vytisknout velikost písma A preteky dragsterov v hlbokom blate ste už videli?

A preteky dragsterov v hlbokom blate ste už videli?

Pretekať sa dá so všetkým a všade (prinajmenšom kým vás nevyhodí nejaký úradník s pečiatkami). Preteky dragsterov v blate sú ale skutočne zvláštne. Márne hľadáme cieľ súťaže. Vyhrá ten, kto prejde blatovú dráhu najrýchlejšie? Alebo ten, kto je na konci najšpinavší?

Čo je vlastne k takejto súťaži potrebné? Pravdepodobne sa nezaobídete bez poriadneho amerického pick-upu na rebrinovom ráme a obrovských pneumatikách. Hodiť sa bude aj nejaký ten kompresorom preplňovaný osemvalec, taký si ostatne môžete postaviť aj sami doma.

Preteky dragsterov v blate sú populárne predovšetkým na americkom stredozápade, ale na internete nájdete plno videí aj z Nórska alebo Kanady, keby ste hľadali inšpiráciu, čo s daždivým popoludním. Už sme tu mali dokonca aj preteky školských autobusov. Skoro sa až bojíme, čo sa objaví nabudúce...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY