vytisknout velikost písma A motorový čln s naftovým šesťvalcom Mercedes ste už videli?

A motorový čln s naftovým šesťvalcom Mercedes ste už videli?

Na svete sa dejú naozaj zvláštne veci. Niekto si napríklad postaví Volkswagen Jetta s osemvalcom poháňajúcim zadnú nápravu a šesťvalcom, ktorý sa stará o tú prednú, iný si pre zmenu zaobstará čln osadený osemvalcovým motorom Chevrolet. Lenže z nejakého dôvodu príde nápad tento motor vymeniť za šesťvalcový diesel od Mercedesu.

Stalo sa tak v prípade jednej spoločnosti v Nórsku, ktorá nasadila do tejto lode motor Mercedes OM606. Bez preplňovania sa čln rozbehol na rýchlosť iba 6 uzlov (11 km/h), čo pochopiteľne nebolo úplne dostatočné, takže prišiel k slovu systém preplňovania. Počas testov, kedy už motor rozbehol loď na 50 uzlov (93 km/h), ale odšlo k zničeniu dvoch piestov a vačiek.

Nakoniec tvorcovia naftového športového člna dieselový šesťvalec kompletne prepracovali a ako bonus pridali prevodovku z BMW 530d. V tejto konfigurácii už čln vie ísť rýchlosťou až 62 uzlov (115 km/h), kedy motor točí 5000 ot./min. V pláne je ale ešte ďalšia úprava tak, aby motor vydržal o tisíc otáčok viac a čln teda mohol ísť ešte rýchlejšie.

Ako taká jazda vyzerá, to si môžete prezrieť na videách. Nórske úrady horlivo podporujúce elektromobily z podobného stroja iste príliš nadšené nebudú.

boat3.jpgboat2.jpgboat.jpgbota1.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY