vytisknout velikost písma ABT v Ženeve: Unikátne RS6, športová Q7, S4 s dieselom a vyladený VW

ABT v Ženeve: Unikátne RS6, športová Q7, S4 s dieselom a vyladený VW
Zoznam kapitol
  1. ABT v Ženeve
  2. ABT v Ženeve: Fotogaléria

V Ženeve sa predstavia okrem celého radu klasických automobilov aj upravené autá. Nedávno sme tu preberali stánok spoločnosti AC Schnitzer, aktuálne sa môžeme podrobnejšie pozrieť na to, čo privezie ABT. A verte tomu, že expozícia tohto úpravca bude veľmi zaujímavá. Predstaví sa totiž RS6 s výkonom 541 kW (735 k), upravené Audi Q7, Audi AS4 s naftovým motorom a vyladený Volkswagen T6.

Najrýchlejšia zo všetkých menovaných noviniek je samozrejme Audi RS6 Avant, ktoré disponuje parametrami 541 kW (735 k) a 920 Nm. To modelu ABT RS6 "1 of 12" stačí na maximálnu rýchlosť 320 km/h. Samozrejmosťou sú aerodynamické úpravy a poriadne kolesá. ABT týmto automobilom oslavuje 120 rokov od svojho založenia. Celkom vznikne iba dvanásť exemplárov a ako ABT píše vo svojej tlačovej správe, všetky budú čoskoro predané.

ABT_RS6_1of12_001.jpgABT_RS6_1of12_002.jpgABT_RS6_1of12_003.jpg
Hlavnou ženevskou novinkou ABT je upravená RS6. V tomto prevedení vznikne len dvanásť exemplárov

Druhou novinkou je upravené Audi Q7, ktoré sa tu predstaví ako ABT Audi QS7. Okrem karbónových doplnkov na karosérii, diskov s veľkosťou až 22 palcov a rôznych karbónových dielov pridaných do interiéru opäť došlo aj na zvyšovanie výkonu. Záujemcovia o benzínový motor si môžu dopriať výkon 301 kW (410 k) a krútiaci moment 520 Nm (v sérii má 3.0 TFSI 235 kW/333 ka 440 Nm), v prípade naftového šesťvalca sa potom bavíme o parametroch 239 kW (325 k) a 680 Nm (v sériovej verzii ponúka rovnaký motor 200 kW/272 ka 600 Nm).

ABT_QS7_001.jpgABT_QS7_002.jpgABT_QS7_003.jpgNa Audi SQ7 sa ešte stále čaká. Pokiaľ už naďalej čakať nechcete, nájdete jednu športovo strihanú Q7 novej generácie v ABT. K dispozícii je zvyšovanie výkonu ako pre benzínový šesťvalec, tak pre motor 3.0 TDI

Na svoje si v ABT prídu aj záujemcovia o niečo menšieho. Na ženevskom stánku uvidíme ABT Audi AS4. Športovo strihaná A4 však nemá pod kapotou benzínový motor, ale opäť naftový šesťvalec. Ten ponúka to isté čo v prípade QS7, teda maximálny výkon 239 kW (325 k) a vrchol krútiaceho momentu 680 Nm.

ABT_AS4_002.jpgABT_AS4_003.jpgABT_AS4_004.jpg
Na stánku Audi sa predstaví S4 s benzínovým motorom, ABT ukáže niečo podobného s dieselom pod kapotou. Maximum tejto upravy je 325 koní a 680 Nm

A nakoniec došlo aj na automobilku Volkswagen. ABT totiž predstaví v Ženeve upravenú T6. Opäť sa pridávali aerodynamické doplnky, nechýba prepracovaný podvozok a kolesá veľkosti devätnásť alebo dvadsať palcov.

Úprava motora je určená pre vrcholný dieselový štvorvalec, ktorý po zásahu ABT ponúkne 173 kW (235 k) a 490 Nm. Zvýšiť parametre motora možno ale aj v slabšej verzii, ktorá v sériovom prevedení ponúka 110 kW (150 k). Po úprave sa výkon zdvihne na 132 kW (180 k) a krútiaci moment narastie z pôvodných 340 Nm na rovných 400 Nm.

Všetky novinky nájdete v priloženej fotogalérii.

ABT_T6_001.jpgABT_T6_002.jpgABT_T6_005.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY