vytisknout velikost písma A keď ani Golf s výkonom 420 koní nestačí? Oettinger vám dá 518 koní

A keď ani Golf s výkonom 420 koní nestačí? Oettinger vám dá 518 koní

Veľa sa toho v poslednej dobe nahovorilo a napísalo o Golfe s výkonom 400 koní. Jeden hotový predstavila spoločnosť ABT, Volkswagen chystá továrenskú verziu. Ale čo keď sa nájde niekto, komu takto výkonný Golf nestačí? Máme dobrú správu. Existuje ešte silnejšia verzia. K Wörthersee ju previezol Oettinger. Má ťažko predstaviteľných 381 kW (518 k). Zatiaľ...

Prestavba na takto brutálny Golf R, mimochodom auto sa volá Golf 500R, zahŕňa predovšetkým iný motor. Namiesto štvorvalca je pod kapotou päťvalec 2.5 TFSI s upraveným systémom preplňovania aj sanie, inou riadiacou jednotkou, kovanými piestami, menil sa aj systém chladenia, pribudol vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu, nové výfukové potrubie a tak ďalej.

Výsledok dosahuje na 381 kW (518 k) pri 6100 ot./min a krútiaci moment končí na hodnote 680 Nm pri 3600 ot./min. Zdá sa vám to hrozivé? Potom vedzte, že Oettinger rovno sľúbil ďalšie výkonnostné úrovne disponujúce maximom 600, 650 a 750 (!) koní. Údajne budú nasledovať čoskoro.

Pri Wörthersee predstavovaný Golf 500R má manuálnu prevodovku a pohon všetkých kolies. Na stovke je za 3,4 s a jeho maximálna rýchlosť leží za hranicou 300 km/h. Mimochodom predné brzdy majú šesť piestikov a kotúče s veľkosťou 380 mm. Auto stojí na dvadsaťpalcových kolesách

Pre Golf 500R je aktuálna Wörthersee svetovou premiérou. A verte tomu, alebo nie, vozidlo sa bude predávať. Ak sa uspokojíte len s touto "základnou" variantou a nebudete čakať na príchod variantov s výkonom 600 a viac koní, potom si nachystajte zhruba 150 000 eur.

510k_01.jpg510k_02.jpg510k_03.jpg510k_04.jpg510k_06.jpg510k_07.jpg510k_08.jpg510k_05.jpg510k_09.jpg510k_10.jpg510k_11.jpg510k_12.jpg510k_13.jpg510k_14.jpg510k_15.jpg

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY