vytisknout velikost písma Abarth pripravuje ostrý Fiat 500X a aj 124 Spider pre WRC

Zatiaľ čo závodná verzia Fiatu 124 Spider má slúžiť predovšetkým na propagáciu značky Abarth, model 500X upravený Abarthom je plánovaný ako predajný trhák.
Abarth pripravuje ostrý Fiat 500X a aj 124 Spider pre WRC

Vyzerá to, že nový roadster Fiat 124 Spider sa pozrie do rally v kategórii WRC už v roku 2017. Ale to nie je jediná zaujímavosť, na ktorej pracuje Abarth, divízia športových vozidiel značky Fiat. Chystá sa totiž aj ostrá verzia crossoveru Fiat 500X.

Zatiaľ čo závodná verzia Fiatu 124 Spider má slúžiť predovšetkým na propagáciu značky Abarth, model 500X upravený Abarthom je plánovaný ako predajný trhák, ktorý má zabezpečiť stabilné predaje viac než 10 000 Abarthov ročne, píšu Automotive News.

O pretekárskom Fiate 124 Spider toho ešte veľa nevieme a od sériového auta sa bude asi dosť líšiť, už len vďaka novým pravidlám WRC, ktoré majú priniesť výkonnejšie a rýchlejšie autá s výraznými bodykitom. Snáď ako by sa mal vrátiť duch skupiny B.

Produkčná verzia crossoveru Fiat 500X Abarth dostane zrejme preplňovaný motor 1750 TBi, ktorý poznáme napríklad z Alfy Romeo. Výkon by sa mohol dostať niekam k hranici 250 koní. Konkurenciou majú byť rôzne športovo poňaté SUV vrátane Mercedesu GLA 45 AMG.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY