vytisknout velikost písma ABT predstavuje Golf R, v Ženeve uvidíme Audi RS6 Avant s výkonom 730 koní

ABT predstavuje Golf R, v Ženeve uvidíme Audi RS6 Avant s výkonom 730 koní

Súčasným vrcholom pre radu Golf je prevedenie R používajúce preplňovaný štvorvalec s výkonom 300 koní a pohon všetkých kolies. Stovka je otázkou 5,3 s, maximálne sa rozbehnete na 250 km/h. Ak vám to nestačí, v ABT aktuálne predstavujú riešenie.

Upravený Golf dostal novú masku chladiča, predný spojler, patričné kolesá, strešný spojler a modrý difúzor. Najväčšou novinkou je riadiaca jednotka motora. Tá je hlavnou príčinou výkonu motora zvýšeného na 370 koní, pričom krútiaci moment povyrástol z pôvodných 380 Nm na 460 Nm.

Maximálka má hodnotu 265 km/h, stovku zvládne tento Golf za 4,5 s. Aby sme boli úplne presní, musíme dodať, že ABT počíta s automatom, ktorý v rámci štandardu zvláda stovku za 4,9 s. Cena úpravy činí 2 349 eur a uvidíme ju v Ženeve. No i tak hlavným lákadlom tamojšieho stánku ABT bude niečo trochu výkonnejšieho.

ABT predstaví za niekoľko dní upravené Audi RS 6 Avant, čo má byť kombík určený na pretekárske okruhy. Presné informácie chýbajú, výkon sa má ale pohybovať okolo 730 koní. Ak nad niečím podobným uvažujete, asi by ste mali čím skôr zaslať e-mail do ABT. Presné fakty týkajúce sa upravenej RS 6 ešte síce nie sú verejné, oficiálne je však to, že vznikne maximálne 25 kusov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY