vytisknout velikost písma ABT v Ženeve: Unikátne RS6, športová Q7, S4 s dieselom a vyladený VW

ABT v Ženeve: Unikátne RS6, športová Q7, S4 s dieselom a vyladený VW
Zoznam kapitol
  1. ABT v Ženeve
  2. ABT v Ženeve: Fotogaléria

V Ženeve sa predstavia okrem celého radu klasických automobilov aj upravené autá. Nedávno sme tu preberali stánok spoločnosti AC Schnitzer, aktuálne sa môžeme podrobnejšie pozrieť na to, čo privezie ABT. A verte tomu, že expozícia tohto úpravca bude veľmi zaujímavá. Predstaví sa totiž RS6 s výkonom 541 kW (735 k), upravené Audi Q7, Audi AS4 s naftovým motorom a vyladený Volkswagen T6.

Najrýchlejšia zo všetkých menovaných noviniek je samozrejme Audi RS6 Avant, ktoré disponuje parametrami 541 kW (735 k) a 920 Nm. To modelu ABT RS6 "1 of 12" stačí na maximálnu rýchlosť 320 km/h. Samozrejmosťou sú aerodynamické úpravy a poriadne kolesá. ABT týmto automobilom oslavuje 120 rokov od svojho založenia. Celkom vznikne iba dvanásť exemplárov a ako ABT píše vo svojej tlačovej správe, všetky budú čoskoro predané.

ABT_RS6_1of12_001.jpgABT_RS6_1of12_002.jpgABT_RS6_1of12_003.jpg
Hlavnou ženevskou novinkou ABT je upravená RS6. V tomto prevedení vznikne len dvanásť exemplárov

Druhou novinkou je upravené Audi Q7, ktoré sa tu predstaví ako ABT Audi QS7. Okrem karbónových doplnkov na karosérii, diskov s veľkosťou až 22 palcov a rôznych karbónových dielov pridaných do interiéru opäť došlo aj na zvyšovanie výkonu. Záujemcovia o benzínový motor si môžu dopriať výkon 301 kW (410 k) a krútiaci moment 520 Nm (v sérii má 3.0 TFSI 235 kW/333 ka 440 Nm), v prípade naftového šesťvalca sa potom bavíme o parametroch 239 kW (325 k) a 680 Nm (v sériovej verzii ponúka rovnaký motor 200 kW/272 ka 600 Nm).

ABT_QS7_001.jpgABT_QS7_002.jpgABT_QS7_003.jpgNa Audi SQ7 sa ešte stále čaká. Pokiaľ už naďalej čakať nechcete, nájdete jednu športovo strihanú Q7 novej generácie v ABT. K dispozícii je zvyšovanie výkonu ako pre benzínový šesťvalec, tak pre motor 3.0 TDI

Na svoje si v ABT prídu aj záujemcovia o niečo menšieho. Na ženevskom stánku uvidíme ABT Audi AS4. Športovo strihaná A4 však nemá pod kapotou benzínový motor, ale opäť naftový šesťvalec. Ten ponúka to isté čo v prípade QS7, teda maximálny výkon 239 kW (325 k) a vrchol krútiaceho momentu 680 Nm.

ABT_AS4_002.jpgABT_AS4_003.jpgABT_AS4_004.jpg
Na stánku Audi sa predstaví S4 s benzínovým motorom, ABT ukáže niečo podobného s dieselom pod kapotou. Maximum tejto upravy je 325 koní a 680 Nm

A nakoniec došlo aj na automobilku Volkswagen. ABT totiž predstaví v Ženeve upravenú T6. Opäť sa pridávali aerodynamické doplnky, nechýba prepracovaný podvozok a kolesá veľkosti devätnásť alebo dvadsať palcov.

Úprava motora je určená pre vrcholný dieselový štvorvalec, ktorý po zásahu ABT ponúkne 173 kW (235 k) a 490 Nm. Zvýšiť parametre motora možno ale aj v slabšej verzii, ktorá v sériovom prevedení ponúka 110 kW (150 k). Po úprave sa výkon zdvihne na 132 kW (180 k) a krútiaci moment narastie z pôvodných 340 Nm na rovných 400 Nm.

Všetky novinky nájdete v priloženej fotogalérii.

ABT_T6_001.jpgABT_T6_002.jpgABT_T6_005.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY