vytisknout velikost písma A motorový čln s naftovým šesťvalcom Mercedes ste už videli?

A motorový čln s naftovým šesťvalcom Mercedes ste už videli?

Na svete sa dejú naozaj zvláštne veci. Niekto si napríklad postaví Volkswagen Jetta s osemvalcom poháňajúcim zadnú nápravu a šesťvalcom, ktorý sa stará o tú prednú, iný si pre zmenu zaobstará čln osadený osemvalcovým motorom Chevrolet. Lenže z nejakého dôvodu príde nápad tento motor vymeniť za šesťvalcový diesel od Mercedesu.

Stalo sa tak v prípade jednej spoločnosti v Nórsku, ktorá nasadila do tejto lode motor Mercedes OM606. Bez preplňovania sa čln rozbehol na rýchlosť iba 6 uzlov (11 km/h), čo pochopiteľne nebolo úplne dostatočné, takže prišiel k slovu systém preplňovania. Počas testov, kedy už motor rozbehol loď na 50 uzlov (93 km/h), ale odšlo k zničeniu dvoch piestov a vačiek.

Nakoniec tvorcovia naftového športového člna dieselový šesťvalec kompletne prepracovali a ako bonus pridali prevodovku z BMW 530d. V tejto konfigurácii už čln vie ísť rýchlosťou až 62 uzlov (115 km/h), kedy motor točí 5000 ot./min. V pláne je ale ešte ďalšia úprava tak, aby motor vydržal o tisíc otáčok viac a čln teda mohol ísť ešte rýchlejšie.

Ako taká jazda vyzerá, to si môžete prezrieť na videách. Nórske úrady horlivo podporujúce elektromobily z podobného stroja iste príliš nadšené nebudú.

boat3.jpgboat2.jpgboat.jpgbota1.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY