vytisknout velikost písma A Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 na pretekárskom okruhu ste už videli?

Sú veci, ktoré človek nečaká. Napríklad ako keď Mercedes v marci minulého roka predstavil šesťkolesovú verziu modelu G 63 AMG, alebo keď rovnaký voz ukázal vo Frankfurte Brabus, ktorý ho ešte ďalej upravil. Čo by ste asi čakali zo všetkého najmenej, to je fakt, že toto monštrum vyrazilo na pretekársky okruh.

Šesťkolesové "géčko" má pod kapotou preplňovaný osemvalec naladený na 400 kW (544k) a 760 Nm. Vozidlo používa stály pohon všetkých šiestich kolies pracujúci v pomere 30/40/30, pneumatiky majú veľkosť 37", auto stojí na rebrinovom ráme a pohotovostná hmotnosť dosahuje na 3775 kg. Pridajme k tomu svetlú výšku 460 mm alebo schopnosť prejsť meter hlbokú vodu a máme auto na okruhy ako stvorené.

G 63 AMG 6x6 vyzerá v spoločnosti ostatných superšportov celkom zvláštne, ale pôsobivé auto to určite je. Mimochodom sedieť napríklad vo Ferrari a vidieť v spätnom zrkadle toto monštrum musel byť pre vodiča veľký zážitok.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY