vytisknout velikost písma AC Schnitzer vyladil BMW Z4. Má naftový motor, tri turbá a 430 koní

AC Schnitzer vyladil BMW Z4. Má naftový motor, tri turbá a 430 koní

Ak ste vždy túžili mať roadster BMW Z4 so silným naftovým motorom, zavolajte do AC Schnitzer, oni vám ho postavia. No bude to niečo stáť, pretože tento tuningový koncept údajne vyšiel na 114 000 eur.

8848039061332635911.jpg13492737861782280564.jpg16240059691810420173.jpg
BMW Z4 sa dočkalo pomerne zásadnej premeny. Vpredu nájdete hneď tromi turbami preplňovaný naftový šesťvalec, vzadu samosvor z M3 E92

Model ACZ4 5.0d je založený na BMW Z4 sDrive23i, teda na modeli s posledným atmosférickým šesťvalcom v ponuke automobilky. Je to trochu škoda, pretože ten už rovnako dneska nekúpite. Na miesto benzínového atmosférického šesťvalca s objemom 2,5 l sa nasťahoval naftový trojlitrový šesťvalec s tromi turbami z modelu BMW M550d.

Ten bol ale ešte dôkladne vytunený, takže teraz odovzdáva z kľukovej hriadele na osemstupňovú automatickú prevodovku (tá tiež pochádza z BMW 550D a nahrádza šesťstupňový manuál) výkon 316 kW (430 k) a masívny krútiaci moment 840 Nm. Zadné poháňané kolesá tak budú mať veľa práce a nadrie sa aj samosvor z BMW M3 E92.

1190246400796941795.jpg943003479240940108.jpg8438718002029540883.jpg
Koncept vznikol na individuálnu objednávku, ale niektoré z karosárskych dielov a napríklad aj odľahčené kolesá sa objavia v ponuke tuningových doplnkov na BMW Z4.

Podľa úpravcu AC Schnitzera zvládne roadster ACZ4 5.0d zrýchliť na stovku za 4,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť vraj leží niekde za hranicou 300 km/h. Pretekársky okruh Sachsenring odjazdili v teste Auto Bildu za 1:37,22 min a stal sa najrýchlejším dieselom na tomto okruhu vôbec.

AC Schnitzer svoj BMW Z4 dôkladne odľahčil. Síce na neho nalepil sem tam nejaký ten karbónový spojler, ale napríklad na mechanizme a konštrukcii strechy ušetril 90 kg, sériový výfuk s hmotnosťou 23 kg nahradil vlastným s hmotnosťou len 4 kg a aj špeciálne 19" kolesá usporili celkom 25 kg.

Celkom sa podarilo ušetriť 131 kg, však ťažký motor a prevodovka stojí za hmotnosťou 1469 kg. AC Schnitzer postavil auto na súkromnú objednávku a nie je teraz na predaj. Aerodynamické komponenty, kolesá a ďalšie diely však budú v ponuke AC Schnitzer pre bežné roadstery BMW Z4.

100335245903034146.jpg1012206552197471178.jpg1292187461844538967.jpg1440920326141189663.jpg1442263488436634361.jpg20792198191782952731.jpg5789064221724214951.jpg724256068522543661.jpg7351332681264970721.jpg81770163718743259.jpg844892121118134217.jpg922080716352993689.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY