vytisknout velikost písma A motorový čln s naftovým šesťvalcom Mercedes ste už videli?

A motorový čln s naftovým šesťvalcom Mercedes ste už videli?

Na svete sa dejú naozaj zvláštne veci. Niekto si napríklad postaví Volkswagen Jetta s osemvalcom poháňajúcim zadnú nápravu a šesťvalcom, ktorý sa stará o tú prednú, iný si pre zmenu zaobstará čln osadený osemvalcovým motorom Chevrolet. Lenže z nejakého dôvodu príde nápad tento motor vymeniť za šesťvalcový diesel od Mercedesu.

Stalo sa tak v prípade jednej spoločnosti v Nórsku, ktorá nasadila do tejto lode motor Mercedes OM606. Bez preplňovania sa čln rozbehol na rýchlosť iba 6 uzlov (11 km/h), čo pochopiteľne nebolo úplne dostatočné, takže prišiel k slovu systém preplňovania. Počas testov, kedy už motor rozbehol loď na 50 uzlov (93 km/h), ale odšlo k zničeniu dvoch piestov a vačiek.

Nakoniec tvorcovia naftového športového člna dieselový šesťvalec kompletne prepracovali a ako bonus pridali prevodovku z BMW 530d. V tejto konfigurácii už čln vie ísť rýchlosťou až 62 uzlov (115 km/h), kedy motor točí 5000 ot./min. V pláne je ale ešte ďalšia úprava tak, aby motor vydržal o tisíc otáčok viac a čln teda mohol ísť ešte rýchlejšie.

Ako taká jazda vyzerá, to si môžete prezrieť na videách. Nórske úrady horlivo podporujúce elektromobily z podobného stroja iste príliš nadšené nebudú.

boat3.jpgboat2.jpgboat.jpgbota1.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY