vytisknout velikost písma ABT S8 ponúkne 675 koní a 840 Nm. Stovku zvládne za 3,6 s

ABT S8 ponúkne 675 koní a 840 Nm. Stovku zvládne za 3,6 s

Nemecká spoločnosť ABT predstavila úpravu pre Audi S8. Výsledok je prezentovaný ako pretekárska limuzína a súdiac podľa základných informácií toto označenie nie je vôbec prehnané. Ľudia od ABT upravili predovšetkým výkon motora. V ponuke je viac verzií, pričom tá najsilnejšia vyprodukuje 496 kW (675 k) a 840 Nm. 

Len pre poriadok, parametre základné S8 sú 382 kW (520 k) a 650 Nm. Najdostupnejšou úpravou od ABT je len odstránenie obmedzovača, takže sa budete môcť so svojou S8 v Nemecku rozparádit až na 280 km/h. Druhá verzia ponúkne výkon zvýšený na 471 kW (640 k), parametre tej najsilnejšej sme si už predstavili. 

Hodí sa pripomenúť, že S8 v najsilnejšej variante zvládne stovku za 3,6 s a maximálne sa rozbehne na 290 km/h. Všetko má na svedomí nová riadiaca jednotka, najsilnejšia verzia dostane v rámci úprav aj iný tlmič výfuku. ABT dáva na svoje dielo záruku dvoch rokov a 100 000 km. 

Vzhľad spoločnosť ABT v podstate nezmenila, čo je dobre. V tlačovej správe sa nachádza len upozornenie na širokú ponuku liatych kolies, z ktorej môžu záujemcovia vyberať. Auto, ktoré vidíte na fotkách, používa disky ABT DR v farbe "mystic black". Disky majú veľkosť 21 ".

abt_1.jpgabt_4.jpgabt_2.jpgabt_3.jpgabt_5.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY