vytisknout velikost písma A keď ani Golf s výkonom 420 koní nestačí? Oettinger vám dá 518 koní

A keď ani Golf s výkonom 420 koní nestačí? Oettinger vám dá 518 koní

Veľa sa toho v poslednej dobe nahovorilo a napísalo o Golfe s výkonom 400 koní. Jeden hotový predstavila spoločnosť ABT, Volkswagen chystá továrenskú verziu. Ale čo keď sa nájde niekto, komu takto výkonný Golf nestačí? Máme dobrú správu. Existuje ešte silnejšia verzia. K Wörthersee ju previezol Oettinger. Má ťažko predstaviteľných 381 kW (518 k). Zatiaľ...

Prestavba na takto brutálny Golf R, mimochodom auto sa volá Golf 500R, zahŕňa predovšetkým iný motor. Namiesto štvorvalca je pod kapotou päťvalec 2.5 TFSI s upraveným systémom preplňovania aj sanie, inou riadiacou jednotkou, kovanými piestami, menil sa aj systém chladenia, pribudol vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu, nové výfukové potrubie a tak ďalej.

Výsledok dosahuje na 381 kW (518 k) pri 6100 ot./min a krútiaci moment končí na hodnote 680 Nm pri 3600 ot./min. Zdá sa vám to hrozivé? Potom vedzte, že Oettinger rovno sľúbil ďalšie výkonnostné úrovne disponujúce maximom 600, 650 a 750 (!) koní. Údajne budú nasledovať čoskoro.

Pri Wörthersee predstavovaný Golf 500R má manuálnu prevodovku a pohon všetkých kolies. Na stovke je za 3,4 s a jeho maximálna rýchlosť leží za hranicou 300 km/h. Mimochodom predné brzdy majú šesť piestikov a kotúče s veľkosťou 380 mm. Auto stojí na dvadsaťpalcových kolesách

Pre Golf 500R je aktuálna Wörthersee svetovou premiérou. A verte tomu, alebo nie, vozidlo sa bude predávať. Ak sa uspokojíte len s touto "základnou" variantou a nebudete čakať na príchod variantov s výkonom 600 a viac koní, potom si nachystajte zhruba 150 000 eur.

510k_01.jpg510k_02.jpg510k_03.jpg510k_04.jpg510k_06.jpg510k_07.jpg510k_08.jpg510k_05.jpg510k_09.jpg510k_10.jpg510k_11.jpg510k_12.jpg510k_13.jpg510k_14.jpg510k_15.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY