vytisknout velikost písma Acciona mieri na Dakar s čisto elektrickým automobilom

Acciona mieri na Dakar s čisto elektrickým automobilom

Španielska spoločnosť Acciona vyšle na dakarskú rallye 2015 čisto elektrický automobil. V histórii tejto súťaže to bude vôbec prvýkrát, čo sa do závodu pustí elektrický automobil, ktorý sa musí spoľahnúť iba na akumulátory a ktorý si neprinesie žiadny generátor.

Základom elektrického špeciálu je rúrkový rám. Elektromotor ponúka výkon 220 kW (300 k) a 700 Nm, pričom systém používa štyri sady akumulátorov o celkovej kapacite 140 kWh. Každá z týchto štyroch častí môže byť vymenená za plne nabitú. Dohromady zvládne tento elektromobil najazdiť v pretekárskom tempe 350 km, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 150 km/h.

Hmotnosť logicky závisí na tom, koľko akumulátorov v aute práve je. Pri kapacite 25% váži auto 1250 kg, pokiaľ budú vo vnútri všetky štyri moduly, vyšplhá sa váha na 2550 kg. Vozidlo je možné nabíjať rôznymi spôsobmi od klasickej zásuvky po rýchlonabíjaciu stanicu. Spotreba sa má pohybovať od 20 do 45 kWh/100 km v závislosti na teréne.

acc_1.jpgacc_2.jpgacc_3.jpgacc_4.jpgacc_5.jpgacc_6.jpgacc_7.jpgacc_8.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY