vytisknout velikost písma ABT S8 ponúkne 675 koní a 840 Nm. Stovku zvládne za 3,6 s

ABT S8 ponúkne 675 koní a 840 Nm. Stovku zvládne za 3,6 s

Nemecká spoločnosť ABT predstavila úpravu pre Audi S8. Výsledok je prezentovaný ako pretekárska limuzína a súdiac podľa základných informácií toto označenie nie je vôbec prehnané. Ľudia od ABT upravili predovšetkým výkon motora. V ponuke je viac verzií, pričom tá najsilnejšia vyprodukuje 496 kW (675 k) a 840 Nm. 

Len pre poriadok, parametre základné S8 sú 382 kW (520 k) a 650 Nm. Najdostupnejšou úpravou od ABT je len odstránenie obmedzovača, takže sa budete môcť so svojou S8 v Nemecku rozparádit až na 280 km/h. Druhá verzia ponúkne výkon zvýšený na 471 kW (640 k), parametre tej najsilnejšej sme si už predstavili. 

Hodí sa pripomenúť, že S8 v najsilnejšej variante zvládne stovku za 3,6 s a maximálne sa rozbehne na 290 km/h. Všetko má na svedomí nová riadiaca jednotka, najsilnejšia verzia dostane v rámci úprav aj iný tlmič výfuku. ABT dáva na svoje dielo záruku dvoch rokov a 100 000 km. 

Vzhľad spoločnosť ABT v podstate nezmenila, čo je dobre. V tlačovej správe sa nachádza len upozornenie na širokú ponuku liatych kolies, z ktorej môžu záujemcovia vyberať. Auto, ktoré vidíte na fotkách, používa disky ABT DR v farbe "mystic black". Disky majú veľkosť 21 ".

abt_1.jpgabt_4.jpgabt_2.jpgabt_3.jpgabt_5.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY