vytisknout velikost písma A Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 na pretekárskom okruhu ste už videli?

Sú veci, ktoré človek nečaká. Napríklad ako keď Mercedes v marci minulého roka predstavil šesťkolesovú verziu modelu G 63 AMG, alebo keď rovnaký voz ukázal vo Frankfurte Brabus, ktorý ho ešte ďalej upravil. Čo by ste asi čakali zo všetkého najmenej, to je fakt, že toto monštrum vyrazilo na pretekársky okruh.

Šesťkolesové "géčko" má pod kapotou preplňovaný osemvalec naladený na 400 kW (544k) a 760 Nm. Vozidlo používa stály pohon všetkých šiestich kolies pracujúci v pomere 30/40/30, pneumatiky majú veľkosť 37", auto stojí na rebrinovom ráme a pohotovostná hmotnosť dosahuje na 3775 kg. Pridajme k tomu svetlú výšku 460 mm alebo schopnosť prejsť meter hlbokú vodu a máme auto na okruhy ako stvorené.

G 63 AMG 6x6 vyzerá v spoločnosti ostatných superšportov celkom zvláštne, ale pôsobivé auto to určite je. Mimochodom sedieť napríklad vo Ferrari a vidieť v spätnom zrkadle toto monštrum musel byť pre vodiča veľký zážitok.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY