pričom systém používa štyri sady akumulátorov o celkovej kapacite 140 kWh. Každá z týchto štyroch častí môže byť vymenená za plne nabitú. Dohromady zvládne tento elektromobil najazdiť v pretekárskom tempe 350 km, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 150 km/h.

Hmotnosť logicky závisí na tom, koľko akumulátorov v aute práve je. Pri kapacite 25% váži auto 1250 kg, pokiaľ budú vo vnútri všetky štyri moduly, vyšplhá sa váha na 2550 kg. Vozidlo je možné nabíjať rôznymi spôsobmi od klasickej zásuvky po rýchlonabíjaciu stanicu. Spotreba sa má pohybovať od 20 do 45 kWh/100 km v závislosti na teréne.

acc_1.jpgacc_2.jpgacc_3.jpgacc_4.jpgacc_5.jpgacc_6.jpgacc_7.jpgacc_8.jpg

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY