vytisknout velikost písma A keď ani Golf s výkonom 420 koní nestačí? Oettinger vám dá 518 koní

A keď ani Golf s výkonom 420 koní nestačí? Oettinger vám dá 518 koní

Veľa sa toho v poslednej dobe nahovorilo a napísalo o Golfe s výkonom 400 koní. Jeden hotový predstavila spoločnosť ABT, Volkswagen chystá továrenskú verziu. Ale čo keď sa nájde niekto, komu takto výkonný Golf nestačí? Máme dobrú správu. Existuje ešte silnejšia verzia. K Wörthersee ju previezol Oettinger. Má ťažko predstaviteľných 381 kW (518 k). Zatiaľ...

Prestavba na takto brutálny Golf R, mimochodom auto sa volá Golf 500R, zahŕňa predovšetkým iný motor. Namiesto štvorvalca je pod kapotou päťvalec 2.5 TFSI s upraveným systémom preplňovania aj sanie, inou riadiacou jednotkou, kovanými piestami, menil sa aj systém chladenia, pribudol vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu, nové výfukové potrubie a tak ďalej.

Výsledok dosahuje na 381 kW (518 k) pri 6100 ot./min a krútiaci moment končí na hodnote 680 Nm pri 3600 ot./min. Zdá sa vám to hrozivé? Potom vedzte, že Oettinger rovno sľúbil ďalšie výkonnostné úrovne disponujúce maximom 600, 650 a 750 (!) koní. Údajne budú nasledovať čoskoro.

Pri Wörthersee predstavovaný Golf 500R má manuálnu prevodovku a pohon všetkých kolies. Na stovke je za 3,4 s a jeho maximálna rýchlosť leží za hranicou 300 km/h. Mimochodom predné brzdy majú šesť piestikov a kotúče s veľkosťou 380 mm. Auto stojí na dvadsaťpalcových kolesách

Pre Golf 500R je aktuálna Wörthersee svetovou premiérou. A verte tomu, alebo nie, vozidlo sa bude predávať. Ak sa uspokojíte len s touto "základnou" variantou a nebudete čakať na príchod variantov s výkonom 600 a viac koní, potom si nachystajte zhruba 150 000 eur.

510k_01.jpg510k_02.jpg510k_03.jpg510k_04.jpg510k_06.jpg510k_07.jpg510k_08.jpg510k_05.jpg510k_09.jpg510k_10.jpg510k_11.jpg510k_12.jpg510k_13.jpg510k_14.jpg510k_15.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY