vytisknout velikost písma ABT Audi S1: 310 koní pre vreckovú štvorkolku

ABT Audi S1: 310 koní pre vreckovú štvorkolku

Audi S1 sme vám pred časom predstavili v teste. Za volantom tejto "vreckovej štvorkolky" sme naozaj nemali pocit, že by sme potrebovali viac výkonu, no ľudia od ABT si myslia, že by sa záujemcovia o ešte rýchlejší variant nájsť mohli. Takže pre takého človeka pripravili verziu, ktorá výkonom predčí Golf R alebo Audi S3. Pod kapotou má 228 kW (310 k) a 440 Nm.

Štandardné Audi S1 disponuje maximálnym výkonom 170 kW (231 k) a vrcholom krútiaceho momentu 370 Nm. Rozdiel to je teda bádateľný. V kombinácii s manuálnou prevodovkou zvládne najmenší z rodiny Audi S stovku za 5,6 s (pred úpravou 5,9 s), najvyššia rýchlosť sa posunula z pôvodných 250 km/h na 260 km/h.

Súčasťou úpravy je tiež športový podvozok znížený o 30 mm. Auto stojí na osemnásťpalcových kolesách s pneumatikami o rozmere 225/35 R18. Ak sa vám vyladené Audi S1 páči, pripravte si po nákupe samotného vozidla minimálne ďalších 2 349 eur.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY