vytisknout velikost písma AC Schnitzer vyladil BMW Z4. Má naftový motor, tri turbá a 430 koní

AC Schnitzer vyladil BMW Z4. Má naftový motor, tri turbá a 430 koní

Ak ste vždy túžili mať roadster BMW Z4 so silným naftovým motorom, zavolajte do AC Schnitzer, oni vám ho postavia. No bude to niečo stáť, pretože tento tuningový koncept údajne vyšiel na 114 000 eur.

8848039061332635911.jpg13492737861782280564.jpg16240059691810420173.jpg
BMW Z4 sa dočkalo pomerne zásadnej premeny. Vpredu nájdete hneď tromi turbami preplňovaný naftový šesťvalec, vzadu samosvor z M3 E92

Model ACZ4 5.0d je založený na BMW Z4 sDrive23i, teda na modeli s posledným atmosférickým šesťvalcom v ponuke automobilky. Je to trochu škoda, pretože ten už rovnako dneska nekúpite. Na miesto benzínového atmosférického šesťvalca s objemom 2,5 l sa nasťahoval naftový trojlitrový šesťvalec s tromi turbami z modelu BMW M550d.

Ten bol ale ešte dôkladne vytunený, takže teraz odovzdáva z kľukovej hriadele na osemstupňovú automatickú prevodovku (tá tiež pochádza z BMW 550D a nahrádza šesťstupňový manuál) výkon 316 kW (430 k) a masívny krútiaci moment 840 Nm. Zadné poháňané kolesá tak budú mať veľa práce a nadrie sa aj samosvor z BMW M3 E92.

1190246400796941795.jpg943003479240940108.jpg8438718002029540883.jpg
Koncept vznikol na individuálnu objednávku, ale niektoré z karosárskych dielov a napríklad aj odľahčené kolesá sa objavia v ponuke tuningových doplnkov na BMW Z4.

Podľa úpravcu AC Schnitzera zvládne roadster ACZ4 5.0d zrýchliť na stovku za 4,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť vraj leží niekde za hranicou 300 km/h. Pretekársky okruh Sachsenring odjazdili v teste Auto Bildu za 1:37,22 min a stal sa najrýchlejším dieselom na tomto okruhu vôbec.

AC Schnitzer svoj BMW Z4 dôkladne odľahčil. Síce na neho nalepil sem tam nejaký ten karbónový spojler, ale napríklad na mechanizme a konštrukcii strechy ušetril 90 kg, sériový výfuk s hmotnosťou 23 kg nahradil vlastným s hmotnosťou len 4 kg a aj špeciálne 19" kolesá usporili celkom 25 kg.

Celkom sa podarilo ušetriť 131 kg, však ťažký motor a prevodovka stojí za hmotnosťou 1469 kg. AC Schnitzer postavil auto na súkromnú objednávku a nie je teraz na predaj. Aerodynamické komponenty, kolesá a ďalšie diely však budú v ponuke AC Schnitzer pre bežné roadstery BMW Z4.

100335245903034146.jpg1012206552197471178.jpg1292187461844538967.jpg1440920326141189663.jpg1442263488436634361.jpg20792198191782952731.jpg5789064221724214951.jpg724256068522543661.jpg7351332681264970721.jpg81770163718743259.jpg844892121118134217.jpg922080716352993689.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY