vytisknout velikost písma A keď ani Golf s výkonom 420 koní nestačí? Oettinger vám dá 518 koní

A keď ani Golf s výkonom 420 koní nestačí? Oettinger vám dá 518 koní

Veľa sa toho v poslednej dobe nahovorilo a napísalo o Golfe s výkonom 400 koní. Jeden hotový predstavila spoločnosť ABT, Volkswagen chystá továrenskú verziu. Ale čo keď sa nájde niekto, komu takto výkonný Golf nestačí? Máme dobrú správu. Existuje ešte silnejšia verzia. K Wörthersee ju previezol Oettinger. Má ťažko predstaviteľných 381 kW (518 k). Zatiaľ...

Prestavba na takto brutálny Golf R, mimochodom auto sa volá Golf 500R, zahŕňa predovšetkým iný motor. Namiesto štvorvalca je pod kapotou päťvalec 2.5 TFSI s upraveným systémom preplňovania aj sanie, inou riadiacou jednotkou, kovanými piestami, menil sa aj systém chladenia, pribudol vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu, nové výfukové potrubie a tak ďalej.

Výsledok dosahuje na 381 kW (518 k) pri 6100 ot./min a krútiaci moment končí na hodnote 680 Nm pri 3600 ot./min. Zdá sa vám to hrozivé? Potom vedzte, že Oettinger rovno sľúbil ďalšie výkonnostné úrovne disponujúce maximom 600, 650 a 750 (!) koní. Údajne budú nasledovať čoskoro.

Pri Wörthersee predstavovaný Golf 500R má manuálnu prevodovku a pohon všetkých kolies. Na stovke je za 3,4 s a jeho maximálna rýchlosť leží za hranicou 300 km/h. Mimochodom predné brzdy majú šesť piestikov a kotúče s veľkosťou 380 mm. Auto stojí na dvadsaťpalcových kolesách

Pre Golf 500R je aktuálna Wörthersee svetovou premiérou. A verte tomu, alebo nie, vozidlo sa bude predávať. Ak sa uspokojíte len s touto "základnou" variantou a nebudete čakať na príchod variantov s výkonom 600 a viac koní, potom si nachystajte zhruba 150 000 eur.

510k_01.jpg510k_02.jpg510k_03.jpg510k_04.jpg510k_06.jpg510k_07.jpg510k_08.jpg510k_05.jpg510k_09.jpg510k_10.jpg510k_11.jpg510k_12.jpg510k_13.jpg510k_14.jpg510k_15.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY