vytisknout velikost písma A keď ani Golf s výkonom 420 koní nestačí? Oettinger vám dá 518 koní

A keď ani Golf s výkonom 420 koní nestačí? Oettinger vám dá 518 koní

Veľa sa toho v poslednej dobe nahovorilo a napísalo o Golfe s výkonom 400 koní. Jeden hotový predstavila spoločnosť ABT, Volkswagen chystá továrenskú verziu. Ale čo keď sa nájde niekto, komu takto výkonný Golf nestačí? Máme dobrú správu. Existuje ešte silnejšia verzia. K Wörthersee ju previezol Oettinger. Má ťažko predstaviteľných 381 kW (518 k). Zatiaľ...

Prestavba na takto brutálny Golf R, mimochodom auto sa volá Golf 500R, zahŕňa predovšetkým iný motor. Namiesto štvorvalca je pod kapotou päťvalec 2.5 TFSI s upraveným systémom preplňovania aj sanie, inou riadiacou jednotkou, kovanými piestami, menil sa aj systém chladenia, pribudol vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu, nové výfukové potrubie a tak ďalej.

Výsledok dosahuje na 381 kW (518 k) pri 6100 ot./min a krútiaci moment končí na hodnote 680 Nm pri 3600 ot./min. Zdá sa vám to hrozivé? Potom vedzte, že Oettinger rovno sľúbil ďalšie výkonnostné úrovne disponujúce maximom 600, 650 a 750 (!) koní. Údajne budú nasledovať čoskoro.

Pri Wörthersee predstavovaný Golf 500R má manuálnu prevodovku a pohon všetkých kolies. Na stovke je za 3,4 s a jeho maximálna rýchlosť leží za hranicou 300 km/h. Mimochodom predné brzdy majú šesť piestikov a kotúče s veľkosťou 380 mm. Auto stojí na dvadsaťpalcových kolesách

Pre Golf 500R je aktuálna Wörthersee svetovou premiérou. A verte tomu, alebo nie, vozidlo sa bude predávať. Ak sa uspokojíte len s touto "základnou" variantou a nebudete čakať na príchod variantov s výkonom 600 a viac koní, potom si nachystajte zhruba 150 000 eur.

510k_01.jpg510k_02.jpg510k_03.jpg510k_04.jpg510k_06.jpg510k_07.jpg510k_08.jpg510k_05.jpg510k_09.jpg510k_10.jpg510k_11.jpg510k_12.jpg510k_13.jpg510k_14.jpg510k_15.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY