vytisknout velikost písma A Žiguli s motorom zo Subaru WRX STI ste už videli?

A Žiguli s motorom zo Subaru WRX STI ste už videli?

Tuning môže mať rôzne podoby a nevyhýba sa žiadnym automobilom vrátane tých, ktoré u nás dobre poznáme a ktoré dnes kúpite za pár eur. Ako je napríklad taký starý známy Žiguli. Východné internetové magazíny aktuálne žijú okrem iného práve Žigulim, ktorý bol podrobený naozaj dôkladným úpravám. Tie síce ešte nie sú na konci, ale už teraz údajne toto auto dá stovku za 4,1 s!

Riadne upravený Žiguli totiž dostal motor, prevodovku aj diely podvozku zo Subaru WRX STI. Dokonca podľa dostupných zdrojov poslúžila ako darca techniky aj časť interiéru edície Spec-C RA-R, čo bola mimochodom edícia limitovaná na iba 300 kusov. Celkovo tento špeciál disponuje výkonom 226 kW (307 k).

Problémom bola nutnosť rozšíriť karosériu o plných pätnásť centimetrov, ale ako je vidieť, táto prekážka bola prekonaná a výsledok nevyzerá vôbec zle. Autori tohto projektu chcú vyladiť motor na rovných päťsto koní, čo znie skoro až strašidelne, pretože už teraz zvládne prepracovaný Žiguli stovku za 4,1 s. Kompletnú galériu nájdete na Tuning.life.

lada_3.jpglada_1.jpglada_4.jpglada_5.jpglada_2.jpglada_6.jpg
Zdroj: Tuning.life

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY