vytisknout velikost písma AC Schnitzer vyladil BMW Z4. Má naftový motor, tri turbá a 430 koní

AC Schnitzer vyladil BMW Z4. Má naftový motor, tri turbá a 430 koní

Ak ste vždy túžili mať roadster BMW Z4 so silným naftovým motorom, zavolajte do AC Schnitzer, oni vám ho postavia. No bude to niečo stáť, pretože tento tuningový koncept údajne vyšiel na 114 000 eur.

8848039061332635911.jpg13492737861782280564.jpg16240059691810420173.jpg
BMW Z4 sa dočkalo pomerne zásadnej premeny. Vpredu nájdete hneď tromi turbami preplňovaný naftový šesťvalec, vzadu samosvor z M3 E92

Model ACZ4 5.0d je založený na BMW Z4 sDrive23i, teda na modeli s posledným atmosférickým šesťvalcom v ponuke automobilky. Je to trochu škoda, pretože ten už rovnako dneska nekúpite. Na miesto benzínového atmosférického šesťvalca s objemom 2,5 l sa nasťahoval naftový trojlitrový šesťvalec s tromi turbami z modelu BMW M550d.

Ten bol ale ešte dôkladne vytunený, takže teraz odovzdáva z kľukovej hriadele na osemstupňovú automatickú prevodovku (tá tiež pochádza z BMW 550D a nahrádza šesťstupňový manuál) výkon 316 kW (430 k) a masívny krútiaci moment 840 Nm. Zadné poháňané kolesá tak budú mať veľa práce a nadrie sa aj samosvor z BMW M3 E92.

1190246400796941795.jpg943003479240940108.jpg8438718002029540883.jpg
Koncept vznikol na individuálnu objednávku, ale niektoré z karosárskych dielov a napríklad aj odľahčené kolesá sa objavia v ponuke tuningových doplnkov na BMW Z4.

Podľa úpravcu AC Schnitzera zvládne roadster ACZ4 5.0d zrýchliť na stovku za 4,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť vraj leží niekde za hranicou 300 km/h. Pretekársky okruh Sachsenring odjazdili v teste Auto Bildu za 1:37,22 min a stal sa najrýchlejším dieselom na tomto okruhu vôbec.

AC Schnitzer svoj BMW Z4 dôkladne odľahčil. Síce na neho nalepil sem tam nejaký ten karbónový spojler, ale napríklad na mechanizme a konštrukcii strechy ušetril 90 kg, sériový výfuk s hmotnosťou 23 kg nahradil vlastným s hmotnosťou len 4 kg a aj špeciálne 19" kolesá usporili celkom 25 kg.

Celkom sa podarilo ušetriť 131 kg, však ťažký motor a prevodovka stojí za hmotnosťou 1469 kg. AC Schnitzer postavil auto na súkromnú objednávku a nie je teraz na predaj. Aerodynamické komponenty, kolesá a ďalšie diely však budú v ponuke AC Schnitzer pre bežné roadstery BMW Z4.

100335245903034146.jpg1012206552197471178.jpg1292187461844538967.jpg1440920326141189663.jpg1442263488436634361.jpg20792198191782952731.jpg5789064221724214951.jpg724256068522543661.jpg7351332681264970721.jpg81770163718743259.jpg844892121118134217.jpg922080716352993689.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY